Business casual horloge upgraden?

:laughing:. En je hebt gelijk.

Die moser…is die er nog? :heart_eyes:

2 likes
3 likes

Ik ben het eens met je :smile: Rolex Cocktail.

1 like

Oh no. Once you see it.

1 like

Ik vind hem vooral tering saai. Dat er VC op staat maakt het niet meteen mooi voor iedereen hè.

Die Rolex vind ik dan wel weer gaaf. En +1 omdat het Rolex is :heart_eyes:

4 likes

Jij weet waar mijn huis staat en ook hoe we de laatste tijd in de media komen :two_hearts:

1 like

Die VC moet je live zien, zonder stickers, en omdoen voordat je een mening hebt. Ik vind hem prachtig. Hij is alleen te groot. Veel wijzerplaat en 40mm is teveel voor een dressy horloge, want dat is het. Uiteraard kun je die prima onder een trui of zelfs bij een polo dragen. Maar te groot.

De voorgestelde Lange is ook geweldig en een lekkere maat. Maar verre van sportief natuurlijk.

Wat wel lekker oogt met 40mm is een Parmigiani Tonda. Dresser met een twist.

Een Grand Seiko is ook geweldig. Zat modellen die sportief/dressy zijn. Ongekend afgewerkt. Misschien qua prijs niet de hoofdprijs, maar qua kwaliteit waanzinnig mooi.

1 like

Doe dan deze

8 likes

Daar zou ik mijn jlc niet voor wegdoen. Zoals gezegd was mijn keuze de memovox uit de huidige jlc lijn.

1 like

Ik vermoed het ook. Maar door de maat en de dichte caseback vind ik hem toch nog wel wat sportiefs hebben.

Ik vind business casual echt minder formeel dan de strakke dress watches die je hier boven hebt geplaatst…

Zou denken aan een Explorer… of wellicht gewoon die memovox houden. Business casual mag best een wat sportief horloge bij in mijn ogen.

1 like

Ik heb deze toevallig gepast. Maar die was het niet voor mij. Het zelfde voor de Jaeger met sector dial trouwens.

1 like

Dit vind ik persoonlijk niet mooi. Voor mij ook enkel witgoud een optie.

Die ga ik zeker bekijken. Weet alleen niet of ik dat driehoekje bij de lugs mooi vind. Wel jammer dat er geen in-house uurwerk in zit. Dat vind ik zo gaaf bij de vc dat er een in-house Geneva seal caliber is gebruikt.

1 like

Snap ik. Echter ik zou graag lederen band willen en minder sportief dan de explorer. Zoals gezegd de jlc bevalt meer dan prima. Idee is om wellicht te upgraden naar witgoud maar wel in dezelfde trend.

Netjes dat je je huiswerk hebt gedaan. Een Vacheron zonder seal is wel een beetje een aanfluiting. Ik denk dat dat pre-Richemont misschien minder snel was gebeurd.

1 like

De maat trekt me juist omdat ik niet perse een echte dresser hoef. De parmigiani vind ik ook prachtig zoals je weet echter voegt voor mij niet zoveel toe ten opzichte van de jlc.

1 like

Zoiets? Is alleen geen witgoud

Say what :joy:?

Geen geelgoud voor mij. Enkel witgoud is een optie.