Budget “true” GMT

Dat miyota uurwerk zit aankomend jaar in 1 miljoen miljard microbrands. Heb je je design naar keuze.

2 likes

Alpina Startimer Pilot Heritage GMT

5 likes

Er stond hier een Seiko Kinetic Flightmaster GMT te koop een aantal weken geleden. Achteraf het perfecte horloge, maar ik was te laat. Als iemand die bereid is te verkopen/ruilen laat ‘t me alsjeblieft even weten :sweat_smile:

Er is ook nog de optie voor de Citizen BJ7100 serie, misschien wel handiger dan de 5M85 van Seiko.

1 like

Ken je collectie niet.

Was CWard al voorbij gekomen?

SW330 / ETA 2893 is geen true GMT.

3 likes

Is “caller” gmt de tegenhanger van “true” gmt? In dat geval: heb ik al. :sweat_smile:

Ik heb er maar even een lichtblauw artikeltje voor gestart. :blush:

De citizen BJ7100-82e is een topper en true GMT.

5 likes

Is die er ook zonder al die steden in de lunette? Dat is voor mij een absolute dealbreaker :dizzy_face:‍:dizzy:

1 like

Flink polijsten :wink:

6 likes

Illuminator, dual time. Hier kun je de uren van de tweede tijd veranderen terwijl de secondes gewoon blijven door lopen. Is 10ATM dus te water gaan of snorkelen geen probleem. 30 ekkies schoon aan de haak, ook in andere kleuren verkrijgbaar. En uiteraard de extra grote display cijfers.

Casio KHAKI

2 likes

En een Citizen Nighthawk? Ik heb geen persoonlijke ervaring met dit specifieke model, maar deze heeft ook een gmt functie? (En ik meen te herinneren dat deze ook als true gmt was uitgevoerd. Mogelijk het zelfde uurwerk als die bj5131 die ik eerder postte.)

Oud model:

Nieuw model:

Of een chrono versie van deze? Die heeft zelfs een functie in een 2e tijd bij te houden op de hoofd wijzers. (De L-TM functie op de onderste subdial)

Zo ook deze Seiko met een subdial voor een 2e tijdzone.

Even een poging om wat lateraal te denken. :slight_smile:

Edit:
Ik bedenk mij wel net dat deze buiten je voorkeur voor max 40mm vallen :see_no_evil:

2 likes

deze heb ik en is wat mij betreft inderdaad een topper :ok_hand: zeker gezien de prijs

1 like

Bij olfert nog goedkoper.:+1:

1 like

Jack Mason Strat o timer heeft dit uurwerk ook

Ik zou op zoek gaan naar een horloge met dit miyota uurwerk.

Het is nog een heel recent uurwerk, maar verwacht binnen het jaar echt talloze gmts met de miyota. De 9000 serie van hun is sowieso erg prima tov de 8000.

Opvallend dat alle ‘True’ GMT’s zo oerlelijk zijn. Ik heb oprecht nog geen mooi exemplaar voorbij zien komen… ligt het aan mij?

Ik heb trouwens geen moeite met non-true GMT’s. Ik vind het altijd wel fijn om te klooien met mijn horloge in de 20min tussen landen en de kist uit gejaagd worden.

1 like

Afgrijselijk

1 like

Longines zulu time doet het voor velen.:+1: