Hallo allemaal, ik wil mijn vader een mooi horloge cadeau geven voor zijn 60e verjaardag. Ik zou het leuk vinden om een seiko uit zijn geboorte jaar uit 1965 cadeau te doen maar weet nog niet precies wat. Zouden jullie mij advies en tips kunnen geven? En misschien heeft een van jullie een mooie horloge liggen die ik kan overnemen. Ik zie graag jullie tips en ideeën tegemoet! Alvast heel erg bedankt.
Niet uit 1965, naar een herintroductie ervan. Moderne gemakken, groots plezier!
Die is wel te vinden op de tweedehands markt.
Goede tip! Helaas wel boven budget😅
Geen idee hoe je vaderr hierin staat, maarrr.
Een paar jaar geleden heb ik van mijn zoons een hartstikke leuk horloge voor mijn verjaardag gelregen.
Gewoon een simpele driehander, precies mijn smaak.
Gelukkig gewoon nieuw. Ik ben allang blij dat ze niet met zo’n oud barrel uit mijn geboortejaar aankwamen.
Ik kan niet voor een ander spreken, maar ik zit daar absoluut niet op te wachten.
Maar wat is het budget? Dat maakt het doen van suggesties een stuk gemakkelijker.
Maximale budget ligt rond de 400 euro
Yep. Ik moet er zelf ook niet aan denken dat ik één of ander goudkleurig opgekalefaterd 30 mm horloge uit 1970 krijg. Een vierkante
Nee @Dennis44 , wees er wel zeker van dat hij het écht leuk vindt.
Ik vind horloges als cadeau altijd lastig. Iets wat je zelf schitterend vindt, kan de ontvanger een gedrocht vinden. Ik zou dan ook voorstellen om het cadeau iets aan te passen naar “samen een nieuw horloge zoeken”.
Idem. Zou ik heel moeilijk vinden om iets te vinden waarvan ik weet dat 't naar de ander zijn zin is. Horloges en smaak zijn iets heel persoonlijk.
@Dennis44, heb je idee wat ie gewoonlijk draagt? Kan je misschien verder op gaan. Of eens vragen aan je moeder wat zij denkt waar je vader’s voorkeur ligt.
Als het specifiek een (Seiko)horloge uit geboortejaar 1965 moet zijn, even zoeken op Chrono24 met zoekterm 1965. Best wel wat leuks te vinden, ook met beperkt budget.
Als je zoiets gaaf vind zou ik ook zeker kijken naar seiko lord matics. Dateren wel uit die tijd, maar weet alleen niet zeker of er ook modellen uit 65 tussen zitten…
Heb zelf deze uit 68
Naar mijn idee simpel, maar doeltreffend
Nee
Seiko Prospex Seichu 1965 Diver’s Modern Re-interpretation SPB239J1
Budget iets oprekken maar €700,-
Dan zou je je toch wat beter kunnen verdiepen.
Zoals ter relativering al is gezegd zijn er in die tijd horloges van meer dan prima kwaliteit.
Mijn vintage klokjes doen echt niet onder voor de moderne.
Ik vind het een lieve gedachte maar zou kijken of je het budget iets hoger kan.
pfft dat is bepaald niet veel Dennis , ik kan niet in je portemonnee kijken natuurlijk maar schroef dat budget eens op naar 600 euro dan kun je tenminste nog stellen dat je voor elk van je vaders levensjaren een tientje budget hebt gesteld…vergroot ook je mogelijkheden ( iets…) Wil je ’ het een beetje goed doen ’ reken dan toch op minimaal 20 euro per levensjaar van je vader. (1200 euro budget dus ) lukt dat totaal niet , respect voor je financiële situatie en de moeite die je neemt voor een blijvend cadeau, maar overweeg dan een prachtige pen te kopen voor je pa ( montblanc komt dan zelfs goed in bereik ) Stel dat je pa 80-90 wordt dates dan nog 20-30 jaar dan wil je toch dat hij al die jaren met veel plezier terugkijkt op een blijvend mooi iets, een horloge in de klasse van 400…tja, vul zelf maar in…succes