Brunmontagne: nieuw jaar, nieuw model. De Ambassador!

Qua hoezen en accessoires beschrijf je nu best veel mensen. :wink:

1 like

Vind m echt echt heel mooi

1 like

Mooie stap voor je bedrijf Pascal.

1 like

Mijn 2 centiemen: ik vind het een heel mooi horloge. Dat het wat ‘robuuster’ is dan veel dress watches volgt mooi de Brunmontagne huisstijl, wat het dan ook weer net dat ietsje interessanter maakt wat vele anderen doen. Vooral die met de moonphase vind ik echt heel erg mooi.

Wat ik persoonlijk wel een beetje jammer vind is de prijs. Ik weet dat die voor ‘horlogeland’ niet zo erg duur is, maar aan die prijzen zit je al wel onmiddellijk in een hoger segment waar het aantal concurrerende merken groter en prestigieuzer wordt (dan denk ik aan Tissot bijvoorbeeld).

Ik zal nu misschien wel als een vrek klinken (en dat ben ik heus niet!) maar moest ik het merk zelf niet kennen via dit forum zou dat wel een prijs zijn die me er misschien van zou weerhouden om het horloge te kopen.

Wellicht kan het interessant zijn om, naar de toekomst toe, een versie uit te brengen met misschien een goedkopere movement etc. maar wel hetzelfde mooie design en die mooie wijzerplaten?

Het is maar mijn onmiddellijke gedacht natuurlijk, dus als je zegt ‘ik heb mijn prijsonderzoek gedaan en zo zal het zijn,’ dan is het natuurlijk zo. In ieder geval heel veel succes!

1 like

Leuk om te horen! Bedankt!! :slight_smile:

Scherp! Dat klopt inderdaad :wink. Bedankt!!

Leuk om te horen! Sowieso was het een erg leuke GTG! Bedankt in ieder geval! :wink:

Haha kijk dat zijn goede berichten. Iemand zei hier al eens: “als iedereen het mooi vindt heb je teveel binnen de lijntjes gekleurd”. Groen is zeker een mooie toevoeging! Zou je dan voor donker gaan of juist lichter?

Haha jij zit nog lekker in de feestdagen stemming zo te lezen! Thanks man! :slight_smile:

Jazeker! :slight_smile: ! Gezien je enthousiasme over de paarse plaat kan ik natuurlijk niet anders dan deze gelijk met je te delen als ze klaar zijn!
Enige verschil tussen de SW200 en SW216 platen is natuurlijk de subdial.

Leuk om te horen! Thanks! :slight_smile:
Je bent niet de enige lees ik wel haha. Kan niet wachten om ze met jullie te delen als ze klaar zijn.

Wat een leuke reactie, thanks man! Ik moet vaker naar dergelijke bijeenkomsten merk ik wel haha. Was erg leuk, ook om jullie persoonlijk te ontmoeten! Ik ga iig mijn best doen om zoveel mogelijk te blijven delen!

4 likes

Haha thanks Ferry! Dat gaan we uiteraard regelen! :slight_smile:

Ja uiteindelijk wel inderdaad. Voor nu heb ik hem alleen nog laten zien met de blauwe plaat, de rest volgt binnenkort zodra ze klaar zijn. Betekent dus dat de Ambassador van 1 model naar 30 gaat haha. Flinke groei wel! Moet ik er wel bijzeggen dat ik van alle varianten nu eerst 1 laat maken en bij interesse ik de rest van de order plaats.

Is wel iets meer alledaags natuurlijk, al hoeft dat niet perse met dit horloge vind ik persoonlijk. Ik kijk er nog naar en zal een update geven als ik meer weet!

Thanks! Die moonphase krijgt al erg veel interesse merk ik wel in de kringen waar ik me zoal begeef haha. Ik laat nu eerst 10 wijzerplaten maken, verwacht dat die het wel goed gaat doen.

Ja je zeurt :wink: . Nee net als bij de andere modellen geldt dat eerst voor één zijde. Maar wellicht sleutel ik daar nog eens aan.

Thanks! Ik overweeg het zeker en blijf het altijd erg leuk vinden om het verhaal van Brunmontagne te kunnen delen. Dus dat blijf ik zeker doen!

