Mijn eerste Bulova is in the house. Vanuit Spanje naar Helmond…
Draagt prettig en ziet er nog niet zo slecht uit naar mijn mening😎
Mooi Bulova William.
Proficiat ermee, maar kijk uit want
Bulova is een erg verslavend merk. Voor je het weet heb je zo een half dozijn.
Echt heel gaaf !!! Nog nooit gezien
Ja die is ook prachtig.
Lekker zoemen.
En DHL was snel vandaag, de devil diver is binnen, ik heb alleen nog geen fatsoenlijke daglichtfotos kunnen maken.
En zo ziet het er uit na een beetje kleurcorrectie, want het oranje is veel oranjer dan dat je normaal op de foto ziet. Niet het wat fletse van een BiFi worstjesverpakking, maar meer het echte signaaloranje.
Het verschil is meer dat tussen RAL2004 wat het lijkt op de foto en RAL2005 wat het meer is in het echt, maar dan nog even iets harder.
De lume doet het ook aardig:
En onder UV licht is het echt een signaalknaller:
Ik heb een speciale accutron! Rond 2000 door mijn opa op een vlooienmarkt gekocht voor een paar euro/gulden. Sinds 2021 volg ik een horlogemakers opleiding, aan het begin van het 2e jaar was ik comfortabel genieg om het uurwerk onder handen te nemen. Deze was flink verontreinigd en alle olie was flink ingedikt. Uurwerk goed lopend gekregen (±1 seconde per dag). Vervolgens na mijn polijstcursus het horloge volledig overnieuw gelapt, zonnenslijpsel bewerkt en glimmende vlakken gepolijst! Nu is het een pracht exemblaar van de bulova accutron 1975 Anniversary!
Huidige conditie:
Voor de restauratie:
Schitterend! Dit blijf voor mij 1 van die -hadden ze maar- (in dit geval die lug breedte) anders gemaakt
Eigenlijk onderscheid hij zich hierdoor van het gros van dit soort duikers.
Zeker eens! En het heeft een vintage look maar ik ben toch bang dat ik me er in de praktijk aan zou storen. Neemt zeker niet weg dat de combinatie die jij daar draagt heel erg gaaf is!