Buitenlandse betaling bij verkoop?

Beste ervaringsdekundigen :slight_smile:

Ik heb een horloge op Chrono24 te koop staan en nu wil iemand uit New York het graag kopen. De betaling wil hij met creditcard via PayPal afwikkelen. Ik ben echter nogal huiverig om dat te doen gezien het risico van onterechte terugboeking van het geld waar de kopersbescherming gelegenheid voor biedt.

Graag jullie advies hoe ik de betaling en verzending het beste kan regelen en het risico zo klein mogelijk kan maken. Bankoverschrijving zou uiteraard het beste zijn, maar de verkoper wil om verzekeringsreden met creditcard betalen.

Alvast bedankt voor jullie advies!

Wellicht dat de ‘gift’ optie de oplossing is?

De koper kan dan toch via PayPal met creditcard betalen maar aangezien het een gift betreft kan PayPal de betaling niet terugdraaien.

Groet,

Marc

Dank je, maar dat is helaas niet zo :frowning:
Zie: http://forums.watchuseek.com/f2/beware-paypal-gift-chargeback-fraud-will-defraud-sellers-784828.html

Heeft de koper misschien referenties op andere fora? Dan zou je pp kunnen overwegen.

Eric Schreef:

Zie:
http://forums.watchuseek.com/f2/beware-paypal-gift
-chargeback-fraud-will-defraud-sellers-784828.html

Dank je, dat wist ik niet.

In dat geval zou ik alleen iets met PayPal of CC doen als de koper goede referenties heeft op diverse fora.

Paypal neemt de koper wat meer in bescherming dan de verkoper,
wanneer koper claimt het niet te hebben ontvangen dan gaat Paypal
over tot terugboeking, trackingnummer en handtekening vereist willen
nog wel helpen maar is voor Paypal geen waterdicht bewijs.
Zoek de betrouwbaarheid uit zoals Bert1 en XXof voorstellen en anders maar
iemand anders laten kopen met buitenlandse overboeking.

De potentiële koper heeft gereageerd op mijn advertentie op Chrono24 en ken ik niet van fora.

Ik zal zeker vragen naar referenties voordat ik betaling met cc via PayPal accepteer!

Maar om verzekeringsreden betalen met creditcard?
Hier gaat bij mij al een alarmbelletje rinkelen.
Als koper het graag wil hebben, dan wil hij ook
met een bankoverschrijving wat moeite doen.

Toegevoegd: Of hij bedoelde de Paypal bescherming,
dit is niet helemaal duidelijk nu.

hij is net zo achterdochtig/onzeker als jij :wink:

beste werkt referenties opvragen

Ik zou met PayPal doen, zij hebben ook een best goede bescherming voor beide partijen. Je kunt er altijd een geschil starten en zij gaan dan onderzoeken wie er gelijk heeft.

Dat neem ik aan en is uiteraard volledig terecht :wink:

Ik heb gevraagd of hij ook via banktransfer wil betalen en wacht de reactie daarop af.

Als je dat denkt dan zou ik eerst de verkopersbescherming van PayPal beter bekijken en/of daar even op te googelen voordat je besluit om een betaling via PayPal te accepteren :wink:

Niet via paypall verkopen. Alleen maar kopen via paypall

Update:
Sinds ik gisteren om referenties heb gevraagd is het stil vanaf de overkant

Eric Schreef:

Zie:
http://forums.watchuseek.com/f2/beware-paypal-gift
-chargeback-fraud-will-defraud-sellers-784828.html

Nooit bij stilgestaan, maar klinkt logisch. Zou als verkoper ook niet zo snel PayPal accepteren.

Als verkoper is Paypal een ramp , wat een partijdige zooi is dat zeg,ik heb op ebay al tijden een mooie 100% score en nooit geen problemen maar nu is er 1 zo’n eikel die claims blijft openen en dan krijg je dus gewoon mails van Paypal , bewijs dit en dat maar binnen 10 dagen anders storten we het geld terug .

Heb nu na de zoveelste dreigmail ook aangegeven dat , mochten ze het geld terugstorten bij de koper , ik direct mijn Paypal account sluit want dit stukje
beleid slaat nergens op.

Ik denk dat je in jou geval een eerlijke koper hebt hoor , hoor eigenlijk nooit iets van oplichting via Chrono24 .

Kunnen we niet een soort FAQ aanleggen? Dit is typisch zo’n vraag welke regelmatig terugkomt en altijd dezelfde reacties oplevert.
Niet dat het me stoort, maar dan is alle info omtrent zulke vragen wat compacter en direct zichtbaar.

Dat laatste hoop ik van harte, want ik heb besloten om betaling via PayPal wel te accepteren en het horloge is volgens trace-info op dit moment in de VS onderweg van sort facility naar koper! :wink:

Fingers crossed and to be continued 

marnix.moed Schreef:

Nooit bij stilgestaan, maar klinkt logisch. Zou
als verkoper ook niet zo snel PayPal accepteren.

Slechte ervaring met verkoop via Ebay/Paypal. Pakketje niet aangekomen en ondanks alles netjes/bewijsbaar te hebben verzonden, beslist Paypal t.g.v. de koper.
Dat is hun invulling van buyer protection. De verkoper draait ervoor op.

Ze hebben me enige maanden geleden gevraagd, om het ontvangen bedrag (geen rekening houdende met de gedane afdracht) terug te storten, anders trekken ze “mogelijk” mijn verkoopmogelijkheid in. Ik weet nog beter, doe hĂ©lemaal geen zaken meer met ze. Ebay & Paypal dus een klant minder na 12 jaar actief te zijn geweest.

lencoth Schreef:

marnix.moed Schreef:

Nooit bij stilgestaan, maar klinkt logisch. Zou
als verkoper ook niet zo snel PayPal
accepteren.

Slechte ervaring met verkoop via Ebay/Paypal.
Pakketje niet aangekomen en ondanks alles
netjes/bewijsbaar te hebben verzonden, beslist
Paypal t.g.v. de koper.
Dat is hun invulling van buyer protection. De
verkoper draait ervoor op.

Ze hebben me enige maanden geleden gevraagd, om
het ontvangen bedrag (geen rekening houdende met
de gedane afdracht) terug te storten, anders
trekken ze “mogelijk” mijn verkoopmogelijkheid in.
Ik weet nog beter, doe hélemaal geen zaken meer
met ze. Ebay & Paypal dus een klant minder na 12
jaar actief te zijn geweest.

Als je een bewijs hebt met handtekening dat het pakket is aangekomen op bestemming dan willen ze ook nog wel eens in het voordeel beslissen van de verkoper. PostNL heeft echter een zeer belabberde tracking buiten Nederland, die vaak niet voldoende is. Met UPS en FedEx is dat anders.
Als het pakket is niet aangekomen, dan staat de koper volledig in z’n recht. Ik maak niet helemaal op uit je bericht of je een handtekening ter ontvangst hebt en een bewijs van tracking naar het complete adres. Dit staat ook in de voorwaarden van PayPal.

Ik snap dat je boos bent, maar als het 12 jaar goed is gegaan, dan moet je soms een verlies nemen, hoe oneerlijk ook. Als je alleen met bank betaling werkt dan loop je gewoon legitieme kopers mis.
Als ik een duur horloge wil kopen en de verkoper wil alleen een bank transfer, dan ga ik ook twijfelen, omdat er ook genoeg verkopers zijn die de boel belazeren.