Bulova only

24 likes

Deze is gaaf!! Mooi man!

1 like

:star_struck::+1:.

:smiling_face_with_three_hearts:

16 likes

My beloved Bulova :heart_eyes:

15 likes

Wat een schoonheid hè😍

19 likes

15 likes

19 likes

onmiskenbaar welke dag het vandaag is met zo’n horloge

Een feestdag? :tada:

2 likes

De strook lakmoespapier doet niets met nat weer. Met droog ook niet.

9 likes

Hij is en blijft prachtig !

1 like

op zich dan wel een redelijk geruststellend idee dat hij dampdicht zou kunnen zijn

Ik hou het gewoon op “zoals het hoort” want 200m waterdicht en het wordt geadverteerd als een (modern) duikhorloge.

2 likes

maar wat is dan de bedoeling van die strook lakmoespapier? Doorgaans meet je daar de pH mee (in grote lijnen), maar dan moet dat wel vochtig worden. Wellicht begrijp ik het niet. Of: verkeerd. Dus gaarne toelichting.

2 likes

Die MIL-SHIPS-W-2181 is een heruitgave van een proefmodel van een duikhorloge volgens de specificaties van de amerikaanse marine in 1957, het idee dat ze daar hadden is dat als er een strook lakmoespapier op de wijzerplaat zit er snel gezien kan worden of het horloge lekt of niet.

Het duidelijkste dat ik zo snel kan vinden is de reclame van Blancpain/Tornek-Rayville die op basis van dezelfde eis zijn opgezet.

2 likes

Heel elegant idee, ik snap het. Dank voor de toelichting.

Kan iemand mij vertellen waarom dit een accutron wordt genoemd? Er ligt een eta 2824-2 in…Of heb ik destijds het verkeerde boekje erbij gekregen?:thinking:

Een Accutron heeft een uurwerk met stemvork, die zoemt. Jij hebt inderdaad een 25 jewel ETA automaat erin zitten, geen Accutron horloge dus!

1 like