Bulk! Wat doen we daar mee?

Ik denk ook dat de regels daar gelden, maar ik heb ook het idee dat ik daar van alles zie gebeuren wat in de reguliere horlogemarkt niet mag.

Denk dat mensen dat bandjeswerk niet zo kan interesseren of het uppen daar minder problemen/frustraties geeft.

1 like

Je hebt zomaar gelijk, maar ik vind het niet zo kies tov anderen die er ook iets te koop zetten en ook graag bovenaan staan. Daar is de regel van het niet vroeg uppen voor bedoeld. Als we elkaar een beetje respecteren, volgen we die regel …

Ik heb overigens makkelijk praten, ik verkoop af en toe één bandje. :sunglasses:
Zie soms bergen bandjes te koop staan, alsof er een juwelier falliet is gegaan haha. :rofl: :joy:

Ik koop wel 'ns bandjes maar verkoop ze nooit. Ik heb geen zin in alle ellende voor die paar euro :stuck_out_tongue: .

En wie weet komen ze ooit wel van pas.

1 like

Bulk is voor mij het verkopen van een aantal horloges in 1 koop voor 1 prijs. Dan kan je ook de normale regels blijven toepassen zoals na 2 dagen uppen.
Ik zie nu wel ‘s gebeuren dat in 1 verkooptopic meerdere horloges individueel worden aangeboden waarbij de verkoper vroegtijdig upt om aan te geven dat een horloge is verkocht. Dit verstoort de regels zoals @junior al aangeeft en zou dus niet moeten kunnen. Wil je horloges apart verkopen, dan aparte topics maken.

1 like

Ik heb het de afgelopen jaren slechts 1x gedaan. Dat was een paar dagen terug voor een boel dameshorloges voor 2 tientjes. Gelukkig was ik net op tijd met vorig jaar het topic maken en mag ik dit jaar dus nog een keer los! :clown_face:

Dat denk ik ook, wellicht komen ze bij iemand anders goed van pas. :wink: Ondanks dat het dan maar een paar euro is ruimt het voor mij op en heeft iemand anders weer een bandje. Weggooien is ook zo zonde.

1 like

Hm, zit net te bedenken dat ik wel eens een bandje heb geprobeerd te verkopen. Een lelijk 19mm ding van 95 euro dat ik als bijvangst bij een polerouter moest overnemen.

Ik heb het liever hier liggen dan dat ik het verkoop normaal gesproken :slight_smile: .
Soms gooi ik er 1 bij een horloge dat ik verkoop, of bied ze gratis aan :stuck_out_tongue: .

Het grote gratis topic vond ik vrij ideaal.

Want je zat nog niet aan de 24?

:thinking::joy:

DIngen voor parts/repair in de parts/banden categorie tellen daar niet voor mee :innocent:

3 likes

En dan allemaal maar gewoonlucas lopen afzeiken, maar de koekoek is de grote flipperkoning :stuck_out_tongue:

2 likes

Ik zou het aantal mensen op HF wel ns willen weten die 5 of meer horloges al meer dan 3 jaar heeft en nog niet geflipperd heeft :blush:

Ik heb geen enkel horloge meer dan 2 jaar :wink: .

Die zijn er genoeg, maar gewoon minder actief.

Ik heb even geen HF-woordenboek zo paraat, maar vanaf hoeveel items en hoeveel % winst per jaar verandert flipperen in handelen? :joy:

Handelaars die in alle onschuld en naïviteit open zijn in hun handelaarschap en/of intenties (zoals die bandenboy laatst en volgens mij is Ko ook al eens op de vingers getikt), die krijgen met de roe .Dit terwijl het hier wemelt van de ‘onder de radar’ handelaartjes, die elk jaar gewoon duizenden euri verdienen met het op HF lozen van hun marktplaats/eBay/veilingaanwinsten. Je pikt ze er zo uit, kwestie van beetje opletten. Gebeurt niks tegen.

Dat blijft wel een beetje maf.

11 likes

De overkill aan regels maakt niet zoveel uit als niemand ze leest…het is iig iets voor de admins om naar te kunnen verwijzen. “Zie je wel, hier staat het”.

Ik zou stellen dat geen enkel horloge met originele doos of papieren mag worden aangeboden. Dus echt “watch heads” van lage waarde.

1 like

Klopt. Met name in vintage trouwens.

1 like

Volgens mij alleen maar in vintage. :joy:

Nou… er zijn er ook wel wat die marktplaats afstruinen voor moderne bargains en ze flipperen :stuck_out_tongue:

1 like

Dat gaan we sowieso doen.

1 like

Alle moderne horloges schrijven alleen maar af volgens mij. Op één merk na, maar daar gooit de onder of gelijk aan list regel roet in het eten.

1 like

Klopt.