Wat een leuke reacties tot nu toe zeg, bedankt! ![]()
Ik ga nog even rustig de tijd nemen om jullie reacties te beantwoorden, maar dit geeft me alvast veel vertrouwen! ![]()
![]()
![]()
Next level Brunmontagne
Super mooi! En fijn dat er ook een dunnere handwinder uitkomt. Ga zo door!
Zoals ik in Den Haag ook al zei: ik ben positief verrast en vond toen al dat je nog een zetje in de richting van het volwaardige ondernemerschap nodig had, maar dat doe je nu al. Sneller dan ik verwacht had. Dit horloge helpt je daarbij. Je had anders echt geen tijd over gehad om anders af en toe hier een update te posten… ![]()
![]()
Gave ontwikkelingen Pascal. Tof dat je door blijft zetten.
In eerste instantie dacht ik dat ze vrij grof en dik waren, maar ik zie dat ze (nagenoeg al jouw horloges) eigenlijk best bescheiden zijn. Ook vind ik dat je met toffe kleuren komt. ![]()
Erg mooie dresser! Vind zelf de bruine en rode sunburst wijzerplaten heel geslaagd. En ook tof dat je een moonphase uitbrengt. De gouden wijzers en indexen daarvan spreken me persoonlijk minder aan, te chique voor mij. Misschien leuk om er weer een Fiffer actie mee te doen hier op HF? Ben benieuwd wie er hier op het forum allemaal ambassadeur van dit nieuwe model worden
Keep up the good work!
Lekker bezig ![]()
Ik mis kwa specs alleen de lug breedte. Zo van de plaatjes gok ik 20mm?
Persoonlijk zou ik proberen minimaal de 5 bar WR te halen. Al was t maar dat je met n dronken kop in de gracht van en niet hoef te vrezen dat er n aquarium om je pols zit ![]()
Persoonlijk vind ik n schroefdeksel fijner dan met die schroefjes op t achter deksel. Maakt m wel dikker, maar denk ook weer makkelijker waterbestendig.
De kroon is vermoed ik niet geschroefd? Vind ik persoonlijk n fijne feature, ook al is t geen duikhorloge.
Verder vind ik t n slimme zet om zo n sw2xx uurwerk te kiezen, waar je blijkbaar zoveel kanten mee op kan. Wist bv niet dat er n moonphase variant bestaat.
Mooi ![]()
Mooi model, erg chic.
Voor mij wordt dit model met dit uurwerk interessant zodra het 36, max 37mm is, maar toch, mooi model.
Dunnere bezel / middenkast zou voor mij de voorkeur genieten boven grotere waterdichtheid, mocht er ooit een kleinere versie komen.
Wie dem auch sei, @Brunmontagne, ik hoop dat je er maar veel van mag gaan verkopen.
Dit vind ik jouw mooiste horloge tot nu! Heel chique!
Mooi gedaan man!![]()
Kan/mag de bezel wat dunner, hij oogt wat nassief?
Eens Chris, maar je moet deze echt irl zien dan valt de bezel best wel mee. Maar iets dunner had ook van mij gemogen, maar dan toch wel zeker een wr van 5 atm.
Hij is 39mm Chris maar zodra je hem om de pols hebt oogt hij zeker iets kleiner wat ook bij jou zou passen ![]()
Ik denk daarom ook dat dress watches niet zo mijn ding zijn.
Maar ben t eigenlijk wel met je eens. Gezien t meer n aangelegenheden horloge is, snap ik wel dat formaat en looks belangrijker zijn dan WR enzo.
Qua looks een mooi horloge. Eentje die ik op uiterlijk zeker zou overwegen.
Kijkend naar de pols foto’s vind ik m echter niet mooi zitten. Zelf ook dunne polsen en is dus een reden waarom ik m toch niet zou kopen ondanks looks.
Zeker ook omdat t als een dresser moer doorgaan
Kleinere lug to lug zou ik als 1e zeggen danwel dunnere bezel of diameter in t geheel. Al zou 38mm gewoon moeten kunnen werken. Al moet t dan weer niet de seiko valkuil intrappen dat je goede diameter hebt (bv 36mm), maar weer veel te dik is en proportie verliest.
Lastig lastig. Mooie looks, minder geschikt voor dunne polsen. zo lijkt het voor mij althans gebaseerd op de foto’s
En als je de opgegeven maten eens vergelijk met een horloge wat je nu heb. Zit daar dan veel verschil in?