1 like

Thanks! :slight_smile:

Bedankt! :smiley:

Bedankt! Ik ben komend weekend wel weer op de Rikketik te vinden, mocht je hem willen zien dan is dat alvast een mogelijkheid. Anders komen er nog genoeg momenten aan waarbij ik hem mee zal nemen!

Bedankt! :slight_smile:

Leuk bericht! Dankje! Soms vraag ik mezelf dat ook wel eens af haha.
Ja ik ben zelf ook erg benieuwd hoe die gaat worden! Kan niet wachten om ze met jullie te gaan delen.

Bedankt! Ik hoop het natuurlijk ook, gezien de reacties hier denk ik dat hij het inderdaad goed kan gaan doen. De prijzen zijn hier al genoemd zie ik, dat ga ik hier zelf maar niet doen haha.
Die zichtbodem snap ik. Toch denk ik ook altijd aan de mensen buiten kringen als dit forum, en daar is men er veelal weg van haha. Overigens krijgt de caseback ook nog wel gravuren en denk ik aan de toekomst ook nog wel aan uurwerken met extra afwerking. Zoveel wensen en ideeën haha

Thanksss! :smiley:

Haha bedankt voor het delen! Vooralsnog is dat wel de bedoeling inderdaad. Al zal de SW280 moonphase variant wel iets hoger komen qua prijs schat ik nu in.

Leuk bericht, dankjewel! :slight_smile: Gaan we zeker mee door!

Yeahhhh! Thanks! :smiley:

Bedankt! Ga ik zeker doen! :slight_smile:

Leuk om te horen! Bedankt!! Ik had nog even wat peper in mn reet nodig zeg maar haha. En wat vertrouwen! :wink:
Ik denk zeker dat dit horloge er bij kan gaan helpen, sowieso meer focus en tijd helpt al enorm. Al is het al omdat ik anders inderdaad geen tijd voor het forum over heb :wink: .

Thanks! Leuk om te horen!
Haha ja die opvatting hoor ik vaker. Sowieso hoor ik veelal dat men de horloges heel anders ervaart in het echt dan men had verwacht dat het zou zijn. Misschien komt het ook omdat ik natuurlijk zelf veelal wristshots plaats en die altijd van mijn minuscule polsjes zijn waardoor de horloges groter lijken.

Thanks! Leuk om te horen! Ik ben ook heel erg benieuwd hoe die 2 specifieke platen gaan worden inderdaad. Je punt voor wat betreft die moonphase snap ik helemaal. Specifieke wensen van deze klant haha. Ik zou normaliter ook voor zilver/staal kleur gaan denk ik!
Ik zat wel na te denken over zo’n fiffer actie inderdaad. De Representor for a week was destijds ook erg leuk! Ik heb nog een Connector die nu ter review rond gaat, wellicht die aan het einde van de cyclus beschikbaar stellen voor een “Lets Connect” fiffer haha. Wel flink prijzig horloge om dat mee te doen, maar wel erg gaaf! Een dresser rond sturen lijkt me wat minder geschikt haha.

5 likes

Fair punt. Heb eea nagemeten, want nu puur op plaatje afgegaan. (daarom altijd passen)
Maar klopt wel wat je zegt. Horloges die ik nimmer meer draag want past gewoonweg niet mooi om mijn pols hebben een l2l van 48mm. Al zijn dat vrij rechte lugs.
De horloges die ik frequent draag hebben idd soortgelijke L2L als deze.
Heb ook een horloge die ik graag draag met een L2L van 50mm, maar die lugs lopen nagenoeg in eenzelfde ronding als mijn pols. Misschien zit daar de crux?

Mijn eigen dresser is overigens 38mm L2L (en 34mm kast). Beetje old-school maten wat dat betreft.
Ondanks dat je dus zeker gelijk hebt vwb maatvoering, vind ik m op de foto voor een dresser niet mooi om de pols vallen. Persoonlijk smaak allicht.

1 like

Een goedkoper uurwerk gaat je geen gunsten doen op de wijzerplaat, want waar komt je kleine seconde dan uit, als je ĂŒberhaupt nog een kleine seconde kunt kiezen? Hoe dik wordt je kast dan?

