Bulova only

Wellicht :laughing: Gaan inderdaad rond de 3k. Maar een stuk unieker dan een Viceroy vind ik persoonlijk. Cool stukje geschiedenis.

To sum up what we have is a watch manufactured entirely by Heuer in the early 1970’s but badged and retailed by Bulova and whilst this practice wasn’t uncommon in the seventies and inter company collaboration is still commonplace today the results are normally more subtly disguised !

What makes these pieces particularly special is that Heuer never released this dial variant themselves and probably missed a trick as the dial has a striking military look to it which is incredibly popular, It even features the popular MH bezel rather than the more common tachy.

1 like

Sluit me hier ook bij aan, hoop op korte termijn ook een Bulova super seville day date aan de collectie toe te voegen :slight_smile:

2 likes

Tja…ik doe mijn best. Ik heb namelijk weer een kans op een grail. Dat was de reden dat ik hem de vorige keer weggedaan had.

veel plezier alvast.

1 like

Nou hou mij dan maar in de gaten zouden ze zeggen want heb er al 3 versleten hier :rofl::rofl::rofl::rofl:

Bijzonder model, deze kende ik nog niet.

1 like

8 likes

edit: gifje wilde helaas niet

8 likes

Weer een plaatje hoor :+1:

1 like

Super tof! Mooi stukje geschiedenis ook!
Grt van zijn Heuer broertje:

4 likes

ja belachelijk goede staat gewoon. 1 klein krasje gevonden maar die blijft lekker zitten. En 1 veegje op het glaasje waar polywatch een uitkomst is. Daarna zie ik pas wat met de macro stand op de kast. Super blij weer. En wederom van 79, geboortejaar. Ik ga mijn best doen om deze nu niet weer weg te doen. Loopt ongeveer +12s per dag. Prima…

2 likes

:heart_eyes::heart_eyes::heart_eyes::heart_eyes::heart_eyes::star_struck::star_struck::star_struck::star_struck::star_struck::star_struck::crazy_face::crazy_face::crazy_face::crazy_face::crazy_face:

Cool, inderdaad precies dezelfde wijzerplaat-layout, kast, pushers en dergelijke.
Gebouwd als een tank die dingen ook volgens mij?

Erg benieuwd, krijg hopelijk deze week binnen.

Nou vasthouden inderdaad, mooi ook uit je geboortejaar. Dat is mij nog niet gelukt (1980) zit er iedere keer net minstens 1 jaar naast.

@D.F40: Ja zijn echt heel robuust. Heb deze al 30 jaar, en veel gedragen. Nu weer tijd voor een service trouwens.

2 likes

Dat is onder andere de reden dat ik 'm gekocht heb. Heerlijk robuust en prima dagelijks te gebruiken.
Niet extreem zuinig op te zijn.

Mijn is net geserviced trouwens :slight_smile: Wel fijn bij dit soort uurwerkjes.

1 like

has joined the club

Na al een tijdje op zoek geweest te zijn naar een iets dagelijks draagbaarder model van de gouden Orients heb ik eindelijk een SS naar wens weten te vinden. Geboortejaar 79, verse service, staal, ruim genoege band. Erg blij mee!

13 likes

Vandaag de mijne ook maar weer eens omgedaan.
Draag hem toch minder dan gedacht.
Misschien toch maar eens een keer in het blauw zetten :thinking:

8 likes

Plaatje voor de sfeer

10 likes

Gewoon vaker dragen :wink: heerlijk horloge.

Misschien even een Smooth bezel erop en eens op een strakke lederen band.
Eens kijken hoe dat bevalt.