Bulk! Wat doen we daar mee?

Daarom zou ik het juist bij de moderators laten liggen. Ik denk dat bulk moeilijk in euro’s is te vatten, en dat iedere schoenendoos anders is.

2 likes

Ik denk dat dit een goed idee is.

1 like

Volgens mij al redelijke criteria zo. Je noemde eerder ook niet recent als bulk gekocht. Lastig te controleren maar zou het als regel wel kunnen voorstellen. Het idee is dat je je horlogelade eens kan legen, niet om te handelen idd.

Dit komt volgens mij vooral voor als meerdere (defecte) vintage stuks waarbij géén optie wordt geboden om individuele stuks te kopen. Die zou je evt nog kunnen toevoegen als criterium. Want er zijn twijfelgevallen: drie vintage horloges die voor één prijs worden genoemd, maar in de advertentie ook individuele prijzen worden genoemd. Dat is geen bulk maar 3 advertenties in 1 :grin:

Overigens geen idee of dit dusdanig voor komt dat het al aparte regels vraagt, maar dat is aan jullie natuurlijk.

Ontstaat hier nu het @koekoek arrest :sweat_smile:

4 likes

Dol op arresten :nerd_face:

Blauw is voor mij, als beginnend horlogeliefhebber, zeker bij vintage modellen een enorme stimulans geweest. Je kunt redelijk op goed vertrouwen kopen van andere liefhebbers.

Geloof me… het meeste bulk is niet interessant genoeg om apart te verkopen… daarom bulk…

Lijkt me helder :+1:

Maar bulk onderdelen, kunnen die dan ook in deze categorie worden geplaatst.
Ik koop regelmatig onderdelen en vaak zitten daar open verpakkingen bij, en/of verpakkingen met verschillende onderdelen die voor weinig weg mogen. Als voorbeeld ik heb iemand die neemt alle defecte complete balansen van mij af, frot er weer een nieuwe balans as in en verkoopt het door prima hoef ik die niet weg te gooien en hij verdient ook wat.

Ik denk bulk is bulk… dus zowel voor horloges als voor onderdelen…

1 like

Ik heb 8 oude zakhorloges die ik als bulk wil aanbieden. Misschien interessant voor de hobbyist annex vintage horloge knutselaars. Deels functioneert, anderen zijn defect. Dat moet toch kunnen?

Ik ben tegen een bulk topic.

Waarom al die regels voor uitzonderingen.

Bulk is sowieso op een enkel stuk na een liefhebbers horloge.

Bij bandjes gooi ik er ook wel eens 10 tegelijk in 1 te koop topic. Dat gaat prima.

Dus. Svp niet nog meer uitzonderingen.

Een lotje van 8 horloges is imho heel wat anders dan 8 kilo horloges, wat mi gewoon handel is…

2 likes

Voor sommigen draait het enkel daar om :flushed:

Ik vind het ook leuk om daar rond te neuzen (recent was ik net te laat om iets leuks op te pikken).

Bulk is eigenlijk los gestorte lading, dus een zooi ongeregeld in één doos gekieperd en te koop aanbieden :prima.
Maar per stuk aanbieden voor een meer dan aanzienlijk prijs: no go.
En eerst eens een jaar vrij proberen, dan evolueren en evt. onder toezicht van moderator op de achtergrond.

1 like

Ik heb geen probleem met bulk.
Omdat je dan 1 topic hoeft te lezen i.p.v. 6 of meer.
Kan je in een keer zien of er wat bij zit.
Zie geen probleem en komt niet zo vaak voor.

Misschien is het handig om eerst (concreet) het probleem te benoemen voordat we een oplossing gaan zoeken? Als je onder de 6/24 horloges blijft in bulk, doe je dan iets wat niet mag? Ik zie zelden een bulk van heel veel voorbij komen. Of is daar wel vraag naar?
Nu voelt het een beetje als in het wilde weg wat spuien.

De makkelijkste oplossing, maar iets meer werk voor de mods, is denk bij onzekerheid gewoon eerst vragen aan een mod (zoals al eerder gezegd).

Wat vaak niet zo prima gaat, vind ik, is per verkocht bandje telkens een reactie plaatsen. Daarmee up je het topic telkens weer en dat ontneemt anderen de kans om in de spotlicht (lees: bovenaan) te staan. Ik zie dat vaak gebeuren, 20 bandjes en binnen twee dagen ofzo al 5 reacties met “bandje 1,3 en … verkocht”. Wat mij betreft geldt ook hier, pas uppen na twee dagen. Dat je dan veel reacties in je inbox krijgt op al verkochte bandjes is je eigen schuld, had je ze niet allemaal in één topic moeten zetten. Toch?

PS ik neem jou even als voorbeeld @Brick, zonder te weten of jij je hier ook ‘schuldig’ aan maakt. :wink:

Die bandjes staan toch in de sowieso al niet zo gepolitie’de horlogebandjes categorie?

Ik vind het vooral irritant dat ik steeds naar beneden/boven moet scrollen om te kijken welk bandje bandje #4 was :stuck_out_tongue:

Klopt. Maar dat is ook een horlogemarkt categorie en dus gelden daar ook gewoon de verkoopregels en dus ook “uppen binnen twee dagen is niet toegestaan”. Correct me if I’m wrong @jur