Buyers remorse

Een foto van wat je gekocht hebt, geeft wat meer color and shading.
Mochten zij hem niet terugnemen kun je altijd nog in het blauwe deel proberen, of gewoon een tijdje dragen wellicht moet de liefde groeien.

Normaal gesproken wel

Dan zou ik terug gaan en in gesprek gaan om te kijken wat er mogelijk is qua oplossing.

Ja klopt ook echt. Maar is ook een stukje “ervaring” en dan met name het stukje garantie. Heb ook een tag die helaas binnen een jaar niet meer correct werkte en dan ben ik blij met de garantie en dat die wereldwijd is 

Misschien kan je de juwelier wat meer info vragen waar het horloge gemaakt is etc? Het kan je misschien een geruster gevoel geven.

mja aan de andere kant,

je hebt nu iets wat niet iedereen heeft! Kwaliteit ziet er goed uit, mooie specs.

Waarom een tudor nemen die iedereen al heeft??

heb zelf ook rolex, omega etc maar olangs een fortis gekocht, ook een horloge van 4k.

niemand kent het het, bouwkwaliteit vergelijkbaar al dan niet beter dan omega / tudor.

ben er eigenlijk blijer mee dan die ’ luxe’ horloges wat niet meer speciaal is.

snap dat het lastig is om merken los te laten maar je kan het ook waarderen voor wat het is, daarom heb je deze ook gekocht :wink: dat is ook niet voor niets.

1 like

Betere foto’s zou helpen. Ben wel nieuwsgierig naar het horloge.
3k is veel geld voor een merk zonder marketing, grote overhead etc. Die maakt meer winst dan de grote namen denk ik zo.

Dat gezegd hebbende kan het horloge het waard zijn. Je vond hem blijkbaar mooi. Bekijk hem nog eens alsof het een breitling of tudor zou zijn. Hoe voelt hij?

Je hebt nu in iedergeval een uniek stuk om je pols. Iets dat amper iemand heeft. En horloge met een belangrijke levensles over impulsiviteit. Iets dat je meeneemt voor langere tijd.

Heb dat zelf ook met een horloge. Heb adhd en impuls aankomen zijn een probleem. Als ik nu ga winkelen, doe ik dat horloge om. Een regelrechte straight to the point reminder om twee keer na te denken.

1 like

Afmelden hier, en al je zorgen zijn van de baan.

10 likes

RĂŒschenbeck is een grote bekende juwelier in Duitsland, met filialen overal in het land.
Ze bestaan al ruim honderd jaar en hun horloge lijn bestaat sinds 2017.
Er staat geen Rolex op de wijzerplaat, maar een onbekende naam is het zeker niet. En je kunt zeggen wat je wilt, maar ze hebben verstand van horloges.

Ik hoop dat je alsnog van je horloge kunt genieten. Als je 'm mooi vind, dan heb je het belangrijkste afgevinkt bij een sierraad. En de restwaarde is irrelevant zolang je 'm niet verkoopt.

6 likes

Ik vind die huislijn ontzettend op die van Hamilton lijken. Vooral die field watch is bijna exact een Khaki Field automaat.

Kwaliteit lijkt niets mis mee.
Sellita caliber en 500WR.

https://www.rueschenbeck.de/uhrenmarken/rueschenbeck

1 like

Alle eerst dapper dat je dit hier wilt delen :+1:t2:

Als je het horloge echt niks vindt zou ik er mee terug gaan en kijken of je hem toch kunnen omruilen voor een Tudor of een ander mooie merk. En als ze het model van keuze misschien niet op voorraad hebben kunnen ze het voor je bestellen. tot die tijd in ieder geval niet dragen en zorgen dat het 100% onbeschadigd blijft

Succes en laat hier weten hoe het afgelopen is

Misschien even je tekst aanpassen :rofl::wink:

2 likes

Ik zou hier eens induiken:
https://www.rueschenbeck.de/widerrufsbelehrung

Tegelijkertijd zou ik wegsturen van termen als bekocht. Dat impliceert een bepaalde schuld bij de verkoper en dat lijkt me hier niet aan de orde.

5 likes

Hi All,

Even een generiek antwoord, los naar iedereen reageren wordt zo lastig.

In elk geval iedereen bedankt voor het reageren!

Tof (en fijn) dat iedereen zo vroeg op de zondag als actief is ;).

Ik weet dat ik zo als een merken idioot over kom. Het heeft voor mij wel een reden. Ik denk (iig in mijn hoofd) is het voordeel van het “merkje” ook de toekomstige verkoopbaarheid is. Voor mij is het ook een soort van “investering”. Als ik over een (hopelijk) halve eeuw of wat de horloges ga overdragen dan spreekt dat toch beter naar de verbeelding. (Ja ik ga zelf ook al richting vintage)

Daarnaast, was ie een k goedkoper geweest dan had ik denk ik het ook met een heel ander gevoel gedragen. Deels zal dit ook te maken hebben met de mentale drempel van het bedrag. (Slaat nergens op weet ik).

Ik heb zojuist op de bon gekeken en daar staat dat er geruild kan worden binnen 14 dagen. Denk dat het dus goed gaat komen. Ga dus wel in het vervolg het horloge online bestellen, binnen passen en voor de deur bestellen :rofl:. Toch een stuk makkelijker

2 likes

:grimacing:

1 like

Dan is het een tip om dit soort overpeinzingen de volgende keer voor de aankoop te maken. Scheelt in de gemoedsrust. :wink:

Ja, inderdaad kan het een verkeerd beeld geven, de verkoper heeft in niks slechts gedaan. Het is puur mijn eigen gedrag geweest. Desalniettemin is het wel een correcte omschrijving van mijn gevoel.

Zal het aanpassen in de orginele post

2 likes

Ziet er goed uit, en met de specificaties (Swiss made, waterdichtheid en het uurwerk) is ook niets mis.
Dat het geen “bekend” merk is betekend niet dat je je bekocht hebt.
Voor een “huismerk” best geld maar je viel er wel voor

.mogelijk iets te snel😉

Ach, dat denk ik niet. Ik denk dat iedereen wel weet waarom je er zo over denkt.
Als ‘microbrand’ ipv ‘juwelierswerk’ was de beleving misschien overigens ook helemaal anders geweest.

1 like