Bulova - MIL-SHIPS-W-2181

Toch wel een geinig ding. Mezelf maar eens verdiepen in deze Bulova.

2 likes

Daar is ie dan… :slight_smile:

17 likes

Nice!
Binnenkort wat meer foto ‘s?!

goede video’s over de verschillen: limited vs standaard

4 likes

Hier de Bulova Fall 2021 catalogus waar beide versies in staan. Enjoy :blush:

1 like

6 likes

Wat een prachtig horloge @mhoutman, hoe bevalt ie?

Dat is een hele goede vraag met een iets langer antwoord.

Sind ik al weer geruime tijd geleden mijn eerste IWC Mark XI heb gekocht ben ik mij meer gaan interesseren in horloges met een bepaalde militaire achtergrond. Konrad Knirim heeft er trouwens een tweetal standaardwerken over geschreven.

Zo kocht ik in de jaren 2000 een IWC Ocean 2000 BUND en een Tutima Military. Beide niet meer in bezit maar wel in 2020 een Blancpain Barakuda erbij. Barakuda was een Duits bedrijf dat Blancpain horloges aan de Kriegsmarine verkocht t.b.v. de Kampfschwimmer. Zeg maar een toepassing waar het ook allemaal bij Panerai is begonnen.

Eerlijk gezegd heb ik niets met het merk Bulova maar toen ik iets las over de MIL-SHIPS-W-2181 en dat het eind jaren ’50 slechts tot prototype heeft gehaald, ben ik mij in deze release gaan verdiepen. Het grappige is eigenlijk dat het dus de eerste echte release is.

Het horloge komt in 2 uitvoeringen: een standaard versie, die ik heb en een veel duurdere Limited Edition. Deze laatste versie heeft een Sellita uurwerk, een nog boller glas, compleet verlichte bezel en een protserige verpakking met wat extra boekjes.

De standaard versie is qua wijzerplaat echter correct want heeft niet de overbodige Swiss made opdruk.

En dan nu de beantwoording van je vraag. Het is echt een leuk horloge en als je de standaard versie ergens voor een goede prijs kunt scoren dan heb je een horloge uit 1957 met een 41mm huis !! en 16 mm band. Klinkt vreemd maar zo is het echt ontworpen. Alleen al van het bolle glas wordt ik vrolijk en…het windt op als een echte Chinees.

De verpakking (ik heb de speciale US verpakking) is ronduit ruk en slordig afgewerkt maar het horloge is van harte aanbevolen.

Wat ook nog een interessant horloge is de Tornek-Rayville 660, een afgeleide van de TR-900. Wat echter jammer is dat de waterindicator niet werkend en correct is; dat hebben ze bij Bulova dus een stuk beter gedaan. (https://tornek-rayville.us/products/tr-660-pre-order)

Ben nu met Erika (Erika Originals) bezig met een projectje voor een speciale band en gesp dus zal t.z.t. wel foto’s posten. Onderstaand alvast seen schets van de gesp.

Mocht je meer willen weten dan stuur je maar een PM :grinning:

10 likes

Bedankt voor de uitgebreide reactie! Bij de release leek mij de standaard variant ook de betere keuze dan de limit edition. Ik vind heb verhaal erachter erg leuk en het design super! Geen Bulova fan, totdat ik deze in mijn vizier kreeg.

Volgens hebben niet veel mensen hier op het forum dit horloge, was daarom extra benieuwd naar ervaringen. Bedankt!

Ik heb inderdaad ook helemaal niets met het merk maar soms zijn verhalen leuker dan meer merken :blush:

3 likes

Ik vind het een supergaaf horloge. Wat aan de prijzige kant, dat wel.

Vandaag gearriveerd: Project Erika.

MN band: uitvoering ‘Original’ (groen) gele streep en gezandstraalde hardware Custom gesp met de tekst in diepte gegraveerd.

14 likes