Burger Maastricht gaat verhuizen n.a.v. inbraak

Nieuws van de lokale pers.

Noodgedwongen verhuizing na miljoenenroof juwelier - http://www.1limburg.nl/l/80553 #1Limburg

3 likes

de juwelier laat weten ook uit zijn jasje te zijn gegroeid.

Denk eerlijk gezegd dat dit de echte reden is. :wink: Zijn pandje was al jaren ā€˜gezellig kleinā€™. Heb je enig idee waar op de Stationsstraat Hans? Martens zal wel niet blij zijn met weer een nieuwe horlogebuurman denk ik, hoewel die heeft wellicht een andere doelgroep.

Er staat overigens ook:

Volgens de politie zijn er nog aanhoudingen verricht.

ā€¦vermoed dat er een woordje ā€œgeenā€ is vergeten.

3 likes

Typisch de Limburgse journalistiekā€¦:joy:

Overigens was de huidige winkel echt veel te klein en naar al vaker gebleken is slecht te beveiligen. Voor de inbraak waren er dacht ik zeker twee overvallen tijdens openingsuren.

Zo dacht ik erook over, wel toevallig dat de juwelier wilde verhuizen, ik vind verdacht :thinking:
Als het nu al bekent is waar hij zijn nieuwe winkel opent, kunnen boeven alvast een plan bedenken en met a.s. kerst weer ā€œzogenaamdā€ aan de haal ermee.

1 like

Zogenaamd aan de haal? Wat bedoel je daar mee? Dat de inbraak in scene is gezet of zoiets? Als je dat echt zo bedoelt, zou ik het weg laten halen. Ongefundeerde beschuldigingen aan het adres van slachtoffers van diefstal zijn nooit leuk.

3 likes

En dat niet alleen, Alfred houdt niet van dit soort grapjes en ruzie met hem is af te raden.

Ik beweer ook niks, het is gewoon toevallig en verdacht. Het zal ook niet de eerste keer zijn dat zoiets gebeurd.
Het is mijn mening en dat mag in Nederland.

2 likes

Hij gaat gewoon verhuizen vanwege ruimtegebrek is wat ik er uit op maak en staat het los van de diefstal.
@Binkels niet echt een doordachte verdenking lijkt mij :wink:

Niet te hard roepen, anders komt Alfred je even opzoeken. Die houdt niet van grapjes en je wil ook geen ruzie met hem.

7 likes

als alfred zoā€™n persoon is. zal het geen fijne vent zijnā€¦

4 likes

:joy:

1 like

Het heeft zeker ook te maken met de inbraak. Dat pand was nauwelijks goed te beveiligen tegen inbraak, tegen overval kun je niet echt heel veel doen als ā€œzeā€ binnen zijn. Sluis, bewakers, anti ramkraak paaltjes. De echte jongens van het Gilde hebben daar oplossingen voor. Bij Martens reed op klaarlichte dag een Audi de zaak binnen.

1 like

Jawel hoor. Kan ik uit eigen ervaring als ex-werknemer bevestigen. Je moet hem alleen niet boos maken :joy:

1 like

Je mag je mening geven. Maar je beweert wel degelijk iets. Namelijk dat je het toevallig en verdacht vind.

1 like

Als je dat dan weet he? Even gewoon puur uit nieuwsgierigheid. Je weet dat je pand niet goed te beveiligen is tegen inbraak/overval. En ook nog de wetenschap dat je handel maar tot 2 ton verzekerd is.

Wat zou iemand dan als reden hebben om de hele collectie in een vitrinekastje met glas, in een nauwelijks te beveiligen winkel, tijdens de kerstdagen, wanneer er niemand op straat is en je zelf ook niet aanwezig bent, te laten liggen? Zo voor het grijpen?

Denk dat Binkels dat toevallig en dus wellicht verdacht vindt.

4 likes

Het is niet aan mij om daar verder over te speculeren. Bel Alfred zelf even als collega :joy:

2 likes

Vrijwel ieder pand is best te beveiligen.
Wellicht kostbaarder dan een nieuw pand maar ik blijf me verbazen over het gebrek aan creativiteit en inventiviteit bij veel van dit soort zaken (of eigenlijk hun beveiligings adviseurs).

Als je vaker dingen toevallig en verdacht vindt terwijl veel andere mensen het heel gewoon vinden, zou ik een keer een goede psychiater consulteren. Achterdocht en waanideeƫn zijn goed te behandelen.

3 likes

Ja, dan doe je niet echt je burgerplicht. Dan vraag je er wel een beetje om.

Klopt. NaĆÆviteit en overdadig vertrouwen in de medemensch niet. Dat schijnt erg hardnekkig te zijn. :wink:

3 likes

Dat is absoluut waar!

Gewoonte en Vertrouwen misschienā€¦

Soit, blijft gelijk.
Iedereen mag een mening hebben, maar vind de insinuaties wel ergā€¦
Achteraf is het makkelijk zeggen, van de beveiliging was niet goed, bij mij zou het geen waar zijnā€¦
Stel je eens in @juwelierburgerc hun plaats als je dit soort veronderstelling leest, laat staan dat je dit zelf meemaakt.
Iedereen beheerd zijn zaak naar eigen visieā€¦

Wat ik me afvraag, hebben onze huishandelaren hier op het forum dan een waterdicht systeem?
Misschien in hun ogen wel, tot ooit het tegendeel bewezen wordt ( hopelijk nooit), en dan zijn we hier waarschijnlijk opnieuw vertrokken met veroordelingen en insinuatiesā€¦

Wou ik even kwijt, sorry als ik iemand hiermee op stang jaag of kwets want dat is niet de bedoeling :sunglasses:

Geniet nog van jullie avond

5 likes