Dit is wel een heel goed geconserveerd exemplaar
Horloge ook trouwens
Mr Warroo, u spreekt in raadselen? Ook al aan de wiet gesnoven?
“Ook”?
Volgens Jellinek snuift 23,7% van de 18 plussers.
Hey, ik overweeg de mil ships aan te schaffen, hoe bevalt ie jou? Niet te bol? Uurwerk oké?
Heel bol, redelijk hoog ook, uurwerk is prima (Miyota/Citizen 8200 serie), loopt een seconde of 10 per dag mis, maar dat is niet echt een issue.
Wat wel een flink minpunt is, is de meegeleverde band, die is om het heel positief uit te drukken ronduit prut. Te zacht, te dun, niet stevig genoeg om het horloge goed op de pols te houden.
Dus op dag 1 heb ik een setje Haveston 16mm canvas banden besteld en de olive drab zit er nu al een tijdje op en bevalt best. Alleen de gesp heb ik weer vervangen door een Hirsch, want de Haveston gesp vond ik wel erg scherp op de randen, en leek me ook geen goed idee om met scherpe randen op een canvas band te zitten, de Hirsch is een stuk ronder en het glimmende is er na een 5 minuten met een schuurspons ook goed af.
Ik heb, vanuit een ander topic, opeens interesse in de Curv. Vind het een zeer innovatief design, oogt ook leuk. Ik overweeg een gebruikte aan te schaffen, en zie dat alleen al op dit HF er nogal wat aan- verkoop bewegingen zijn geweest. Leden die hem kochten en korte tijd later weer wegdeden (zie je natuurlijk ook bij andere merken en modellen). Kortom, wat vragen als het mag:
- zijn er bepaalde (zwakke?) aandachtspunten bij dit model
- zijn er grote onderlinge verschillen in de modellen (zag ergens een “rondere” vorm)
- kennen ze een lang en ongestoord gebruik (of: servicegevoelig)
Benieuwd naar jullie mening. Heb diverse topics met de Curv doorgescrolled maar kan op mijn vragen geen duidelijk antwoord vinden.
- Na 4 jaar kan ik alleen zeggen dat de band krasgevoelig is. Verder geen opmerkingen. De orginele curv kun je ook op nato en alles wat daarop dragen. Zie mijn advertentie.
- Je hebt een versie met een ‘ton’ vorm en de orginele ‘ronde’. Die heb je op staal en zwart/ blauwe dial, of op rubber met zwart/ grijze dial.
- Na mijn weten is er geen onderhoud nodig, indien je handig bent hoef je alleen om de circa 2 of 3 jaar een batterij te vervangen.
Het grootste nadeel? Ik krijg de mijne niet verkocht. Wil gewoon weer eens wat anders en er is geen plek over in de horloge kist. Het horloge is nog steeds mooi, maar de verkoop maakt het horloge niet minder. ik h eb de afgelopen 5 jaar ongeveer 100 horloges verkocht…
Dus bij interesse, stuur me een berichtje.
Dat berichtje inmiddels verstuurd, maar ik ben uiteraard ook benieuwd naar reacties van andere (oud-) bezitters en curvkundigen.
Heb zelf geen curv maar wel ervaring met het mooie 262 kHz uurwerk. Zoals @Spierbundel aangeeft, om de paar jaar batterijtje (laten) vervangen (ik doe het zelf, easy peasy) en that’s it.
Bij een andere quartz de wissel ooit eens laten doen, het horloge kwam terug met krassen. Sindsdien doe ik alle batterijen zelf. Nog nooit een krasje gemaakt…
262 kHz uurwerk is een pietje precies.
11 seconden afwijking per jaar.
Echt een grab and go watch.
Ik heb de laatste tijd al wat horloges gegrabbed zogezegd. Moet mezelf hier nog even van overtuigen, daarbij overwegingen als rond of rechthoekig, staal of titanium, mate van “skelletonisatie” (sta open voor een betere term) van de dial. Kortom: rustig afwegen, gesteld dat alle uitvoeringen technisch equivalent zijn.
De mijne precies 4 jaar geleden gekocht. Geen last van krassen op de band, want rubber. Slechts 1x batterijwissel gehad. Kijk eens op catawiki: de afgelopen weken moet een Italiaan van zijn curves af. Zijn er al veel langs gekomen. Geen idee of dit nu nog is.
Dank, ik ga eens in Italië neuzen.