Budget “true” GMT

Helaas… Verder zoeken of zoals drex zegt; polijsten. Maar dan houdt je een halve bezel over. Die letters zaten behoorlijk diep :sweat_smile:

2 likes

Ik had m… Een van de weinige horloges waarvan ik spijt heb dat hij verkocht is. Komt nog wel een keer terug vermoed ik

1 like

Koop dan.

1 like

Wat ben jij agressief man! Rustig :rofl:

1 like

Gewoon een vriendelijk duwtje in de goede richting :rofl:

1 like

Ah heerlijk, dat is de eerste mooie! :+1::kiss:

1 like

Klopt! Ik heb zowel de oude Nighthawke als de Chronograph, de laatste is ook nog eens radio controlled.
Bij de Nighthawke kan je de urenwijzer verzetten door de kroon eenmaal uit te trekken, ene kant opdraaien is de datum, de andere is de urenwijzer.

De L-T functie op de Chrono klinkt leuk, maar in de praktijk duurt het heeeeeel lang voordat het wijzerwerk verzet is, zeker als je aan de andere kant van de wereld zit… Daarmee is deze in mijn ogen minder geschikt.

@TS mag ik vragen waarom het zo belangrijk is om exact op atoomtijd te zitten als je op reis bent (of überhaupt)? Die 10 seconde verschil is toch totaal niet boeiend?

Nog wat plaatjes erbij:

3 likes

Niet belangrijk, was voor het voorbeeld. De juiste tijd staat ook op mijn mobiel. Het gaat me erom dat ik uitsluitend de lokale uurwijzer wil verzetten, maar niet daarvoor het hele systeem in de war wil gooien. Zéker niet als er ook uurwerken bestaan die het wél goed doen.

Die komt er zeker ooit ook wel een keer. Vandaar nu eentje van MAX 1k. Anders wordt het echt te serieus geld en dat zet ik dan liever opzij. :slight_smile:

Ik kwam dit artikel tegen op ABlogtoWatch, misschien is het wat voor je?

Glycine Airman Purist is ook een mooie optie

1 like

Nou, dat is toch toevallig! Hartelijk dank voor t delen!

1 like