De SW216 is ruwweg equivalent aan een Peseux 7001, en is echt gemaakt voor dit soort horloges. Dit horloge moet je niet goedkoop willen maken, in mijn beleving. Zeker niet over de rug van het uurwerk, en al helemaal niet als je ook met maanfases en zo bezig gaat.

Bovendien is @Brunmontagne zo te zien bezig met een aantal wijzerplaat varianten die sterk aan de Grand Seiko Mount Iwate wijzerplaten doet denken, en dat soort werk moet je ook al niet goedkoop willen doen.

Ik volg dit, ondanks m’n gedachten rond de maat van het horloge, met grote interesse.

5 likes

Dat inderdaad. Het is niet mijn smaak maar ik zie wel een duidelijke verandering/verbetering van het merk Brunmontagne en dan moet je daar niet op gaan bezuinigen met het uurwerk.

1 like

Ieder zijn of haar mening natuurlijk, maar ik weet niet waarom “dit horloge niet goedkoop moet worden willen gemaakt”. Goedkoop is in mijn optiek absoluut niet gelijk aan “slecht”. Voor de liefhebber is dit allemaal mooi natuurlijk, die specs, maar gaat iemand die horloges niet op de voet volgt niet gewoon voor een Tissot of een ander bekend merk als ze 1200 euro te spenderen hebben aan een “sjiek horloge”?

Let wel dat ik niet zeg dat de prijs onterecht is of iets van dat alles. Ik weet wat de prijzen zijn voor bepaalde aspecten etc. Het is maar gewoon zo dat je in het +1000 euro prijssegment al snel op een ander soort uitdagingen stoot dan in het segment waarin de Representor speelt, en dat er daar ook heel veel meer kapers op de kust zijn die ook hele mooie specs kunnen voorleggen (denk aan Frederique Constant etc.) dan in het ~500 euro segment. Het is dat maar wat ik wilde duiden.

Met dat gezegd zijnde: grote kans dat ik hem zelf koop hoor. Ik vind het een prachtig horloge, maar als men om opmerkingen vraagt dan mag er ook ruimte zijn om kritisch te kijken naar zaken als prijszetting. Temeer omdat Brunmontagne toch begonnen is met een zeer fraai sub-500 horloge. Wat uiteraard niet wil zeggen dat een merk niet wat meer premium mag gaan!

1 like

Mooi! Is er een beoogd tijdspad voor uitgave?

1 like

Thanks! :slight_smile:

Klopt inderdaad! Het is 20mm. Ik zal nog op zoek moeten naar bijpassende banden straks met al die gekke kleurtjes, maar dat komt wel goed haha. Vooralsnog draag ik hem zelf altijd op de blauwe band.
Vooral de SW200 variant roept wel om meer opties dan alleen leder denk ik.

Haha ik moest hier hard om lachen, mooi uitgedrukt zo! De andere modellen hebben inderdaad een geschroefde caseback, bij deze vind ik dit wel lekker chique staan, al is het wel wat lastiger qua WR inderdaad. Ik ga kijken of we hem nog kunnen door ontwikkelen naar 5ATM, voor nu is het eerst minimaal 3ATM.

Nee klopt! Dat is ook geen feature die ik hier voor bedacht had eigenlijk haha. Maar wie weet wat er allemaal nog voorbij komt!

Ja ideaal he! Het was wel even flink puzzelen begreep ik om hem geschikt te maken voor de SW200 en SW216. Dat heeft met name te maken met de positie van de stift. Maar dat is gelukt. Voor de SW280 zal er nog wel een extra aanpassing moeten komen denk ik. In theorie past het altijd allemaal wel, in de praktjik blijkt dat lastiger haha. Deze is al besteld dus hij gaat er sowieso komen. Werk aan de winkel dus!

Kastgrootte blijft een bijzonder onderwerp haha. Ik krijg ook veel verzoeken voor een grotere variant (van elk model overigens). Met een 38mm kast en 39mm bezel vind ik hem lekker in proportie. Maar als de vraag groot genoeg is onderzoek ik ook graag een kleinere variant :wink:.

Same here! Het is niet bedacht als het ideale GADA horloge op dit moment.

