BWF - Belgian Watch Fair

Precies. Dat was geen handige zet. Ik weet ook dat een merk of twee waarmee ik sprak omwille van die vaagheid (oftewel, zou er voldoende van hetzelfde soort zijn om een geïnteresseerd publiek te trekken) niet direct stonden te springen.

1 like

Ik heb het via de website en social media geprobeerd, vooral ook omdat ik een mooie mogelijkheid zag wat kleine merken naar België te lokken. Degene die ik sprak waren in principe wel geïnteresseerd in een Belgisch evenement, maar hadden eveneens meer overtuiging nodig om ervoor te gaan. Voor mij was het niet duidelijk waar de nadruk van het evenement zat, maar ik meen uit bovenstaande op te kunnen maken dat het niet zat in de ‘kleine merken’.

Begrijp ik 100%. Ik ben zelf veel meer thuis in de vintage horlogewereld. Ik moet eerlijk bekennen dat ik weinig ken van microbrands. Wil absoluut niet zeggen dat ik het niet apprecieer. Ik heb respect voor wat deze mensen doen en we hadden er een 3-4 op de beurs met een stand en die lokten inderdaad ook veel interesse wat leuk was om te zien.
Dit is iets dat we ook meenemen naar een volgende editie. Uiteraard zal het aanbod vintage (zowel lagere als hogere prijsklasse) een groot onderdeel blijven uitmaken van de beurs, aangezien dat de wereld is die ik het best ken en waarin ik ook de meeste verzamelaars en standhouders ken. Indien u enkele microbrands kent, mag u me deze steeds doorsturen in PM dan schrijf is ze persoonlijk aan om hen uit te nodigen. Ik denk dat het hier niet gaat om ‘het niet willen uitnodigen, of geen plaats ervoor hebben’ maar eerder een beetje omdat het een wereld is waar ik niet zo in thuis ben. Dus alle hulp is welkom om wat coole microbrands op de beurs te krijgen! :+1:

3 likes

Ik denk dat zoiets het beste dichtbij huis begint. Dat wil zeggen: zorgen dat veel van de Belgische en Nederlandse merken van de partij zijn. Ik heb op WUS een redelijk overzichtje daarvan. Ik heb ook weleens contact met een handjevol microbrands. Met een leuk en overtuigend aanbod denk ik dat er best wel wat zullen willen komen. Mijn contact gaat meestal ook niet verder dan middels persoonlijke berichten op sociale media. Tzt wil ik daar wellicht preciezer op ingaan, maar de vraag is dan ook: waar gaat het naar toe? Wat wordt de balans? Hoe wordt het vermarkt? Vooral ook omdat die kleine merken vaak wel flink zullen moeten reizen en er natuurlijk ook nog wel diverse niveaus bestaan (hoewel volgens mij de community bewust redelijk divers wordt gehouden).

Er zijn vast ook agenten/salesmanagers van een aantal onafhankelijke horlogemerken die wel een standje willen innemen op een horlogebeurs in België en/of Nederland. Ik zie dat best zitten! Ik denk dan aan Hanhart en Fortis bijvoorbeeld. Als niet uitsluitend microbrands welkom zijn.

2 likes

Het zou mooi zijn de beurs gewoon uit te breiden qua standhouders. En een mooi evenwicht te krijgen tussen een vintage en modern aanbod. Bij ons is het niet het ‘niet willen’, maar we kennen er gewoon wat minder van dan van vintage. Vandaar dat het me leuk lijkt HF in te schakelen om in contact te komen met enkele mogelijke nieuwe standhouders in de microband wereld :slight_smile:

3 likes

Die Octo Finissimo in titanium? :heart_eyes:

Jep :drooling_face: maar er lag op het einde van die rij nog octo maar dan op rubber.

Ik vond hem ook prachtig :star_struck:

8 likes

Enorm getwijfeld :laughing: hij gaf wel mooie inruil voor mijn horloge tbh… toch een beetje spijt :grin:

Daar had ik niet eens aan gedacht. Ik had mijn horloge ook kunnen inruilen :sweat_smile: Dju seg

Moet je wel iets meehebben om in te ruilen. Sta je daar met je JLC of Patek om je pols…

1 like

Meer Nederlandse en Belgische merken zou zeker leuk zijn. Het vraagt wel om een heel andere opbouw van een beurs dan wanneer er veelal handelaren staan natuurlijk. Maar soms moet men, als je het mij vraagt, ook niet te moeilijk doen. Ik kan me geen reden (los van tijd/planning) bedenken om niet gewoon lekker op zo’n evenement te gaan staan. De kosten zijn gering en al spreek je maar een handje vol geïnteresseerden dan “kan het al uit”. Mijn primaire doel was een leuke dag hebben en de Connector en Ambassador aan het publiek te tonen.

Toen ik benaderd werd heb ik dan ook geen seconde getwijfeld en ben blij met mijn keuze. Een leuk nieuw initiatief mag gewoon gesteund worden. En ik had eerlijk gezegd echt geen idee wat ik er van kon verwachten. Beetje risico op z’n tijd moet kunnen haha.

11 likes

Ja was een mooi horloge event, zeker voor herhaling vatbaar! Was gezellig om heel wat horloge vrienden weer te zien en te spreken.

1 like

Ik had een vintage IWC. Ik kon maar proberen :man_shrugging::wink:

1 like

Dat begrijp ik. Daarom denk ik dat je het ook beter met relatief lokale merken kunt opbouwen. Sommige Fransen, zoals Arcange, zijn ook dichtbij. Voor een merk uit Finland, Singapore of Amerika zal de balans noodzakelijkerwijs anders liggen. Dan heb je ook nog de Duitse en Luxemburgse microbrand retail platforms. Ik weet niet of die aan beurzen doen, maar dat kan ook een pad zijn naar meer diversiteit.

1 like

Leuke en goed opgezette beurs. Bij binnenkomst leek het wat “klein” te zijn, maar collega en ik zijn toch meer dan 4h aan het snuisteren geweest. Zelf enkel een IWC pilot om gehad. Verlekkerd staan kijken naar enkele zeniths en ander mooi spul. Leuk om even kennis te maken met Jeroen van WristCandy! Verlichting was voor ons niet dramatisch, lampje op de telefoon aan en kijken maar. Veel aanbieders hadden ook zelf een lampje/loupje bij.
Een zaalplan zou welkom zijn: we hebben gesproken met vele standhouders, maar van sommige weten we niet meer wie ze waren, of ze een website hebben, een bezoekadres etc …

1 like

Dank je! Volgende keer kunnen we proberen een lijst te voorzien van standhouders. Het was een mix tussen professionelen en hobbyisten, zoals meestal. Een zaalplan is ook een leuk idee dat ik even kan voorleggen.:+1:

1 like

Deze standhouder stond er bv. Bij binnenkomst linkse rij direct vooraan links.
Heb serieus na gedacht over deze mooie Heuer Autavia, hij deed er nog
450,- vanaf. Zag er echt netjes uit. Maar uiteindelijk niet gedaan. Aardige gasten trouwens.

2 likes