Onlangs op horlogewisseldag was ik in mijn kluis en zag ik twee horloges die (bij mij) een beetje in de vergetelheid geraakt zijn. Ik heb ze meegenomen, Citizen en de Seiko een beurt laten geven waarna ze weer prima op tijd lopen. Wie kan me meer vertellen over de historie en het doel van de bullhead horloges? En deze horloges specifiek?
Even googlen en dit is je eerste resultaat: https://thespringbar.com/blogs/guides/the-seiko-bullhead-collectors-guide/
Dank en een mooi verhaal. Maar vooral technisch. Ik had het overigens niet gevonden. 
Beiden in ieder geval meer dan leuk
het enige dat ik weet is dat Citizen ze in 1973 is beginnen uit te geven (model zoals je die laat zien)
daarna zijn ze in 1978 nog met een andere kast uit gekomen (hoekige kast)
vele jaren later in 2018? zijn ze terug op de markt gebracht met een hommage aan de bullheads
Toch jammer van de remakes, want de originelen zijn mi veel mooier.
Weet er niet veel van, alleen dat ze zo gemaakt zijn om de stopwatchfunctie het best tot zijn recht te laten komen.
Ben smoorverliefd op onderstaande (plaatje van Google), helaas qua prijs out of reach…
Wat een schoonheid. nog nooit gezien
De Citizen bullhead heeft after-market delen en de kast is verkl…t. De Seiko bullhead volgens mij ook aftermarket onderdelen, maar zal @koekoek beter weten dan ik.
En dan vraag ik me af hoe je zo’n Seiko vergeten kan…
https://www.horlogeforum.nl/t/tk-nieuwe-omega-bullhead-rio-2016-limited-edition/379501
Heeft er hier een tijdje geleden nog één te koop gestaan. Prachtig horloge maar niet voor dagdagelijks.
Hij is nog steeds te koop zelfs…
Gezien, thx voor de tip.
Vooral omdat het zeker geen daily is en de nieuwprijs fors is en daarom ook gebruikt behoorlijk aan de prijs, niet binnen bereik voor mij helaas. Ben een horlogedrager, geen verzamelaar, hoop op een forse meevaller eind van het jaar, wie weet …
Die vintage citizen bullheads zijn echt prachtig…
Alleen jammer dat goeie versies met originele wijzerplaten niet veel voorbii komen.