De lug tot lug is het meest bepalend en die is echt prima compact
DIAMETER HORLOGEKAST
Diameter kast 38mm, Diameter caseback en bezel 39mm.
DIKTE HORLOGEKAST
9,85mm
Lug2Lug
45,85mm
Eerlijk gezegd sta ik negenennegentig procentc van mijn tijd niet met mijn poten in modder. Ik lig ook niet de hele dag in water, en ik ben zeker geen schokken aan het opvangen.
Voor mij is een net en kleiner horloge het horloge voor alle dagen en vrijwel alles wat ik doe, terwijl een duikhorloge of andere tool watch juist een gelegenheidshorloge is. Ik zou niet aarzelen om deze Brunmontagne als GADA te pakken.
Ik vraag me dan altijd af wat voor werk mensen hebben die claimen altijd een duiker te moeten dragen. Ook in de sportschool, tijdens het koken of in het bos is een gewoon dressy horloge met 30 of 50m WR ruim afdoende, dus wat doe je dan de hele dag?
Optisch zeer zeker. Ik heb alleen nog maar dressy horloges van 35-37mm waarbij de bezel altijd juist kleiner is dan de middenkast. Met twee uitzonderingen (die op het hakblok liggen) heb ik verder alleen nog duikhorloges van 38 respectievelijk 39mm.
Deze Brunmontagne zou ik graag een keer passen. De dial is relatief klein, dus misschien draagt hij kleiner, maar ik vraag me af hoe de dikkere flanken van die brede bezel gaan ogen.
Waar komen deze horloges bij een juwelier of verdeler te loggen?
Prachtig horloge!
Is de bezel concaaf of glad? Ik kan dat lastig zien op de foto. Concaaf zou ik meer dan prachtig vinden ![]()
![]()
Jo! Fate. Ik doe straks mijn pak weer eens aan. Is niet meer elke week. Sterker paar keer per maand wellicht nog maar, maar ik draag dan altijd mijn dweller. Gewoon omdat het goed voelt.
Industrial cleaning en engineering dus. Iets moet de hobby bekostigen. ![]()
Zo zie ik het ook, hoewel ik ook nog wel tot 40mm kan dragen voor alledag is er in mezelf een duidelijke trend naar kleiner aanwezig. Ik denk overigens niet dat het nu echt gerelateerd is aan wat men doet, maar hoe men zich voelt en hun stijl zien.
Interessant. Draag je de Dweller boven of onder dat pak? Maar serieus, interessant werk. Evengoed is toolwatch-marketing effectief, want wij (mensen wereldwijd) maken blijkbaar heel veel koop-beslissingen die op edge cases gebaseerd zijn.
Zou je je werk met een 30m waterdicht netter horloge kunnen doen? Dit is een oprechte vraag.
Onder het pak. Op de blote huid.
Maar even voor je beeldvorming. Ik draag geen gaspak. Maar je vraagstelling vind ik altijd erg bijzonder. Te meer je het antwoord weet en je vraag dan ook retorisch is.
Precies. Het antwoord op je eigen vraag.
Een duiker wordt niet gekocht door een duiker. Alles marketing gebaseerd, jouw dresswatches ook.
‘Ik draag een mooi net horloge’ komt ook voort uit iets wat jou ooit geïnspireerd of beïnvloed heeft.
Dito met ‘time only’ functies. Of dacht je dat Patek in de jaren 30 (sportieve) chrono’s maakte voor mensen die geen pak droegen maar alleen gymschoenen. ![]()
Nee hoor vroeger was een pak gewoon normale kleding als je je een Patek kon veroorloven. Was niks sportiefs aan om die te dragen met pak.
Alsof je een duiker niet bij een pak kan dragen. Er is dan wel in de jaren 50 een toolwatch ontwikkeld, maar de avontuurlijke mensch, droeg natuurlijk niet uitsluitend een kort zwembroekje en een snorkel. Nee die droeg ook wel eens een hemd en een jasje. En zijn duiker, want ja waarom zou je 2 horloges hebben ![]()
Heb je doordeweeks, als je niet aan je extreme sporten doet ook, een andere telefoon bij je? Iets mooiers met glimmers aan de zijkant wellicht? En in het weekend de stoere iPhone met rugged hoesje?
Nou werk ze weer! ![]()