Bulova only

Die zwart/blauwe rubber staat hem goed.:+1:
De mesh is best wel bling bling, maar staat hem prima!
Ga er binnenkort ook eens een andere band bijzoeken, iets bruin/blauw van leer.

1 like

Is dit nog wat?
afbeelding
Te smal zie ik net.

1 like

Omdat mijn eerste aangekochte Accutron Spaceview een projectje was (werkte niet) en ik deze toch verkocht had vanwege de niet verwachte ā€œte kleine maatā€ weet ik nog steeds niet hoe die hummmmmt.
Dus vandaag toch maar eens gek gedaan en een Accutron in volgens mij redelijke staat uit 1976 gekocht om eens het geluid te kunnen horen (houdt je van de straat :slight_smile:)

Een model variant die ik nog niet kende trouwens.

Iets wat ik pas na de aanschaf zag / niet wist, was dat het 218 uurwerk de tekst Japan 15 jewels bovenaan heeft staan. Na wat inlezen kom ik er tot mijn verbazing achter dat er kennelijk een samenwerking was tussen Bulova en Citizen. Wat grappig, weer wat geleerd.

7 likes

1 like

Jip ā€¦ en de onderdelen zijn onderling ook nog uitwisselbaar :+1:

In de Cosmotronā€™s zit het 219 uurwerk en in de Hisonicā€™s zit het 218 uurwerkā€¦Citizen mocht de onderdelen zelf maken. In de Hisonic staat ook de naam van Bulova ā€¦

3 likes

dank hiervoor. Dit is weer een mooi stukje leesvoer.

2 likes

:+1::grinning:

1 like

Nou vandaag binnengekomen, de Accutron uit 1976 met het door Citizen gemaakte 2182G uurwerk (15 jewels unadjusted)

Gekocht puur omdat ik de typische hummmmm eens wilde horen. En wat een mooi geluidje is dat.

7 likes

Hij humt weer prima @Eddio, en het vrouwtje is er blij mee.

krijgt veel draagtijd

7 likes

Superā€¦ blij om te horen. En ik weet nu eindelijk hoe die hummmm klinkt. Heerlijk. Maar de diameter blijft een issue maar dat wist. Deze laatste aanschaf was puur om die hummm te horen dus die gaat binnenkort weer het nest verlaten.

1 like

De snorkel op staal gezet

12 likes

En de worldtimer op de fotoā€¦is NOS en nog nooit gedragenā€¦uit 1970.

16 likes

mocht deze hier nog niet gepasseerd zijn:

History of Bulova

5 likes

Lekker crossposten:

3 likes

11 likes

Toch leuk zo een uurwerk erbij en hij loopt altijdā€¦

8 likes

666ā€¦number of the devilā€¦:smiling_imp:

4 likes

Mooi
Heb je ook een fotowaarop wat beter de band te zien is?

1 like

Mooie Bulova, heb hem laatst ook omgehaden was aangenaam verrast!:+1:

1 like

De band is een after market vintage strap. Ik draag bijna nooit de originele band op een horloge. Mocht ik het horloge willen doorflipperen heeft de nieuwe eigenaar een ongedragen band erbij.
dit is de originele band.

4 likes