BTW Nederlands horloge op Chrono24?

Okay, voorbeeldje dan: Van Willigen verkoopt horloges aan particulieren in Belgie. Indien hij daarbij het drempelbedrag voor Belgie (€ 35.000) overschrijdt in 1 jaar moet hij Belgische btw in rekening brengen en in Belgie afdragen.

Noot: de pagina die jij linkt geldt voor ondernemers die niet in Nederland zijn gevestigd, en aan NL-particulieren verkopen.

Noot2: mijn reactie was op de stelling van @anon11367652EV Alphons

En dat geldt dus niet zonder meer voor de andere lidstaten dan Nederland. Voor Nederland wèl uiteraard.

2 likes

Ik hoop dat de beste man (verkoper) mee leest, hij heeft nu de tirannie van heel horloge lievend NL op zijn nek gehaald.
Ongeacht of hij dit mag doen een dikke smet op zijn naam nu.

Ik vond de zaak (om andere redeneren) al dubieus en niet chique, dus kan alleen maar hopen dat dit wellicht zal helpen om tot inkeer te komen.

Ongeacht of dit gebeurd mij zullen ze nooit als klant mogen begroeten.

1 like

Dat dacht ik ook en heb het bij een transactie via chrono in de onderhandeling aangevoerd. De verkoper gaf een beetje denigrerend aan dat dit niet zo werkte. Ze verkochten zóó veel horloges via chrono dat ze een jaarlijkse fee betaalden voor het gebruik van het platform, maar dat ze niet bij elke transactie nog eens 4% apart hoefden af te tikken.

1 like

Wat een ophitsende reactie, @sj44k.

Van Willegen is een uiterst professionele partij om mee te handelen. Toegankelijk en met kennis van zaken. Dat is tenminste mijn persoonlijke ervaring.

Nou, dat valt wel mee toch? Het is misschien niet netjes en misschien mag het ook niet, maar om het nou te definiëren in termen van tirannie en een dikke smet…

1 like