Ik hoop met je mee :slight_smile: . De reacties hier stemmen me in ieder geval positief! Al had ik hem natuurlijk stiekem al mee gehad naar enkele bijeenkomsten en kon het horloge daar ook al rekenen op veel positieve reacties. Bedankt!

Kijk dat is leuk om te horen! Bedankt! :slight_smile:

Nope! Maar snap dat het adhv foto’s lastig in te schatten is. Hij is echt niet massief hoor, maar dat zal je dan eens in het echt moeten ervaren denk ik. Overigens is de bezel concaaf, dus dat maakt hem al een stuk slanker :wink: .

Helemaal mee eens! :slight_smile:

Precies dat inderdaad! :slight_smile:

Leuk om te horen! Bedankt! :slight_smile:

Goed dat je het aangeeft! Ik moet er wel bij vermelden dat mijn kinderpolsjes (15,5cm) daar ook aan bijdragen haha. Het is, al zeg ik het zelf, qua proporties een erg geslaagd horloge voor vrijwel elke pols. Daar komt bij dat ik bij alle bijeenkomsten waar hij mee was merk dat hij juist erg prettig om de meeste polsen valt, vooral omdat ik echt aan de minima zit waarbij hij past. Voor de gemiddelde Panerai of Breitling drager is hij wel aan de kleine kant merk ik haha. Je zou hem eens in het echt moeten passen. Ben erg benieuwd hoe je er dan naar kijkt :slight_smile: .

Precies! Hij is, helemaal t.o.v. de Representor en Connector een stuk compacter.

Leuk! Wellicht is er binnenkort een keer een mogelijkheid/meeting/bijeenkomst of wat dan ook waar dat eens kan! En anders kunnen we ook zeker eens afspreken.

Ik zou graag roepen dat je er voor bij een dealer/juwelier om de hoek terecht kan, maar daar moet ik komend jaar nog flink hard aan gaan werken haha. Sowieso moeten ze natuurlijk nog gemaakt worden aangezien ik nu alleen mijn prototype nog heb.

Bedankt!! Scherp van je, dat had ik helemaal niet benoemd natuurlijk haha. De bezel is inderdaad concaaf! Dat zie je best lastig op de foto door het feit dat hij natuurlijk gepolijst is.

Ik draag zelf stiekem veelal de Connector merk ik en die is 38mm, maar ik heb dan ook smalle polsjes. De eeuwige vraag naar kleiner en groter zal er altijd blijven denk ik haha. Dat heeft vooral te maken met jouw laatste zin inderdaad. En stiekem snap ik dat je met grote polsen liever ook iets draagt wat robuuster is.

Bedankt man! Tijd om weer eens een afspraak in de agenda te schieten!

Zo zie ik het inderdaad ook Ruud, bedankt! :slight_smile:

Die 2 centen vind ik top haha! Precies hoe ik het graag hoor en uiteraard ook precies mijn bedoeling.

Hey alle meningen zijn welkom en overal kan ik iets van leren, dus bedankt!

Ik snap je wel, maar dit horloge is die prijs wel echt dubben en dwars waard. Ik ben vergeten te vermelden dat dit horloge grotendeels in Nederland wordt gemaakt en hier wordt geassembleerd. Als je kijkt naar wat er zoal in de markt is dan vind ik het ook wel te rechtvaardigen. Maar ik vind dat sowieso altijd een interessant topic waar we uren over kunnen praten. Ik snap persoonlijk niet waarom mensen een horloge van een gevestigd merk willen dragen (jij noemt een Tissot) waar er al ontelbaar van rondzwerven. Ik persoonlijk vind er dan al niks meer aan. Brunmontagne als merk is nog lang niet zo gevestigd, dat snap ik, maar het is toch veel leuker om iets uniekers/bijzonderders te dragen dan iets wat je 100en keren per dag op fora voorbij ziet komen? Maaaaaar, dat is natuurlijk mijn mening en ik snap heel goed dat dat niet voor iedereen geldt haha.

Ik zie daarom die merken ook niet als concurrent. Er is in de wereld van horloges meer dan genoeg ruimte voor merken als Brunmontagne.

