N/A: minty SD38S
Heel mooi, in deze staat zie ik ze niet vaak voorbij komen
Gefeliciteerd!
Leuke aanwinst!
Stil hier, mijn laatste aanwinst ligt alweer even bij Bvlgari voor service. Hopelijk is hij snel terug!
Geweldig model, zeker in deze configuratie ![]()
Hey van harte even dit topic over het hoofd gezien maar wat een topper! Had hem van de week weer om!
Geniet ervan!
Dure servicebeurtjes
Zeg dat wel, de indicatie die ik per mail kreeg voor een full service werd ook nog met 40% naar boven bijgesteld zonder echt hele overtuigende onderbouwing.
De service prijslijst was voor mij reden om hem niet te kopen. Ofschoon ik hem helemaal geweldig vind.
Mag ik vragen wat een service kost? Heb zelf de solotempo 38mm.
Dit is de reactie die ik kreeg van de klantenservice:
Thank you for contacting Bvlgari and for your request to service your Octo Solotempo watch.
We recommend servicing a mechanical watch every 3–4 years to fully ensure its performance in timekeeping.
We offer two types of service. The basic service includes the following: water-resistance test, movement inspection, rate check and adjustment, ultrasonic cleaning of the case and bracelet, replacement of all necessary gaskets, and a complete 48-hour test. The cost for this service is approximately €140.
Additionally, we offer the complete service, which also includes a movement overhaul and case and bracelet polishing or ultrasonic cleaning. The cost for this service is approximately €560 for a mechanical automatic watch without complications.
Generally speaking, our clients choose the second service as it comes with a 24-month warranty, while the basic service has only a 12-month warranty on the work performed.
Uiteindelijke quote voor een full service a 750 euro (en daarnaast 3 nieuwe bracelet pins & tubes voor 36 euro)
Ik vind 750 voor een factory service van een automaat van een dergelijk kostbaar horloge nog wel meevallen eerlijk gezegd.
Mee eens
En wanneer je in roulatie draagt hoeft ie echt niet elke 5 jaar op de brug vind ik…
Het is volgens mij redelijk in lijn met wat je kunt verwachten van de andere premium merken.
Als je naar de gepubliceerde prijslijsten kijkt is 750 het bedrag voor een basic service. Voor een 5-jaarlijkse full service voor een extra thin ben je een paar duizend euro verder.
Klantenservice Nld?
Ja, via het formulier op de website contact opgenomen. Contact was wel engelstalig, dus verwacht niet dat de CS medewerker per se in Nederland zat.
Hier prijsjes op de Amerikaanse website.