BULLONGÉ spring bar pliers

Vandaag nieuw setje binnen!

Tweede springbar van eerste horloge:

Scheelde niks of ik had een dikke Jaap in m’n lugs… Rommel!! Benieuwd hoe de Duitsers dit goedmaken met me…

@Fate_Amenable_To_Change zoekt ook zoiets.

Dit is toch gewoon made in China/Amazon spul? Pay peanuts, get monkeys…

6 likes

Staat daar nou geen Zwitserse vlag en Geneve op dat tooltje?

Neuh, ik heb echt goedkope shizzle op Amazon gekocht, en bovendien zitten die japen al in die lugs omdat ik het horloge meermaals doodgestoken heb met een Bergeon 6767.

Bergeon is goed spul. Je horlogekast heeft geen schijn van kans. :slight_smile: :+1:

Watch this space. Die heb ik besteld. Bullonge is in feite redelijk van kwaliteit als het goed is. 60-80 ballen of zo?

Werd meermaals aangeraden hier op het forum door mensen die het dagelijks veel gebruiken dus ging er vanuit dat €100+ wel prima was voor zo’n tool? Was via Watch-tools.de

De schroevendraaier is goed die gebruik ik al erg lang. Heb niet eerder gezien dat iemand deze tweezer aanraden.
De 7825 van Bergeon is echt een aanrader.

Kijk even of je de inzetjes kan vervangen voor die van de Bergeon 6825.

Hmm oke. Ik heb altijd geleerd dat als de herkomst discutabel is en er Official Geneva/Swiss made quality op staat, het meestal gelul in de ruimte betreft.

Dan ging ik voor Bergeon. Neem dan tenminste de inzetjes.

Ja de inzetjes zal ik wel moeten scoren. Gebruikte al de 7767. Wil eerst m’n centen terug van ze!

Ik moest hier aan denken

3 likes

Ik gebruik al jaren goedkope spring bar pliers van amazon. Dit heb ik met de mijne niet meegemaakt.

Groeeeeen! Groeeeeeeeeeeeeeeeeeeen!

3 likes

watch-tools.de?
Verkoopt gewoon china made spulletjes hoor.

1 like

Deze moet je me even uitleggen. Ben ik wellicht iets te jong voor :joy:

Ja zo blijkt :man_facepalming:

Die man op de foto heet François Boulangé. Lijkt op de naam van die tool.

Ah ik begrijp ‘m.

Bergeon 7825. Werkt perfect!

3 likes

Ik vond het idee van draaien van de vorkjes in een hoek wel prettig. Maar als ze afbreken :joy::man_shrugging:

Dat dacht ik ook :thinking:

1 like

Ik heb er ook zo eentje, en ben er best wel tevreden over. Alleen de inzetstukjes vervangen door die van Bergeon (als die passen?) lijkt me wel een goed idee :slightly_smiling_face:


Edit: het is niet exact hetzelfde model, maar wel van Bullonge en ook via watchtools.de

Wat mij hieraan altijd verbaas dat ik bijna nooit iemand het horloge zelf in een soort houdertje zie zetten om die te fixeren. Nu in de ene hand het bandje, in de andere de tool, en dan met diezelfde hand ook nog het horloge op zijn plek proberen te houden.

Misschien is het de handigheid die andere hebben en ik niet. Maar ik vind het zelf veel prettiger om het horloge met iets op zijn plek te houden. En iets is bij mij thuis op een creatieve manier ivm gebrek aan een tooltje daarvoor.

1 like