En als ik het plaatje even helemaal voor je inkleur dan kan ik hem eigenlijk niet voor deze prijs aanbieden. Dus dat wordt voor mij nog een hoofdbreker. Dat heeft met name te maken dat ik ook moet denken aan de mensen/bedrijven die dit horloge willen kunnen aanbieden/verkopen. En als ik dan deze prijzen hanteer dan gaat mij dat per horloge serieus veel geld kosten :wink: . Dus of ik moet iets gaan veranderen aan de kant van productie, of ik moet de prijs nog (flink) gaan verhogen.

Daarnaast blijf ik natuurlijk de Representor voeren, en die zit qua prijs natuurlijk een stuk lager op dit moment, maar dat is ook een heel ander model natuurlijk. :slight_smile:

Maar bedankt voor je openheid! Wordt gewaardeerd.

5 likes

Ah tof! Concaaf. Heb je een foto van het zijaanzicht?

1 like

Top, bedankt voor de uitleg en voor het aannemen van mijn commentaar. Ik begrijp je uitleg ook wel, moet ik zeggen, en ik snap nu ook al wat beter het “verhaal” achter het horloge. Allesinds al veel succes! Ik volg het zeker op de voet!

2 likes

Ik denk het wel inderdaad! De 42mm Representor is bv 47mm L2L en die valt echt een heel stuk groter op mijn polsen dan deze. Nou is hij ook iets kleiner natuurlijk. Dat heeft wel echt te maken met de vorm van de lugs.

Haha daar is niks mis mee! Dus moet je hem maar eens in het echt passen, dan weten we het zeker :wink: .

Ik had het zelf bijna niet beter kunnen omschrijven, bedankt! :slight_smile:

Ik ga zo eens even het internet afspeuren want die zijn me nog niet bekend, thanks! :slight_smile:

Bedankt, dat vind ik erg mooi om te horen! Heb ook al een boel geleerd in de afgelopen jaren haha.

Als ik terug kijk naar het moment waarbij ik met de allereerste Representors bij Fratello zat of een podcast terug luister van bv (voorheen) Mannen van de Tijd, dan besef ik me pas hoeveel er veranderd is. Ik zou eigenlijk weer eens een rondje moeten doen.

1 like

Absoluut! Daarom reageer ik ook graag even wat uitgebreider op je berichten :slight_smile: .
Meningen zijn er altijd, ik heb er in de afgelopen 7 jaar nogal wat gehoord haha. Het leukste is wel om mensen hun mening uiteindelijk bij te zien stellen door de jaren heen. Brunmontagne als merk ontwikkelt zich ook ontzettend en ik weet zeker dat er nog veel mensen zijn die het nog zien als hobbybobby toen ik begon met mijn allereerste (zonder enige voorkennis te hebben) horloges. Niks mis mee natuurlijk. Zelfde geldt voor jouw opmerking over de prijs.

Feit is dat er ook een heel grote wereld is buiten de kringen hier haha. En daar zitten erg veel mensen bij die Tissot of wat dan ook niet kennen. Je zult altijd mensen hebben die voor veilig kiezen of “bewezen/bekend”. Er zijn gelukkig erg veel mensen die juist nieuwe initiatieven, nieuwe merken of “iets anders” steunen en daar zal ik het meer van moeten hebben. Kortom we zitten elkaar dan ook niet in de weg. Veel mensen vinden €200 al veel voor een horloge dus die vallen gelijk al van hun stoel als ik de prijzen noem haha waar een ander reageert met “oh das niet gek”.

Eigenlijk kan ik hier hetzelfde op zeggen als in mijn eerdere reacties haha. Maar je hebt absoluut een goed punt. In feite gebeurt er niet veel anders dan dat het prijspunt verplaatst en de referentie t.o.v. wat men gewend is. Kortom, ik zie het niet als een probleem/uitdaging.

Daarom ben ik hier! Juist om dit soort inzichten te krijgen en daar over te praten. Dus dank voor je mening :slight_smile: . Ik deel ook graag mijn kant van het verhaal en de dingen waar ik tegenaan loop.

1 like

Leuk hoor, gefeliciteerd.
Mooi uurwerk, fraai model, leuke kleuren.
Helaas geen 36/37mm.

1 like

Mooi horloge. Voor mij persoonlijk wat te groot.

1 like

Uhm
 Wat dacht je v gewoon je hoesje v je iPhone doordeweeks af doen :wink:

1 like