Budget submariner

Beste allen,

Ik ben horlogeverzamelaar en op zoek naar een betaalbaar alternatief voor een Rolex Submariner…Uiteraard niet geinteresseerd in nep maar ik weet dat heel veel merken een soort van look-a-like submariner verkopen. Wie heeft hier ervaringen mee of kan mij adviseren? Uiteraard altijd op zoek hoge kwaliteit( swiss made), automaat en minimaal 30 ATM…

Ben benieuwd naar jullie reacties.

Groet,
Chronofreak

Een look-a-like of ‘hommage’ hoort imho in de zelfde categorie thuis als nep, namaak en/of replica. Zonder budget is het lastig een alternatief aan te bevelen.

Wat is je budget?
Overigens is ‘hoge kwaliteit (Swiss made)’ op meerder manieren uit te leggen. Ik zou me zeker niet beperken tot Zwitsers; dat is natuurlijk b$llsh#t. Dus afhankelijk van je budget ga je denk ik ergens uitkomen tussen een echte hommage a la Steinhart Ocean en een Seiko Marine Master. Er zijn heeeeeel erg veel duikhorloges met Submarinerinvloeden. Gelukkig niet allemaal >30ATM. Daarmee beperk je de enorme keuze wel wat. Maar alles hangt af van je budget.

Chronofreak Schreef:

Beste allen,

Ik ben horlogeverzamelaar en op zoek naar een
betaalbaar alternatief voor een Rolex
Submariner…Uiteraard niet geinteresseerd in nep
maar ik weet dat heel veel merken een soort van
look-a-like submariner verkopen. Wie heeft hier
ervaringen mee of kan mij adviseren? Uiteraard
altijd op zoek hoge kwaliteit( swiss made),
automaat en minimaal 30 ATM…

Ben benieuwd naar jullie reacties.

Groet,
Chronofreak

Tudor Submariner! Puur Rolex DNA en voor 40% van het geld 100% fun.

gr. Roel

Hommages worden op dit forum gewoon geaccepteerd. Die discussie is al honderd keer langsgekomen.

wandel is door dit “draadje”

http://forums.watchuseek.com/f71/best-submariner-homage-288923.html

Overigens, welkom op het forum.

Welkom!

en ja, lees gewoon even die honderdvierenzestig pagina’s aan internetgekibbel!

Wat Roel zegt, Tudor is de enige budget Submariner. De rest zijn wannabees

Henkjan91 Schreef:

Welkom!

en ja, lees gewoon even die honderdvierenzestig
pagina’s aan internetgekibbel!

Leuk :smiley:

Tudor ja.:~

……en nu wachten tot iemand voorstelt dat het ook een Seiko kan worden. :smiley:

Bert1 Schreef:

……en nu wachten tot iemand voorstelt dat het ook
een Seiko kan worden. :smiley:

Ja kijk eens bij Seiko :smiley:

Ontzettend veel keuze van € 75,00 tot een paar duizend euro. Hommages worden hier gewoon geaccepteerd in tegenstelling tot nep/fake/namaak, een hele andere discussie en die gaan we ook niet voeren.

Ik weet niet watje budget is maar kijk eens bij merken als Steinhart, Squale, Marcello C en Grovana, mocht dat te “goedkoop” zijn dan is er maar 1 alternatief: Tudor.

Succes met je zoektocht!

LeenV Schreef:

Ja kijk eens bij Seiko :smiley:

Ja…van Rob :smiley:

En de Invicta 8926ob niet te vergeten :slight_smile:

Voor een klein budget zul je denk ik uitkomen bij de Steinhart Ocean 1 o.i.d.

Goede kwaliteit voor een klein budget

Bert1 Schreef:

Een Tudor sub is een prachtig horloge, maar mag ik respectvol suggereren dat je zoekopdracht nogal vrijblijvend is? Je zegt dat je horlogeverzamelaar bent, maar je zoekt naar een horloge dat vaag lijkt op een ander horloge, zonder duidelijke voorkeur voor een merk en met een aantal randvoorwaarden die minstens een paar duizend modellen niet uitsluiten. Ik weet dat het een dooddoener is, maar toch: kijk eens een tijdje rond op de verschillende fora en beslis dan wat je echt mooi vindt en graag wilt hebben. Succes!

Zeemeester Schreef:

Wat Roel zegt, Tudor is de enige budget
Submariner. De rest zijn wannabees

Tudor is een budget submariner voor wannabees met iets meer geld.

Kijk eens op de Davosa site. Ternos diver en Ternos diver professional.

Prachtige exemplaren. Ook een nieuwe " sea dweller" look a like. (volgens mij) Met , HEV,saffier,keramieke lunette, 500 meter waterdicht, 42mm kast enz enz.

Succes,
Elf

1 like

dreski Schreef:

Zeemeester Schreef:

Wat Roel zegt, Tudor is de enige budget
Submariner. De rest zijn wannabees

Tudor is een budget submariner voor wannabees met
iets meer geld.

Submariners zijn voor wannabees met nog iets meer geld.:smiley:

Buiten dat de Squale “maar” 20 atm is is dat qua maat en looks (de loupe vergroot ook echt) de enige budget die echt in de buurt komt.

Deze is ook in meerdere uitvoeringen te krijgen.