Umtausch oder Geldzurückgabe
Bij een koop in Nederland zou je gelijk hebben. Bij koop in een winkel zit je in principe aan de koop vast. Vragen staat vrij, maar je kunt geen terugname afdwingen. In veel winkels mag je binnen een bepaalde tijd ruilen, maar dan moet je je aan hun voorwaarden houden en teruggeven en geld terugkrijgen is lang niet altijd mogelijk. In het hier beschreven geval is echter Duits recht van toepassing, dat andere regels heeft. De EU heeft wel overkoepelende regels, maar het is aan de landsregeringen om die te āimplementerenā in hun nationale recht, dus dat kan in elk land anders zijn.
Hopelijk staat Corona niet in de weg voor deze aktie.
Toevoeging: ik kan die post niet aanpassen dus maar even zo: het bekocht is een gevoel wat ik mezelf heb aangedaan, de juwelier heeft correct gehandeld naar mijn inzien.
Wat zeg je nu? Je hebt het over het merk dat het eerste automatische horloge op de markt heeft gebracht, met een rijke historie in de lucht-en ruimtevaart. Een onafhankelijk Zwitsers merkā¦
Ik hoop het niet, ik heb gelukkig 3 verschillende vaccinatie registraties incl boosterprik (Nederlands, Frans en Duits) dus zal wel loslopen.
Morgen ook maar meteen die kant op.
Neem aan dat als het op de bon staat ze dat wel zullen honoreren. zeker met een trade up
De weg tot meester in de horlogerie is een lange weg vol valkuilen en desillusiesā¦
en succes morgen.
Klopt
Alleen de echte kenners zullen dit merk en de kwaliteit waarderen.
Je koopt dit als je echt daarvan overtuigd bent, niet van een reclame of puur voor brand prestige.
Daarom snap ik goed dat ts toch een minder fijn gevoel over heeft gehouden aan de koop, met een Fortis had hij nog een horloge gehad wat wel bekendheid heeft bij liefhebbers. Dat horloge wat hij heeft gekocht zal voelen als een te duur exemplaar van een plakmerk
Misschien even de site beter bekijken?
- SELLITA Automatikwerk in der QualitƤtsstufe ElaborƩ mit Top-Finishing
- 100% Swiss Made
Kon het iig niet snel en duidelijk op de site vinden. Bij het horloge zelf bij de specs.
In Duitsland bestaat geen algemene wet die hier betrekking op heeft. Maar de winkel heeft hier wel een bepaling voor op de website staan:
Widerrufsrecht:
Sie haben das Recht, binnen vierzehn Tagen ohne Angabe von GruĢnden diesen Vertrag zu widerrufen. Die Widerrufsfrist betrƤgt vierzehn Tage ab dem Tag, an dem Sie oder ein von Ihnen benannter Dritter, der nicht der Befƶrderer ist, die Ware in Besitz genommen haben bzw. hat.
Ik zou even bellen en aangeven dat je spijt hebt, en dat je het item zou willen retourneren. Het is me niet helemaal duidelijk of ze je geld terug gaan geven, dat kan namelijk ook een tegoed bon zijn. In dat geval zou je kunnen overwegen om dan maar alsnog voor een Breitling of Tudor te gaan.
Er zijn al veel antwoorden en mogelijkheden gegeven voor je.
Ik heb dit ook wel eens gehad, lang gezocht en iets gekocht en dat na een dag (of twee) je het gevoel bekruipt van āheb ik hier wel goed aan gedaanā?
Het zal altijd wel zo blijven dat je deze bedenking zult hebben. Soms is het op te lossen door gewoon het horloge te blijven dragen en soms is de enige oplossing zo snel mogelijk de knoop door te hakken en terug te gaan naar de winkel om te zien welke mogelijkheden er nog zijn.
Mijn tip (als ik je verhaal goed begrijp): kijk of je voor een tegoedbon kan gaan en koop alsnog een horloge wat je leuk vind met meer naamsbekendheid.
Succes
Ik denk dat t eerder spijt v impuls aankoop dan dat ie zich bekocht in de zin v bedrogen voelt.
Had er ie n nachtje over geslapen, had ie t horloge waarschijnlijk niet gekocht.
Ik vind het wel een vet horloge, van harte
Het probleem van HF.
Euh, ik weet niet maar in de prijsrange van +250 euro zou ik geen ondoordachte, impulsieve horloge aankopen doen.
Ik weet soms (dikwijls) al meer van wat ik koop dan de winkelbediende.
Ik laat me ook graag verrassen door iets nieuws, om me er dan volledig in te verdiepen. Is het echt iets, dan koop ik het maar dan gaan er wel dagen, weken, maanden overheen.
Ik heb dan ook geen 3k te spenderen op iets als een horloge, maar dat is iets anders.
Beter wisselen als het nog kan. Buyers remorse is meestal erg hardnekkig.
Als je zelf aangeeft dat het merk tussen de oren zit, doe dan zoals de rest van de wereld en maak van die 3k een voorschot op een (relatief verkrijgbare) Rolex naar keuze.
Succes!
In de bovenste ābannerā van de site dat ze als ākerstspecialā tot 6 weken ruckgaberecht hebben.