Bulova Mil Ships

Tijdje terug een Bulova Mio Ships gekocht en van het begin af aan irriteerde de 16Mm nylon “band” me…… Hoop gezocht naar iets anders maar niet echt kunnen vinden, wel een leder bandje in 16Mm geprobeerd maar dat was het ook niet.

Had nog een Baltic tropic liggen in 20mm en zat al een tijdje te twijfelen om deze te versnijden maar tot vanochtend durfde ik er niet echt op aan. Tot vanochtend dus……. Zie hier:

Goed gelukt al zeg ik het zelf en past perfect bij het horloge, hoop er op deze manier wat meer plezier van te hebben

Laat maar horen, geslaagd of niet geslaagd ?

36 likes

Zeer!

1 like

Met :white_flag: en :triangular_flag_on_post:!

1 like

Ziet er goed en strak uit :ok_hand:

1 like

Top :+1:

1 like

Top, niets meer aan doen!

Maar…wat ligt daar nou aan “Porsche Martini Racing” op de vloer???

1 like

Dat is een Porsche garage mat……

Naast horloge liefhebber ben ik ook ontzettend Porsche liefhebber

2 likes

Porsche in zilvergrijs vind ik dan weer mooier, maar zo ieder z’n voorkeur.

En een 550A spyder zit dan wel weer in de tijdzone van de MIL-SHIPS (halverwege de jaren '50).

Op canvas draagt ie beter dan op de meegeleverde nylon band vind ik.

3 likes

:ok_hand:t3:

1 like

Geslaagd!

1 like

Ook mooi ja die canvas band, heb je daar meer foto’s van en misschien het merk etc

Ja, geen probleem.

Het bandje is een 16mm Haveston Canvas.

Ik heb die in de 3 beschikbare kleuren besteld, zand, grijs en olijf (meer dan één band daar bestellen geeft de optie om de kortingscode te gebruiken, dat scheelt weer in prijs per band ivm importheffing):


(De werkelijke kleuren kunnen wat afwijken, dit is met LED licht)
Ik heb wel de behoorlijk scherp geslepen Haveston gesp vervangen door een wat rondere Hirsch 16mm gesp die ik langs een schuurspons getrokken heb omdat hoogglans niet echt past.

Meer:

1 like

Goed opgelost, want de orginele maat van band is echt veel te smal. Ten opzichte van de maat van het horloge.

1 like