Buyers remorse

Hi All,

Nieuw met een account maar al long time leech op dit forum.

Gisteren was ik in Duitsland een beetje aan het windowshoppen bij ruschenbeck toen ik naar binnen ben gelopen.

Niet echt de intentie om wat te kopen. Zat alleen te kijken naar een navitimer en wilde die graag om mijn pols zien. Dacht pak er ook direct een Tudor bij.
Helaas zowel de navitimer als de Tudor waren niet wat ik ervan had verwacht. Toevallig ook een horloge puur op uiterlijk gezien en dat bleek een ruschenbeck te zijn. Vond het een mooi horloge maar kende het merk niet dus had mijn twijfels.

Aangezien het voor mij best wel geld is (3 tot 3,5 k) voor een horloge wou ik er eigenlijk over nadenken. Ik deed een rondje door de zaak en dacht fuck it. (Zag niet direct wat anders moois).

Nu achteraf merk ik dat ik er niks over terug kan vinden en ik misschien toch ook wel liever het merkje om mijn pols heb hangen. Dit wordt zeker gevoed door het feit dat ik er niks over terug kan vinden.

Zijn jullie toevallig bekend met het (eigen) merk horloge en/of het retourbeleid van ruschenbeck?

3 likes

Dacht dat je altijd 8 dagen hebt om je te bedenken. In dat geval kan je hem gewoon terugbrengen.

2 likes

Heb je bewust de “r” weggelaten in remose?

Niet bij een koop in de winkel. Alleen 14 dagen bij koop op afstand.

Ik ken het merk verder niet. Spijt hebben we allemaal wel eens helaas. Je kan ze altijd even bellen wat de mogelijkheden zijn. Dit is wel coulance, maar misschien kan je hem ruilen voor een ander model.

1 like

Excuus, net aangepast. Was geen opzet

1 like

Ah oke, dank, ja helaas zijn ze vandaag dicht, geloof heel Duitsland. Morgen maar eens bellen.

1 like

https://www.rueschenbeck.de/alle-uhren?pim_brand=878

Het is het huismerk van de juwelier zelf, of niet dan?

1 like

Foto?

Yes is idd hun eigen huismerk.

Wel zuur ja. Flinke klap geld ook.
Gewoon even terug en misschien wil ie je een Oris of Tudor laten uitzoeken met wat geld erbij?

Kan goede deal zijn voor hem toch?

1 like

Hierbij de foto’s!

2 likes

1 like

Sorry, mag maar 2 foto’s per keer

Ik vind dit een lastige. Het is overduidelijk een huismerk van de juwelier zelf. Op de foto’s ziet de bouwkwaliteit er wel degelijk uit maar 3k voor een huismerk zonder korting is echt een boel geld. Ze zeggen ook niks over wat voor uurwerk erin ligt. Behalve automatisch met 48 uur gangreserve. Zal wel een ETA of Sellita zijn. Wat ook een lastige is lijkt mij is dat het horloge zo goed als onverkoopbaar is mocht je er ooit afstand van willen doen. Waarschijnlijk krijg je hooguit 1/3 van de prijs die je betaald hebt. Maar het belangrijkste is eigenlijk vind jij het een mooi horloge. Als dat echt vol overtuiging ja is dan is er niet veel aan de hand. Lekker van genieten. Maar het feit dat je nu al twijfel hebt beloofd niet veel goeds. Denk dat we dan het antwoord eigenlijk wel weten. Zou terug gaan naar de juwelier en uitleggen dat je spijt hebt en geen goed gevoel bij de aankoop hebt. Dan kijken wat er mogelijk is met inruil.

10 likes

Vind het oprecht jammer voor je, maar het is toch een mooi voorbeeld hoe een merk tussen de oren komt te zitten.

2 likes

Hoe die R op de gesp wil lijken op een B is stuitend…

15 likes

Heb wel wat korting bedongen, lees inmiddels al lang genoeg mee om te weten dat je nooit list moet betalen :-).

Het is inderdaad een degelijk (lees zwaar) horloge. Uiterlijk gezien is het ook wel echt een mooi horloge. Helaas kan ik er zelf niet meer van genieten. Maw kan mezelf niet voorbij het gevoel krijgen van “bekocht”

2 likes

Nooit van gehoord. Omruilen zal wel lastig worden. Tenzij je een cash up op de duurder model zal voorstellen.

Het is heel duidelijk geĂŻnspireerd door veel verschillende horloges :,-)

Je bent dus duidelijk niet Happie.

23 likes