Cadeau echtgenote: tips of ideeën??

Voor m’n lieve vrouw zoek ik een leuk kado. Zelf heb ik de keuze eigenlijk teruggebracht naar de volgende modellen:

Longines La grande classique, 29mm, waarbij ik kijk naar volgende kleurstellingen:

Groen lijkt het leukst, maar ben benieuwd naar de tint in het echt. Groen is iets minder makkelijk draagbaar dan zwart; zwart oogt ook iets chiquer.

Dan de andere optie: de Mido Baroncelli. Zijn ook diverse uitvoeringen van maar deze twee vind ik interessant:

Ook erg benieuwd naar, maar wat lastiger te bekijken.

Nu zijn het 2 wat verschillende stijlen, de Longines is behoorlijk klassiek. Het horloge wat ze veel draagt (Rado Centric) is een stuk moderner qua stijl, dus klassiek is dan wel een leuke tegenhanger. Het lijkt mij alleen niet echt een model wat bij alles matcht, de Mido lijkt mij dan beter draagbaar.

De Mido is 34mm; die maat moet ik nog even op de pols zien, maar de Longines past met 29mm erg fraai op haar pols. Het is wel een erg plat model, dus dat is dan in verhouding met de 29mm; misschien dat de Mido met de wat hogere kast ook gewoon goed staat. Als maat op zich lijkt het mij prima.

De Longines is een quartz, de Mido een automaat - wat de Mido m.i. wat leuker maakt. Maar een quartz is wel weer wat makkelijker in afwisseling dragen.
Op dat punt twijfel ik: moet ik de Mido als zijnde automaat ook als leuker/interessanter moet inschalen dan de Longines?

Ik ben wel benieuwd naar jullie meningen & ervaringen met Mido, Longines quartz. Misschien hebben jullie nog suggesties? Budget is max ~2k, kastmaat rond 30mm. Stijl, niet sportief zoals een Longines Conquest of andere date just derivaten, voorkeur voor bicolor rose…

Hoor graag jullie gedachten!!

7 likes

De eerste, de groene Longines, schitterend :+1:.

3 likes

+1

2 likes

Al bij Frederique Constant gekeken?

MONETA MOONPHASE FC-206N3S6 product_fc-206n3s6_front_web
LADIES QUARTZ FC-240BGD2NH6B product_fc-240bgd2nh6b_front_web

Mijn vrouw heeft deze gekocht. In het echt veel mooier dan op een foto.
Frederique Constant Highlife Highlife Ladies Quartz Green Dial 31 mm Quartz Watch For Women - 1
https://www.montredo.com/wp-content/uploads/2024/03/frederiqueconstant-highlife-fc-240grd2nh6b-41818-1.webp

8 likes

Veel dames vinden het belangrijk dat het horloge matcht met de rest van de outfit. Groen en rosegoud ( ik vind m an sich ook mooi ) is dan wel heel lastig.

De longines heeft geen microafstelling en zo te zien geen half-links, maakt het voor mij spannend of hij wel lekker passend te krijgen is. Iets wat oncomfortabel is draag je uiteindelijk toch niet of zelden.

Bij dameshorloges denk ik toch meteen aan Cartier. En als vintage geen bezwaar is dan is goud ook geen probleem.

Even een snelle greep:

Hou je nog geld over voor vishengels, trekhaakdoppen en kettingzagen (dit zijn de meest stereotype mannendingen die ik zo kan verzinnen )

6 likes

:rofl: :rofl: :rofl:
Mijn ervaring met een (duur) kado voor mijn vrouw: neem haar gewoon mee naar de winkel/AD.

8 likes

Heb je haar ook geconsulteerd? Over de kleuren bijv of ken je dr smaak wel voldoende?

Wil ze quartz of mechanisch? Mijn vrouw uit een mechanisch horloge geleend en dat vond ze niets.

1 like

of Tissot?

