BTW Nederlands horloge op Chrono24?

Precies hetzelfde gehad bij van Willegen met die ex BTW.

Precies hetzelfde gehad

Geachte meneer De Flipperear,

Heel erg bedankt voor uw interesse in het Longines horloge.

Wij hebben het horloge momenteel op voorraad.

Het klopt inderdaad dat wij onze horloge ook plaatsen op Chrono24.

Op chrono24 zijn de prijzen exclusief BTW ivm verkopen buiten de EU.

Op onze website staan de prijzen inclusief BTW.

Graag horen wij wat we voor u mogen betekenen.

Met vriendelijke groet,
Noortje

1 like

Volgens mij is het wettelijk zelfs verplicht om je prijzen inclusief BTW te vermelden als je aan particulieren
aanbied.

2 likes

Laat me raden: je sprong in je auto, ging naar de winkel -dankbaar als je was voor het gegeven antwoord- en kocht je Longines en daarna kwam je nog vele malen terug om er zeker van te zijn dat ook je de hoofdprijs betaalde…

2 likes

Ik had ze gemaild omdat ik ook liever in een winkel koop. Dan had ik daar inderdaad het horloge opgehaald. Maar niet als daar nog even 21% bij komt.

2 likes

Toch hoor ik ook goede berichten over Van Willigen.
Schijnen aardige mensen te zijn met kennis van zaken die de tijd voor je nemen, maar dit blijft een beetje vreemd (en niet lekker).

1 like

Precies hier. Overigens heb ik nu een hele nette deal gesloten. (zonder gedoe)

1 like

Vergeet niet in de onderhandeling 4% eraf te halen. Dat is wat zij aan chrono24 betalen als je het daarlangs zou kopen.

2 likes

Dat zal ook best wel.

Maar als flipperaar wil je niet de hoofdprijs betalen voor een horloge. Daarom kijk je ook op Chrono24 om de prijzen te vergelijken.

1 like

Ik vraag me wel af wat er gebeurt als je het horloge via chrono aankoopt voor de daar genoemde prijs. Cancellen ze dan de order, tot je de btw wil bijleggen?

2 likes

Interessante vraag - ervaring? Wie?

1 like

Niet dat ik medelijden heb met de winkelier, maar een transactie buiten de EU is toch altijd zonder BTW? Het verschil is misschien niet leuk, maar wel redelijk en realistisch.
En als je een keer de mijnheer van DHL aan de deur heb gehad voor het innen van de importheffing - ook over de vermeende transportkosten - plus administratiekosten, kies je misschien de volgende keer wel voor de winkel. Een beetje korting en een kopje koffie kan ook veel goed maken.
Dit overkwam mij overigens niet bij de aankoop van een horloge.

Dat kan niet, vermoed ik. Als het verzendadres binnen de EU is, wordt de rekening waarmee je akkoord moet gaan, automatisch met de BTW verhoogd. Zou vreemd zijn anders.

Ik heb geen heel uitgebreide ervaring met aankopen doen via chrono, maar volgens mij komen er enkel nog verzendkosten bij. Ze versturen vanuit NL, dus geen extra belastingen.

Dan is de prijs incl.btw binnen de EU. Buiten de EU is het excl… BTW.
Van Willigen biedt op Chrono echt zijn horloges niet 21% goedkoper aan dan op hun eigen site.

Het is wel de omgekeerde wereld betreft verkopen binnen de EU. Ik bedoel ik selecteer Nederland krijg die aanbieders te zien. En dan zou ik toch nog daar bovenop 21% belasting moeten betalen. Het zou andersom moeten zijn. Als iemand een horloge koopt in Nederland en hij woont buiten de EU dan kan hij de belasting terugvragen. Of heb ik het nu verkeerd?

1 like

weet je, vraag het aan Chrono24. Ik zeg alleen maar dat het niet zo kan zijn dat jij akkoord gaat meteen bedrag, en dat er dan nog btw bijkomt.

2 likes

Als hij het horloge inclusief BTW koopt wel en dan moet ie volgens mij wel aangifte in zijn eigen land doen en die BTW weer betalen.
Maar meestal koop je als buitenlander/toerist zonder BTW. Ik weet alleen niet hoe dat in zijn werk gaat, moet ie dan zjin paspoort oid laten zien?

Chrono24:
Hoe is de verkoopprijs van een horloge samengesteld?
De verkoopprijs van een horloge is samengesteld uit meerdere componenten. Op de eerste plaats is de offerteprijs / aangeboden prijs voor het horloge zelf van belang. Bovendien kan er sprake zijn van bijkomende kosten voor verpakking, verzekering, verzending, BTW en invoerrechten. Afhankelijk van de vraag of u uw horloge bij een handelaar in binnen- of buitenland bestelt, kunnen deze bijkomende kosten verschillen in hoogte. Neem contact op met de verkoper voor exacte informatie.

Maar zie ook mijn eerdere post in dit topic en ga eens langs bij van willigen. Ik ben daar altijd prettig ontvangen, aardig vriendelijk en behulpzaam personeel. Je weet voor hoeveel ze het horloge op Chrono24 aanbieden, gebruik dat in je onderhandeling. Er zit altijd een marge op een horloge, ik kreeg zelf 21% korting voor elkaar.

2 likes

Maar vertel eens, welk horloge?