Bulgari / Bvlgari only

Wat is dit genieten :sunglasses:

13 likes

Prachtig!

3 likes

Kan je een uurwerk na amper 10-15 jaar al een icoon noemen ?
Of moet de geschiedenis langer zijn zoals in het geval van de Nautilus of Royal Oak?

Voor mij kan kan omdat Fabrizio Buonamassa er voor Bvlgari er toch is in geslagen een best uniek design te tekenen dat in 1 oogopslag herkenbaar is. Door zo extreem dun te zijn heeft het iets wat het horloge zeer typerend maakt en vermits er al een volledige lijn met de meest uiteenlopende complicaties bestaat zal het wel een klassieker worden… of reeds zijn :slight_smile:

Hier een voorbeeld van de eerste generatie waar het binnenwerk nog 4 bruggen had, sinds enkele jaren zijn er dat 3 geworden.
Bulgari heeft het BVL 138 uurwerk aangepast zonder dit aan te kondigen. De nieuwe versie (V2) heeft minder juwelen (31 ipv 36), geen goudkleurige letters en een eenvoudiger ontwerp. bij de V2 is de rotor groter wat zou zorgen voor een betere automatische opwinding.
Visueel vind ik de V1 echt wel veel mooier, meer oog voor detail.

9 likes

Wat een beauty blijft het toch, groetjes van zijn broeah

13 likes

3 likes

Ze zijn wel heel fraai, die Bulgari’s. Jammer van de matige foto…

2 likes

In dit geval zonder meer.

2 likes

Jep.

2 likes

Betere een matige foto van een fraai horloge dan andersom @Gobert. Dat vind ik. In dit geval dan. Dus.

1 like

Daar heb je een punt.

Link : Fabrizio Buonamassa, DE Bvlgari designer

Ik begrijp dat de service van een Octo gruwelijk duur is. 2/k - 3/k wordt genoemd op het www. Zijn er ook zelfstandige horlogemakers die deze pracht horloges kunnen servicen?

1 like

Heerlijk

4 likes

Ik ken de prijs niet maar dit kan ik niet geloven
2-3k voor een simpele finissimo?

Ik weet niet of het simpel is, maar dat vond ik. Mijn Omega’s e.d. Breng ik altijd naar een zelfstandige reparateur.

1 like

Al gevraagd of hij dit niet kan?

Nog niet. Hij vermeldt het in ieder geval niet op de website.
Dit staat op de Bulgari website:

Complete service prices (excluding taxes):

• Quartz: from 405 to $470
  • Quartz with Chronograph: from 495 to $560
  • Manual/Automatic: from 515 to $780
  • Manual/Automatic with Chronograph: from 745 to $810
    - Extra-thin, OCTO Finissimo & Complications: from 1400 to $3700
  • Grande Sonnerie & Minute Repeater, High Jewelry, Vintage: on estimate
1 like

Mss dat @PeterLC dit kan?