C63 sealander cw.. thoughts?

Ik heb zelf de trident C60 pro 300 (witte dual) en vind hem elke euro waard!

Ben nu aant kijken naar een nieuwe.
Ik wacht nog wat real life beelden/reviews af van de nieuwe C63 GMT Dragonfly.

Als die wat meevallen dan wordt dat m’n tweede CW. (Wel met de gewone bader band, de nieuwe consort zonder half links of micro adjust is niet m’n ding)

Wat mij betreft zeker de moeite waard!

Denk niet dat er nog iets gewijzigd is aan het model dat je deelt.
Hun stock zal even op zijn vermoed ik.

1 like

Ik heb mijn CW C63 deze week in ontvangst genomen.

Als ik CW afzet tegen Hamilton, Tissot of Frederique Constant is het qua afwerking een behoorlijke stap omhoog terwijl het qua prijs soms maar een paar honderd euro meer is. Ik heb recent ook nog kort een Stowa gehad (nieuwprijs vergelijkbaar) en ook dan is de afwerking aanzienlijk beter. Ik heb in mijn zoektocht naar een nieuw horloge ook een TAG Heuer Carrera bekeken en gepast bij een AD maar dat viel vbt prijs/ afwerking naar mijn idee een beetje tegen. Sterker nog ik denk dat de CW beter is afgewerkt.

Als je daarnaast puur op specs vergelijkt komt de CW behoorlijk goed uit ten opzichte andere horloges in deze prijsklasse. Het enige vervelende is dat je niet naar een juwelier kunt om te passen daarentegen is het horloge makkelijk te retourneren mocht het toch niet bevallen.

2 likes

Ik heb de mijne net besteld (Dragonfly) en komt nu vrijdag toe. Ben ook benieuwd! Maar als ik de reviews van heel wat watch channels, blogs etc mag geloven dan is dit een merk dat serieus zijn strepen aan het verdienen is (of zelf al verdiend heeft).

7 likes

Cool!
Ben zeer benieuwd. Deel je je nieuwe aanwinst aub in het Christopher Ward only topic ajb? :pray:

1 like

Yes, ik probeer er aan te denken!

3 likes

Ik zou zeggen, kijk eens hier:

4 likes

Leuk horloge, maar dat logo……

2 likes

Vind ik wel tof :stuck_out_tongue_winking_eye:

1 like

Exact, dat vind ik ook echt niet te doen.

1 like

Ik heb de gele limited besteld en 'm linea recta terug gestuurd. Voor mij was de dikte en de wijzerset het allemaal net niet in het handje. Aan de andere kant zijn er hier mensen die bij het merk zweren.

Het zat overigens goed in elkaar en was ook absoluut niet slecht afgewerkt verder, het deed me gewoon niks.

Ik vind CW het mooist met gewoon Christopher Ward tussen de 12 en de midden-as. Die race vlag vind ik niks, en die CW op 9 vond ik ook kolder.

1 like

Een merk dat goed aan de weg timmert maar alleen telkens zijn logo veranderd en vanalles uitprobeert.
Ook het uiteinde van de seconde wijzer is niet mijn ding.

1 like

3x

3x.JA

Bedenk wel, als je graag gaat wisselen in je collectie is dit niet de meest slimme aankoop gezien je al aamgeeft dat t een hoop geld is voor je.
Want bij een evt verkoop pak je behoorlijk wat afschrijving…

Koop je hem met de intentie te houden dan absoluut de centjes waard, vind het erg mooi spul voor wat t kost.

Vanuit mijn ervaringen met dit merk roep.ik DOEN.

3 likes

Volgens mij schrijf je in deze prijsklasse altijd flink af, ongeacht het merk.

2 likes

Geen idee, is niet iets waar ik mij mee bezig hou.
Pols plezier is belangrijker voor mij.

1 like

Zo zit ik ook in de wedstrijd. Ik heb o.m. een Oris en een Baume & Mercier, ik denk dat ik er veel op heb ingeleverd maar nog veel meer plezier van gehad. Daar gaat het bij mij om.

2 likes

Thanks ! ja dat is altijd het nadeel, als je het even kon passen en zien dan was de beslissing makkelijker

bedankt voor je hulp ! hoor inderdaad goede verhalen over hun kwaliteit vandaar dat ik aan het twijfelen ben. maar hun prijs ligt behoorlijk hoger dan andere ‘microbrands’. dat houdt je dan een beetje tegen.

goed om ook eens die kant van het verhaal te horen, bedankt.
het logo is inderdaad iets waardoor het merk niet stabiel blijft.
een horloge dat je vandaag koopt kan volgend jaar niet veel meer waard zijn omdat het logo weer eens is aangepast. dat is een groot nadeel.

ik kijk bij elke aankoop wel wat ik over zou houden als ik hem na een jaar weer zou verkopen inderdaad… bij CW is dat na een jaar denk ik van 1075 naar 500 euro, niet ?

In het CW only topic de tip gekregen in GBP te kopen ipv euro en dat scheelt dus al 100 euro in de aankoopprijs, ik was 1,4% kwijt aan de bank voor aankoop in ponden.

Ik denk dat je inderdaad rekening moet houden met een restwaarde van 500-750 euro, imo vergelijkbaar met andere merken in deze prijsklasse

1 like