Hier ook 2 automaten met AS. Caravelle is als budgetmerk onder Bulova ontstaan begin 60er jaren.
Stukkie jonger ook…
Helaas zit bij mij de dagschijf vast, staat nu continu op “wit”. Weet niet hoe duur een reparatie daarvan is…
Mijn Bulova’s:
Mooie collectie bulova’s🖒
Ben niet echt een flipperaar…, deze draag ik bijna niet(horlogebox)…pak ik af en toe om te kijken naar de vloeiende secondewijzer en of hij nog precies loopt…om weg te doen ligt aan de prijs denk ik…
Hier mijn Accutron Spacevieuw uit 1971, geheel origineel, behalve het bandje
Mooi model🖒…gaaf dat je uurwerk ziet😊
Dankjewel! Deze is in showroom staat en dat is best bijzonder. Toen de Accutron uitkwam was dat een revolutionair horloge, met een afwijking van slechts 1 minuut per maand. Ik weet nog dat mijn natuurkundeleraar in de brugklas er een had in die tijd. Hij liep alle tafels af, om ons een voor een het zoemen van dit uurwerk ( het ‘hummen’) te laten horen. Ik vond het het allermooiste horloge van de wereld toen
en pas een jaar of dertig later kocht ik mijn eerste spacevieuw als vintage horloge
Gaaf🖒…Heb je dat ook met de Precisionist of alleen bij de Accutron…dat zoemen waar ik al meer over heb gelezen?
Goede vraag! Zo’n Precisionist heb ik nooit gehad. Ik ga ervanuit dat dat een quartz is, dus die zal niet zoemen. Zoemen doen bij mijn weten alleen de stemvorkuurwerken
Huh😕…Ja Is een Quartz…maar ik was helemaal in de veronderstelling dat de Accutron ook op een batterij liep…verkeerd gelezen weer😩
Automaat dan?
Wel op een batterij, een elektronisch horloge, maar geen quartzhorloge zoals we dat tegenwoordig kennen. Ik kan het hele verhaal wel doen, maar als je ff op Google intikt vind je het meteen
Ah zie je wel een batterij maar net zoiets als mijn Cosmotron…soort hybride dus🖒😊
Hier op de site van Gerrit (bekende Accutronexpert die ook mijn horloge heeft gereviseerd) wordt op de homepage de werking van zo’n horloge kort en bondig beschreven: http://www.accutron.nl/