BTW en UK.. wie weet het antwoord?

Same here… vanaf vliegveld in de Midlands gaat straks een vlucht… fingers crossed!!

2 likes

Ben zeer benieuwd naar mijn NA! Hopen dat hij morgen, of de dag er na arriveert!

Als het goed is zal dit geautomatiseerd gaan, anders is het niet te doen inderdaad.

Je betaalt de verkopende partij de BTW.
Vervolgens moet de verkoper iedere maand of kwartaal de BTW afdragen aan NL.

Dit zal ook moeten voorkomen dat je iedere keer 15 euro inklaringskosten of zoiets kwijt bent aan PostNL.

Daarnaast zijn veel grote niet Europese bedrijven al bezig om depots in Europa te maken.

De kosten gaan natuurlijk zitten in de afhandeling en de BTW.
Zo’n postnl, tpg, etc etc rekent gewoon eur 23 voor het doen van de aangifte.
Ook op een bandje van gbp 25 :grimacing:

1 like

Komt tijd komt raad, verzending via Ierland b.v. en er is geen probleem. Laat die Britten maar schuiven :innocent:
Wat mij vooral verbaasde was het belachelijke bedrag aan invoerrechten, 80 cent op een horloge van 10 mille, dat kan toch niet klopppen?

Ah, kijk aan. Hier was ik benieuwd naar!

1 like

BTW het eeuwen oude broekzak, vestzak verhaal.

1 like

Voor wie is het een broekzak/vestzak verhaal???

Als consument betaal je alleen maar en krijg je het, na mate je meer verdient steeds minder terug
Als bedrijf betaal je als je een gezonde omzet hebt meer dan dat je krijgt
Als land ligt het heel erg aan het handelsoverschot van de landen wie hoeveel krijgt

Ik heb met mijn oude bedrijf alleen maar afgedragen hoor

Inderdaad, de staat verdient er niets aan

1 like

Ik begrijp u :innocent:

1 like

Maar hoe werkt dit voor kleinere bedrijven en particulieren?

we hebben het hier over de winkels en niet over de overheid he…

de winkels verdienen niks aan de btw.

2 likes

Eindelijk.

Ik heb ook nog een cousins bestelling met een bergeon komen, hopelijk komt die dan snel even :slight_smile:

Geen idee. Het is nog lang niet allemaal duidelijk.
Ik kan me alleen niet voorstellen dat alles ingeklaard zal moeten worden door de post.
Het gaat nu al zo langzaam en dat zou wel een behoorlijk deel van de handel stil leggen aangezien veel mensen geen inklaringskosten willen gaan betalen op lage bedragen.

Uit nieuwsbericht van de Douane:

Voor het importeren of exporteren van goederen van en naar het VK moet u voortaan aangifte doen.

U moet btw aangeven en betalen bij de Douane voor goederen die u vanaf 1 januari 2021 invoert uit het VK.

Ik verwacht voor particulieren dat die aangifte, net als nu al voor niet-EU-landen, door het transportbedrijf wordt gedaan. Aangezien het akkoord stelt dat handel tariefvrij zal zijn, betaal je geen invoerrechten, maar nog wel BTW. Plus natuurlijk de inklaringskosten van de transporteur.

https://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/connect/bldcontentnl/berichten/nieuws/douane/brexit-akkoord-betekent-douaneformaliteiten-met-vk

Dank. Ben net de dans ontsprongen. UPS stond hier net voor de deur…!

1 like