Bulova only

Groetjes van zijn broertje. :+1:

Alias Captain America. :stuck_out_tongue_winking_eye:

15 likes

Groetjes terug :grin:

1 like

Chillen in de tuin :blush:

14 likes

Zojuist ook een NA aangemaakt voor mijn tweede Bulova. Naast een Precisionist zit er nu ook een Marine Star in de collectie.

Lekker zomers horloge, ben alleen niet zo’n dan van al die ribbels in het bandje.

Mooi die hoekige kast.

13 likes

Gave Bulova :ok_hand:t2: :smiley:

Filmpjes gezien van zulke…de stemvork op 12 uur is ook met lume :ok_hand:t2:

1 like

Hij is rete gaaf Roland. Misschien een mooi nato in geel met zwarte randje zou goed bij kunnen passen. :+1:

2 likes

Goed idee, maar misschien past een zwarte nato met geel tandje mij beter. Ik zal eens gaan puzzelen.

1 like

19 likes

Goedemorgen Bulova liefhebbers. :sun_with_face:

12 likes

Ik kan er echt niks aan doen , maar de
Bulovas blijven maar komen. :rofl: :crazy_face: :+1:

9 likes

zal iets te maken hebben met hoe ontvankelijk je je opstelt. Of je bent gewoon heel aardig.

1 like

Gaaf man! De wachtende mannetjes :+1:t2: :laughing: Gefeliciteerd!

Wat is het eigenlijk voor uurwerk?

1 like

Ik weet niet of Accutron nu wel of niet valt onder Bulova, maar het logo staat er wel op. Een tijd geleden deze Accutron gekocht en onlangs in de VS opgehaald. Het is een beetje een ‘mixed bag’. Jullie hebben wellicht de ruwe smartphone foto’s gezien, nu even wat serieuzer en gelijk vallen me dingen op die ik niet eerder zag. Je ziet dat een eBay mijnheer behoorlijk kan overdrijven als hij schrijft: “Mint Condition: It appears to have been worn only sparingly, with minimal scuffs, making it look almost new.” Dankzij het saffierglas is dat mooi schoon, maar de kast is vol kleine krasjes, dus daar heb ik nog werk aan. Erger vind ik dat het horloge met ETA per uur 6~9 minuten(!) voorloopt, daar moet ik dus nog voor achteraan bij een expert. Pas vandaag bij het “scrutinizen” van de foto’s zie ik dat er 2 schroefjes aan de achterkant ontbreken, op de foto’s van de verkoper zijn die hoekjes gemakshalve een beetje afgesneden/onopvallend want overbelicht. Hopelijk heeft mijn horlogemaker iets passends. Verder heeft het wel een mooie wijzerplaat, een mooie Art Deco kast ook. Het kwam op een aftermarket leren bandje van 22 mm, terwijl de lugs 24 mm zijn, daar had ik dus al een fijne meshband voor meegenomen van 24 mm.
Dus, hier zijn de nieuwe foto’s:

7 likes

Dit is toch geen accutron? Hier ligt volgens mij een eta 2824-2 in.

Wat staat er op de wijzerplaat?

Dat is idd geen accutron.
Staat ook duidelijk op automatic

Dit is een accutron “spaceview”

15 likes

Ja, dat is inderdaad misleidend. Accutron is een aansturing ontwikkeld door bulova. Omega, longines etc eigenlijk alle “zoemers” van die tijd waren in licentie gebouwde accutrons. Accutron in het kort uitgelegd.

1 like

Geen Precisionist maar een eenvoudige quartz.

1 like

Das een prachtig square Bulova
art deco stijl. :+1:
Zou niet misstaan in mijn Bulova collectie. :rofl:

1 like

Swivel lugs.
Flexible lugs.
Scharnieren lugs.

5 likes