Bulova - MIL-SHIPS-W-2181

Mijn 1521 loopt retestrak :+1:

3 likes

Gaaf verhaal. :muscle:

Een stringetje is nog breed vergeleken bij dit bandješŸ˜„

1 like

De SLA017 is dan ook maar een pauperding vergeleken bij de SPB147. Sorry, maar als ik tussen die twee moest kiezen kwam de eerste er nooit in. Betere maten, geiniger kleuren, what can I say?

Gesproken als een man die nog nooit strings gedragen heeft: Die zijn comfortabeler dan die anderhalve centimeter leer die jij er doorheen wilt trekken. Maar die 16mm is inderdaad belachelijk. M’n grootvader’s 34mm dress horloge heeft al een 18mm bandaanzet:

1 like

0,0 ervaring. Geef mij maar gewoon een boxershort.
Alles in verhouding. Die dresswatch van jou grootvader die klopt ,maar een kast van 41mm, 16mm dik en dan 16mm lugs. Dat klopt toch gewoon niet.
Ik denk niet dat die dresser 16mm dik is.

Voor de meer visueel ingestelde leden nog iets ter oordeelsvorming.

1 like

Jammer dat het een review op basis van foto’s is, hoop dat het niet lang duurt vooraleer er een echte review komt.

Tja ze maken gewoon een 1 op 1 heruitgave van het originele horloge. Vind ik juist gaaf, in die tijd waren het gewoon nog took horloges, geen mode objecten :man_shrugging:t2:

4 likes
2 likes

De 16mm is n deal breaker voor me. Ik prefereer banden v 20 tot 24, afhankelijk vd kast.
Aan de andere kant draagt t wel bij aan de retro look toen heren horloges 34mm ofzo waren en bandjes 16mm ofzo. Die kast 41mm was dan voor de professionele duikers destijds ook bizar groot. Beetje als dat de 44mm deepsea of de 51,4mm dat voor nu n beetje is met zn 20mm bandje ofzo ook oversized eruit ziet.

1 like

Toch wel een geinig ding. Mezelf maar eens verdiepen in deze Bulova.

2 likes

Daar is ie dan… :slight_smile:

17 likes

Nice!
Binnenkort wat meer foto ā€˜s?!

goede video’s over de verschillen: limited vs standaard

4 likes

Hier de Bulova Fall 2021 catalogus waar beide versies in staan. Enjoy :blush:

1 like

6 likes

Wat een prachtig horloge @mhoutman, hoe bevalt ie?

Bedankt voor de uitgebreide reactie! Bij de release leek mij de standaard variant ook de betere keuze dan de limit edition. Ik vind heb verhaal erachter erg leuk en het design super! Geen Bulova fan, totdat ik deze in mijn vizier kreeg.

Volgens hebben niet veel mensen hier op het forum dit horloge, was daarom extra benieuwd naar ervaringen. Bedankt!

Ik heb inderdaad ook helemaal niets met het merk maar soms zijn verhalen leuker dan meer merken :blush:

3 likes

Ik vind het een supergaaf horloge. Wat aan de prijzige kant, dat wel.