BTW en UK.. wie weet het antwoord?

Dat wist ik nog niet.

Veel pakketvervoerders klaren de goederen direct uit als ze het ontvangen. Dus als jij vandaag goederen verstuurt, maakt jouw vervoerder/douane-partij direct de uitklaringsdocumentatie aan.

1 like

Enne - aankopen bij CousinsUK…? Ik overweeg serieus om snel even een voorraadje courante opwindveren in te slaan. Ben er wel bang voor dat het serieus meer geld gaat kosten in het vervolg.

1 like

Ga er maar wel vanuit dat je btw ed moet gaan betalen bij aankoop van goederen na 31 december, vrije verkeer van goederen is dan afgelopen. Ik zal de deal eens gaan bestuderen, ben wel benieuwd.

Dat valt wel mee, nu betaal je inclusief de Britse 20% btw.
Straks betaal je de prijs ex btw, vervolgens de Nederlandse 21% Btw en de inklaringskosten.

Maar goed het wordt duurder, en inklaringstijd, extra administratie.

Met alle ophef hier… leuk voor allerhande mensen die denken dat het voor Nederland, met 17 miljoen inwoners wereldwijd gezien eerder een stedelijk gebied dan een land, lucratief zou zijn uit de EU te gaan.

3 likes

En die btw kunnen jullie als ondernemers toch ook direct weer als voordruk in mindering brengen bij de btw-aangifte. Dus kostenstijging zal dan nog wel meevallen.

En denkt er iemand na over de uitvoerbaarheid van dit besluit? Klinkt alsof het een hoop meer administratieve capaciteit kost als ook alle “HOROLOGICAL PARTS 1.00$”-zendingen moeten worden tegengehouden…

(Misschien nog even snel drie Helsons bestellen>
)

Dat klopt daar hebben ze uiteraard over nagedacht. Maar daarom is het dus recentelijk uitgesteld van 1 januari tot 1 juli om meer tijd te hebben voor de voorbereidingen. Maar de hoeveelheid pakjes zal ook wel afnemen waarschijnlijk. Shipping vanuit China wordt ook veel duurder.

Nou, het zou je verbazen hoe vaak daar níet over wordt nagedacht… het gaat ongeveer zo:

De Kamer: “er moet volgend jaar een vrijstelling komen op eigenwoningforfait voor eenoudergezinnen met jongen kinderen!” *
Belastingdienst: “dat kan niet, ons IB-systeem draait op COBOL-software geschreven in 1987”
De Kamer: “ja maar dit moet en wij zijn de kamer!”

(Drie jaar later en 18 miljoen euro aan externe projectmanagers, ketenpartners, consultants, regelingen en auditors enz later)

De Kamer: “Het kán toch niet dat de belastingdienst zo’n zootje is!! Wij zijn woedend! We eisen een extern onderzoek”

:roll_eyes:

• = ik ben geen fiscalist, naai me niet op de details
5 likes

Leuk voor die externen bij de belastingdienst, een goede vriend werkt bij Cap en houdt daar een stevig belegde boterham aan over :innocent:

Dat heb je mis :stuck_out_tongue_winking_eye: Is Europese wetgeving.

2 likes

Er wordt teveel mee gefraudeerd. Dus het extra toezicht wordt voor lief genomen. Volgens mij liggen er ook meer verantwoordelijkheden bij kopers maar ik heb de exacte regels niet paraat.

1 like

Op zoek naar antwoorden kom ik dit tegen:

Invoerrechten |Horloges|4,5%
(U betaalt minimaal € 0,30 en
maximaal € 0,80 per horloge)??? :joy: en 21% btw
Invoerrechten uit G.B. vallen dus wel mee.

1 like

3 likes

Ik ontspring net nog de dans met wat geluk. Vandaag een NA onderweg gegaan uit de UK.

2 likes

Maar hopen dat bij het land verlaat voor 1 Jan

2 likes

Ik heb gisteren nog voor 230 euro opwindveren besteld. Als ik pech heb, hang ik - dan had ik ze beter een voor een kunnen bestellen, was dan bizar genoeg goedkoper geweest… …Cousins is altijd wel heel snel met orderpicking en verwerking.

Als het goed is vannacht en anders morgen :crossed_fingers:t2:

1 like

Met UPS?

Ja dacht van wel!

1 like