Brushen center links Rolex GMT

Beste forum leden,

Ik ben aan het overwegen om de center links van mijn Rolex GMT te laten brushen,. Nu heb ik wat vragen waar hopelijk jullie mij mee kunnen helpen:

  • Heeft iemand ervaring met het brushen van de centerlinks?
  • Waar kan ik dit eventueel laten doen en is er een indicatie van de kosten?
  • Kan het eventueel ook weer ge-polished worden?
  • Nog dingen waar ik rekening mee dien te houden?

Alvast bedankt voor jullie reacties.

1 like

Zou hem lekker origineel laten. Rest waarde wordt aanzienlijk aangetast wanneer je de band zo onder handen zou laten nemen. Tweedehands Oyster band op de kop tikken een idee?

3 likes

Wellicht is Dik Wakker van horlogepolijsten.nl een optie. Hij heeft de tramrailsband van van mijn Seamaster naar alle tevredenheid onder handen genomen.

1 like

Brushen kan je doen door middel van volgende volgorde

  1. Groene scotch Brite pad
  2. Grijze scotch Brite pad
  3. Fijne Staalwol
  4. Extra fijne staalwol

In 1 richting blijven Brushen in herhaalde slagen

IMG_20180722_162254

Kan ook terug gepolijst worden

5 likes

Maar de einden van de schakels die in het scharnier zitten, daar kan je heel moeilijk bij.
Die blijven dan blinkend toch?

1 like

Even de hele band demonteren :roll_eyes:

2 likes

Je zou kunnen proberen de band eerst om iets ronds te leggen zodat de uiteinden van de links zoveel mogelijk vrij komen. Of het echter mooi wordt betwijfel ik en weer polijsten mag de buitenlinks dan weer niet beĂŻnvloeden. Welgemeend advies; ik zou er niet aan beginnen en hem origineel houden.

3 likes

Lekker slim, om een Rolex zo te mishandelen. Gewoon door een pro laten doen als het zo nodig moet (bv Dik Wakker). Als je persé geld wilt uitsparen om het zelf te doen, doen het dan nog een beetje professioneel.! Gewoon via Google uitzoeken welke methode en borstels Rolex zelf gebruikt, of wat het het beste benaderd.


image|666x500

2 likes

Daar schijnen de meningen nogal verdeeld over te zijn. Maar zelf met wat schuursponsjes gaan fröbelen lijkt me niet zo een goed idee bij een Rolex.

3 likes

Zoals hierboven al gemeld, daar zijn de meningen over verdeeld. En om terug te komen op “slim” dit scotch brite methode is aangekaart door de mensen van Rolex Forums… Wat is “slim”? elke keer veel geld uitgeven aan een brushing of zelf doen en als je je horloge wilt verkopen het door een “pro” laten doen? Dan kies ik toch voor het laatste.

Plus, dit was geen “waardevolle rolex” bandje :wink:

2 likes

Bedankt alvast voor alle reacties, doelstelling is dat ik het professioneel laat uitvoeren. Ik zal eens gaan informeren bij Dik Wakker.

Is er een forumlid die dit al keer heeft laten doen?

Er is sowieso een ervaring met horlogemakers topic over Dik Wakker, waarin overwegend positieve recensies staan. En is ook wel eerder aan bod gekomen tijdens andere topics over polijsten. Daar waren de reacties wisselend, volgens mij was met name @SuperC niet te spreken over hem…

1 like

After market band en deze intact laten?

1 like

Gewoon een gebruikte band erbij kopen en die volledig brushen is het beste advies van dit topic

2 likes

En tevens het duurste :wink:

1 like

Ik weet niet exact meer wat een Oyster tegenwoordig kost maar een tweede(hands) band lijkt me ook geen kostentechnisch fijn dingetje. Zelf zou ik 't gewoon laten zoals het is, zoals het heurt… zoals Rolex het bedacht heeft. :sunglasses:

Kun je dan niet beter een Steinhart kopen en je GMT in de kluis leggen? #problemsolved

Nog beter, ĂĽberhaupt geen Rolex kopen als je de boel wil aanpassen!

2 likes

Ik zou anders even bij onze forumvriend @Ronald is informeren naar de mogelijkheden. Wellicht zou die wat kunnen betekenen of niet.

2 likes

Ik heb 2 goede adviezen.

1 : niet doen.
2 : door een Pro laten doen.

Echt mooi strak brushen is een vak apart.

4 likes

Ik zou de band origineel houden.

En er een andere geborstelde oyster aan zetten.

Kost wat meer denk ik, maar de originele band blijft intact, altijd handig als je hem ooit doorverkoopt.

Groeten,

Noel.

2 likes

Brrrr, wat een horror lees ik hier.
Org. houden natuurlijk.

1 like