Bulova - MIL-SHIPS-W-2181

Tikje vreemd? 14,6mm dik, 41mm breed en dan een 16mm lug width? Da’s buiten elke proportie. Ding ziet er uit als een heteluchtballon, en heeft nog een generiek uurwerk bovendien.

Als ze nou eens een 41mm case maakten met een dikte van 12mm, een 262Khz accutron uurwerk met glijdende secondenwijzer en een 20mm lug with, dan had je een moderne Bulova met een mooie nod naar die Milspec.

Op dit koddige ding zit ik dan weer niet te wachten.

Kut.

Slecht geproportioneerde skin diver met generiek uurwerkje van een vendor die veel aardiger kan.

Wil je Baltic aub niet beledigen? Wat die man doet is een vingeroefening in de juiste proporties. En in een Baltic is een 9000-serie miyota gestopt, da’s beter dan de 8000-serie die ze in de Bulova prakken. En Bulova vraagt ook nog 200 Euro meer.

Pfff. Zo slecht.

Ook dat nog eens… serieus, 1000 dollar extra voor een papier-mache duikhoofd-doos die alleen maar in de weg gaat staan, en een generiek sellita uurwerkje?

Boefjes zijn het, bij Bulova. Die op zeer coole technologie zitten die ik ook aan m’n verzameling toe wil voegen, maar ze brengen het steeds uit in pakketten die ik niet blief.

Toch maar eens een Snorkel kopen dan.

FTFY. Bulova is tegenwoordig alleen nog een merk van Citizen.

Mooier merk he.

Lijkt me met name door het glas te komen ook.

Shit zeg, je zou van Citizen verwachten dat ze veeleer op de HAQ quartz as gaan zitten met 262Khz technologie in het portfolio.

Schande, al die gare Miyota bulova’s voor 1200 ballen. Neem nu de Sinatra. Aanfluiting, echt.

Das war einmal.

Dat doet Baltic in 12,5mm inclusief glas. Met een extreme dome. Shit zeg, ik heb zelfs een Seiko SPB153 Uemura die het in 13,2mm doet, inclusief domed saffier.

Zo slecht, als je dikkere horloges maakt dan Seiko.

De SLA017 is ook een chubster met 14mm.

Met dit

image

Ga je lijken op

image

1 like

Ik dacht dat de 1521 kasten gewoon uit Europa kwamen toch? Net als de 100 Atmos en de Squale Matic 600 kasten.

De 1545 sub lookalike kasten kwamen uit Azië.

https://www.chrono24.nl/bulova/ref-98b320.htm#gref

Dit soort shit. Maar dat wist je ook.

Yup, voor zover ik weet wel ja.

Ik heb er tweedehands ooit eentje voor 700 ballen gekocht, full set, met mesh en rubber, hele bende. Da’s vijf, pardon zes jaar geleden. Prima horloge, trouwens.

Squale’s prijzen zijn redelijk stabiel in mijn ogen. Voor OK spul. Ik heb Bulova minder hoog zitten dan Squale. Zeker ook omdat ze er nog een

stoppen, en geen brakke 8000 serie Miyota. :+1:

3 likes

Een papiertje op de wijzerplaat om de WR te controleren
:joy:

Ik vind het wel een leuk ding, maar 16mm lug!? Datbis een beetje “schoenveter-size” naar mijn mening.

Stringetje?

1 like

Mijn 1521 loopt retestrak :+1:

3 likes

Gaaf verhaal. :muscle:

Een stringetje is nog breed vergeleken bij dit bandje😄

1 like

De SLA017 is dan ook maar een pauperding vergeleken bij de SPB147. Sorry, maar als ik tussen die twee moest kiezen kwam de eerste er nooit in. Betere maten, geiniger kleuren, what can I say?

Gesproken als een man die nog nooit strings gedragen heeft: Die zijn comfortabeler dan die anderhalve centimeter leer die jij er doorheen wilt trekken. Maar die 16mm is inderdaad belachelijk. M’n grootvader’s 34mm dress horloge heeft al een 18mm bandaanzet:

1 like

0,0 ervaring. Geef mij maar gewoon een boxershort.
Alles in verhouding. Die dresswatch van jou grootvader die klopt ,maar een kast van 41mm, 16mm dik en dan 16mm lugs. Dat klopt toch gewoon niet.
Ik denk niet dat die dresser 16mm dik is.

Voor de meer visueel ingestelde leden nog iets ter oordeelsvorming.

1 like

Jammer dat het een review op basis van foto’s is, hoop dat het niet lang duurt vooraleer er een echte review komt.

Tja ze maken gewoon een 1 op 1 heruitgave van het originele horloge. Vind ik juist gaaf, in die tijd waren het gewoon nog took horloges, geen mode objecten :man_shrugging:t2:

4 likes
2 likes

De 16mm is n deal breaker voor me. Ik prefereer banden v 20 tot 24, afhankelijk vd kast.
Aan de andere kant draagt t wel bij aan de retro look toen heren horloges 34mm ofzo waren en bandjes 16mm ofzo. Die kast 41mm was dan voor de professionele duikers destijds ook bizar groot. Beetje als dat de 44mm deepsea of de 51,4mm dat voor nu n beetje is met zn 20mm bandje ofzo ook oversized eruit ziet.

1 like