Tissot PRX Powermatic 80 35mm
Tissot PR 100 34mm
Tissot Le Locle Automatic Lady (29.00)

3 likes

maurice-lacroix-fiaba-moonphase-fa1084-ss002-370-1-12705072

1 like

Wat dacht je van Ebel?

EBEL | SPORT CLASSIC 33mm 1216649 – Van Sloun Juweliers

11 likes

Nietes. Ik vind het een modernistisch ontwerp.

Niet verheffend, het moet gezegd.

Beter. Jij bent misschien hobbyist, ik neem aan dat je vrouw het niet is.

Tweedehands Cartier tank quartz op staal.

3 likes

Ik heb mijn lieve vrouw een tweedehands Seiko handopwinder gegeven, ze heeft er heel veel schik mee :heart_eyes:

5 likes

Van de Longines lijkt mij de bruine dial ook bij veel kleding te kunnen matchen.
Blijft lastig, zo’n keuze maken voor een ander.

1 like

Ebel inderdaad leuke horloges. Onlangs ook samen met mijn vrouw naar gekeken en zij heeft er een paar gepast. Onderstaande is wel iets boven budget maar ook binnen budget zijn leuke dingen te vinden.

Mijn vrouw had deze om:

5 likes

Ik was het niet van plan, maar heb haar er uiteindelijk toch bij betrokken. Vind het belangrijk dat het echt naar de zin is. Dus

Dat inderdaad :+1:

Ook een ding. Wel besproken; ze ziet wel het mooie van een mechanisch uurwerk in, en kan het waarderen. Persoonlijk denk ik dat een quartz gewoonweg makkelijker is.

Dat risico speelt natuurlijk, maar zoals boven genoemd, ik probeer daar wel bewust van te zijn :grimacing:

Mannen ook hoor :grimacing: Groen zou passen bij veel wat ze draagt, zwart bij alles. Rose is geen probleem.

Interessant punt, niet op gelet (nog). Maar de Longines heeft echt kleine links, daar kan geen micro afstelling tegenop. Maar bedankt voor de tip, zeker iets om in de gaten te houden :ok_hand:

Qua model enerzijds wat te sportief, anderzijds komt 'ie met de gebrushte band teveel in het vaarwater van de titanium Rado die ze draagt.

Toen niet zo goed naar het prijskaartje gekeken denk ik? Een Ebel met natuurstenen dial en diamanten hebben we niet voor 2k hè :grimacing:

Is een no go.

Idem: het zou dan eerder een Dolce Vita worden maar ze heeft het absoluut niet op rechthoekige modellen. Lang verhaal, ik vind het charmant maar mag er niet meer over beginnen…

1 like

Cartier tank een perfect cadeau denk ik maar zo en misschien een :point_down::point_down::point_down::point_down: erbij :rofl::rofl::rofl:

3 likes

Waar is de tijd gebleven dat je nog gewoon een stofzuiger kon geven als cadeau. Mooi he schat? Ja zeker! Nou begin maar in de keuken kan je ondertussen de aardappels aanzetten.

3 likes

Ik waardeer je poging maar met dit soort humor zit je bij mij niet aan het juiste adres, sorry. Daar heb ik net ff teveel respect voor vrouwen voor denk ik…

4 likes

Ik vind ze stijlvol, maar ik geef mijn eindbazin liever geen gebruikt spul kado. Ze mag haar eigen krassen maken. Mocht ze nou helemaal verliefd zijn op zo’n model, dan denk ik er waarschijnlijk anders over - maar da’s niet het geval!

Daarbij, het zou dan wel een gouden kast moeten zijn. Weet niet of ik dan met 2k in de buurt kom van een fris exemplaar.

IMG_3674

Til er niet zo zwaar aan. 9 van de 10 grapjes gaan ten koste van iets of iemand. Een grapje of je die nou wel of niet leuk vind zegt natuurlijk niets over jouw of mijn omgang met vrouwen…

Ps de eerste groene Longines lijkt me een mooie. (Om maar even serieus te reageren)

6 likes