Ik ben horlogeverzamelaar en op zoek naar een betaalbaar alternatief voor een Rolex Submariner…Uiteraard niet geinteresseerd in nep maar ik weet dat heel veel merken een soort van look-a-like submariner verkopen. Wie heeft hier ervaringen mee of kan mij adviseren? Uiteraard altijd op zoek hoge kwaliteit( swiss made), automaat en minimaal 30 ATM…
Een look-a-like of ‘hommage’ hoort imho in de zelfde categorie thuis als nep, namaak en/of replica. Zonder budget is het lastig een alternatief aan te bevelen.
Wat is je budget?
Overigens is ‘hoge kwaliteit (Swiss made)’ op meerder manieren uit te leggen. Ik zou me zeker niet beperken tot Zwitsers; dat is natuurlijk b$llsh#t. Dus afhankelijk van je budget ga je denk ik ergens uitkomen tussen een echte hommage a la Steinhart Ocean en een Seiko Marine Master. Er zijn heeeeeel erg veel duikhorloges met Submarinerinvloeden. Gelukkig niet allemaal >30ATM. Daarmee beperk je de enorme keuze wel wat. Maar alles hangt af van je budget.
Chronofreak Schreef:
Beste allen,
Ik ben horlogeverzamelaar en op zoek naar een
betaalbaar alternatief voor een Rolex
Submariner…Uiteraard niet geinteresseerd in nep
maar ik weet dat heel veel merken een soort van
look-a-like submariner verkopen. Wie heeft hier
ervaringen mee of kan mij adviseren? Uiteraard
altijd op zoek hoge kwaliteit( swiss made),
automaat en minimaal 30 ATM…
Ontzettend veel keuze van € 75,00 tot een paar duizend euro. Hommages worden hier gewoon geaccepteerd in tegenstelling tot nep/fake/namaak, een hele andere discussie en die gaan we ook niet voeren.
Ik weet niet watje budget is maar kijk eens bij merken als Steinhart, Squale, Marcello C en Grovana, mocht dat te “goedkoop” zijn dan is er maar 1 alternatief: Tudor.
Een Tudor sub is een prachtig horloge, maar mag ik respectvol suggereren dat je zoekopdracht nogal vrijblijvend is? Je zegt dat je horlogeverzamelaar bent, maar je zoekt naar een horloge dat vaag lijkt op een ander horloge, zonder duidelijke voorkeur voor een merk en met een aantal randvoorwaarden die minstens een paar duizend modellen niet uitsluiten. Ik weet dat het een dooddoener is, maar toch: kijk eens een tijdje rond op de verschillende fora en beslis dan wat je echt mooi vindt en graag wilt hebben. Succes!
Kijk eens op de Davosa site. Ternos diver en Ternos diver professional.
Prachtige exemplaren. Ook een nieuwe " sea dweller" look a like. (volgens mij) Met , HEV,saffier,keramieke lunette, 500 meter waterdicht, 42mm kast enz enz.