BTW Nederlands horloge op Chrono24?

1. Ik zie een horloge op Chrono24 voor een scherpe prijs van een Nederlandse aanbieder. Ik bekijk de advertentie en zie dat het een aanbieding is van een gerenommeerde juwelier. (Naam en plaats via PB indien gewenst)
  2. ik neem contact op via de advertentie en vraag of dit horloge ook in de winkel is af te halen.
  3. Ik krijg antwoord dat het er op dit moment niet meer is, maar kan worden besteld. (Geen probleem voor mij)
    Maar: … weet ik wel dat de prijs op Chrono excl BTW is?.
    Staat nergens vermeld op de advertenties van deze aanbieder en na het lezen van het bericht is het horloge terstond verdwenen van Chrono.
  4. Als de verkoper zich heeft verslikt vind ik dit een hele onprofessionele manier van doen. Als mij was verteld dat de prijs niet juist was, was het ook goed geweest. Overigens was de prijs nog steeds pittig en niet absurd laag.
  5. Ik heb inmiddels het betreffende horloge bij mijn ‘eigen’ juwelier in mijn ‘eigen’ woonplaats besteld… ik zal bij aankomst een NA-tje doen.
4 likes

Van Willegen Den Haag?

4 likes

Ja

Voorheen zetten ze het er wel bij, tegenwoordig niet meer inderdaad.
Niet zo netjes, maar ik denk dat als je hem via Chrono koopt voor de vraagprijs, ze verplicht zijn hem voor die prijs te leveren.

1 like

In vught zit er ook zo een. Helemaal onderaan de advertentie exvat vermelden is nou niet helemaal de transparantie zoals ik deze graag zou zien.

Local taxes may be applicable, staat er bij van Willigen.
Klein zinnetje. Maar goed, chrono24 is internationaal.

Hun site

Chrono24

d

Heel dat Chrono24 is leuk om een beetje te neuzen en te oriënteren… maar dat was het dan ook!!!

2 likes

Niks mis met Chrono… Beter dan horloges bij een juwelier te halen, dat is kapitaalvernietiging ( op Rolex na dan)

Mijn ervaring met Van Willigen is dat ze best bereid zijn om de BTW als korting weg te schrijven op de bon. En ze geven gewoon netjes een garantiecertificaat waarmee je bij ze terecht kan mochten er problemen zijn.

5 likes

Tja, stel je voor dat je bij een Nederlandse juwelier/horlogewinkel koopt.

Die mag enkel opdraaien voor een eventuele garantie-schade geval.

7 likes

Daar heeft men toch dan ook een deal voor gesloten met de desbetreffende fabrikant ?
En verdiend men dus toch ook geld aan? Marge zal niet hoog zijn maar tja zo werkt het nou eenmaal wel.

Dus heb weinig medelijden met de middenstand zoals hier genoemd je binnen proberen te lokken met onduidelijke ex btw prijzen en dan alsnog het volle pond moet mag betalen.

Maar ook dat mag, maar dat werkt dus wel in de hand dat menig horloge liefhebber zijn heil elders gaat zoeken, en wel de service / garantie gebruikt aangeboden door een fabrikant met behulp van lokale dealers / juweliers.

1 like

Je moet niets. Voor jouw laatste accoord zie je echt het totaalbedrag wel.

:man_facepalming:

Je neemt me wel heel erg letterlijk.
Maar ja klopt … zal me voortaan beter formuleren, maar geloof dat je wel een idee krijgt van wat ik bedoel.
Maar inderdaad je hebt gelijk dat iedere koopovereenkomst op vrijwillige basis is.
Zal hem verbeteren

1 like

Ah, nu begrijp ik waarom ze de Hamilton die ik zocht zo goedkoop aanboden op Chrono! Ik vond het al vreemd dat een NL AD zo ver onder de adviesprijs zat. Niet dus. Nu ben ik extra blij dat ik hetzelfde horloge bij toeval hier op het blauwe gedeelte heb kunnen oppikken.

4 likes

Inderdaad…

Maar dan stond het er te minste nog voordat je alles had ingevuld…

Eens - het is prima om ‘bij te blijven’ en je te verbazen over aanbieders die gewoon boven de winkelprijs zitten.

Ik houd er van om bij een winkelier kopen met advies en een goed gevoel. De prijs is altijd onderhandelbaar en wat meer betalen voor een goede afhandeling en eventuele nazorg is helemaal niet zo raar.

2 likes

De prijs dient inclusief BTW vermeld te worden natuurlijk.

5 likes

Blijft een vreemde actie van Van Willigen.
Benieuwd wat er echter zit ?
Traffic genereren ?
Alsnog korting geven ?
Gericht op buitenlandse kopers ?
Gericht op bedrijven ?
Beats me.
Kan me niet voorstellen dat deze “strategie” als bedoeling heeft om tegen een NL klant te zeggen: bedankt voor je interesse maar er komt nog even 21% op de prijs in de advertentie.

3 likes

En dat precies wat het is.