Mooie klok, al hadden ze dat logo aan de secondenwijzer van mij weg mogen laten. Nu wordt het wel een beetje een drukke bedoening in combinatie met de dagaanduiding.
Zet je er nog even wat meer specificaties bij in je beginpost? (afmetingen/uurwerk/prijzen etc.)
Ik ben zeer tevreden over de mijne.
Schijnt het enigste model te zijn met “BS” aan de secondewijzer.
Smaken verschillen, maar ik vind het wel wat hebben hoor.
En ook de “bs” op de band vind ik niet storend.
Ik waardeer het merk enorm, maar ik krijg altijd een beetje een caveman gevoel bij zo’n dagaanduiding. Alsof je niet weet, dat 't vandaag donderdag is?!
Ik waardeer het merk enorm, maar ik krijg altijd
een beetje een caveman gevoel bij zo’n
dagaanduiding. Alsof je niet weet, dat 't vandaag
donderdag is?!
============
overkomt mij toch wel eens, dat ik niet weet wat voor dag het is, als ik s morgens wakker wordt…
Ik zag ze met Kerst in Maastricht en voor dat geld is het een interessant merk. Lekker klassieke klokjes met mooie complicaties (zoals dagaanduiding) en mooie wijzerplaten. Heb wel het gevoeld dat ze een tikkie aan de dure kant ijn voor een quartz: komt ongetwijfeld door “Glashutte S/A” op de wijzerplaat.
Hopelijk koop je hem voor je vader en zal hij ervan genieten!
Bruno Söhnle is de goedkoopste mogelijkheid om een Glashütter horloge te kopen.
De twist is dat BS (een enkel nieuw mechanisch horloge uitgesloten) de “Glashütte Regel”, dat er meer dan 50% waarde in GH moet zijn toegevoegd op een boekhoudkundig creatieve manier invult. Men neme een goedkoop Zwitsers kwartsuurwerk en leukt dat uitgebreid op. Zo voldoet men aan de regel, maar niet aan de geest. De echte GH merken zien BS als een paria. Het is maar een weetje
Lexor:) maar ze zijn er toch transparant over dat ze buitenlandse uurwerkjes aanschaffen? en als dan zoals jij zegt 50% of meer van de waarde van een horloge in Glashütte moet zijn toegevoegd om die naam te mogen dragen, dan is het toch ok? of zie ik het verkeerd?
Nou Gerard, in Glashütte neemt men het vrij serieus. Kijk maar naar een merk als A. Lange & Söhne. Ik kan me voorstellen, dat men daar denkt: Daar bij BS nemen ze de Glashütter Tradition finaal op de hak.
Ja indeed, ik vind ook dat ze niet moeten zeuren, had het dan vanaf het begin af aan anders aangepakt, toch?
Als je, zoals BS, aan de eisen voldoet, hoef je niet met de nek aangekeken te worden!
Maar uh na alles hier gelezen te hebben etc… ga ik hem toch kopen voor vaders, recalcitrant als hij en ook ik (hij heeft dat doorgegeven haha) ben!