Business casual horloge upgraden?

Goedendag,

Ik merk dat ik steeds vaker mijn wat formelere horloge , ik noem het business casual, draag. Doordeweeks ben ik vaak wat ‘gekleder’ gekleed. Soms kostuum maar vaker nette spijkerbroek, overhemd , pullover of colbert.

Mijn huidige Jaeger master control memovox past dan prima en krijg veel draagtijd.

Nu ben ik aan het denken of ik dit horloge zal upgraden (voorheen was ik meer geneigd om mijn sport rolexen te upgraden). Mijn collectie is op dit moment Rolex submariner 6 digits, Rolex milgauss en Jaeger master control memovox.

De upgrade zal dan zijn naar het witgoud, mooi merk, ook met spijkerbroek te dragen en maat tussen 38/41. Ik heb onlangs een witgouden reverso gepast en een Jules audemars maar beide horloges overtuigde mij helaas niet.

Ik zit onder andere te denken aan een vacheron patrimony handopwinder 40mm.

Ben benieuwd wat jullie hiervan vinden.

Groet

imageimageimage

11 likes

Net zo spectaculair als een Frederique Constant.

4 likes

De FC vind ik dan een stuk spectaculairder. Wat een saai hok is dit, Ed :man_facepalming:

Edit: voor 11K weet je het toch wel :wink:?

3 likes

Een zeer gekleed horloge. De kwalificatie Business Casual doet hem onvoldoende eer.

1 like

Helemaal goed. Echt een benijdenswaardig bezit.

1 like

De FC ken ik niet. Nooit naar gekeken ook.
Ik vind dit wel wat hebben. Smaak kwestie uiteraard.

Persoonlijk vind ik business casual juist een pre. Het horloge moet ook passend zijn bij jeans en overhemd. Wellicht dit toch iets te formeel?

Ik zou absoluut voor een FC gaan dan… als centjes niet uitmaken dan uiteraard voor het mooie VC gaan.

1 like

Als je je toch in de Vacheron regionen begeeft, is een Saxonia thin dan niks voor jou?

9 likes

Ik wil niet te formeel. Moet ergens nog een beetje sportief zijn.
Patek 5296G zou ook een optie zijn.

1 like

Daarom ook die discospikkels. :wink:

3 likes

Biem, of ie al je boxjes checkt? Wellicht niet, maar damn wat isie lekker

10 likes

Hmm, niet erg spannend…

Ik ook niet.

Ik ook niet. Net ff gekeken maar nope niet voor mij.

Gaap.

Is dit niet iets voor je? Jaeger-Lecoultre Master Ultra Thin Moon 39 black dial, ref. à la RLC-style.

Als de voorkant je niet bevalt…

7 likes

Nou, dan valt de Vacheron af, dat is het ultieme formele dresshorloge. Maar wat dan? Iets met een datum, Arabische cijfers op de plaat, stalen band?

1 like

Wat een saai ding Ed! Dat kan beter

1 like

Al een paar keer gedacht… zal ik zal ik :grimacing::stuck_out_tongue_winking_eye::rofl::stuck_out_tongue_closed_eyes:

1 like

Goede keuze.
Als je wil upgraden dan kan je ook eens kijken naar een Patek Calatrava met een sector dial:

5 likes