Cadeau echtgenote: tips of ideeën??

Ik krijg regelmatig gereedschap om dingen in huis te maken cadeau. Is dat niet hetzelfde?

2 likes

Rado Florence, in heel veel verschillende configuraties verkrijgbaar.

4 likes

Wat een zeldzaam afgrijselijk horloge is dat zeg

3 likes

Noem het vintage.

Je hebt gelijk. Als ik TS was zou ik de Swatch groep achter me laten.

@David_Gee : Budget op rekken en dit?

Breitling Chronomat 36 met parelmoeren wijzerplaat en discreet wat ijs. Op Rouleaux band. Super cool ding, en jullie kunnen 'm allebei dragen.

5 likes

Wat dacht je van deze?

1 like

Die van mij heeft een laatst een Tudor 1926 gekocht, verrassend mooi horloge.

6 likes

Mijn stijl is dit niet echt, maar meningen heb ik altijd wel. Van de Longines vond ik eigenlijk direct de bruine eruit springen als goed passend, maar met zwart kom je er altijd wel. Groen springt in het oog, maar op deze renders vind ik de combi minder fraai. De eerste Midos vind ik over the top, terwijl de tweede fraai is maar net als bij de grotere versie vind ik de datum implementatie dan weer minder. Als dat zonder datum zou zijn, zou ik die waarschijnlijk het beste vinden van allemaal. Als het jou niet stoort, dan zou ik deze serieus overwegen.

2 likes

Lieke tip in deze ontwerprichting heel diverse serie. Heb zelfs vierkante en tonneau versies gezien, maar voor OP denk ik zijn de zwarte en bruine op deze two-tone bracelet beat interessant. Meer spanning dan bij de Longines voor mij.

2 likes

Dat is heel belangrijk en goede zet. Dan kan het misschien nog heel anders worden. De richting die je inzette ken ik niet zo goed, dus ik ga nu geen hele andere tips omroepen.

1 like

Ook een hele goede tip. Vind dit zelf al een vee plezierigere stijl. Maar het gaat niet om mij.

Ik dacht dat OP misschien ook bij Michel Herbelin kan kijken. Ik meen op te pikken dat het vooral niet te klassiek moet zijn en misschien een beetje quirky…

2 likes

Het is al genoemd, maar las je klassiek als tegenhanger zoekt dan geloof ik niet dat je de beste voorbeelden hebt gepost. De tip om eens bij Frederique Constant te kijken zou ik dan zeker ter harte nemen. Maar nu houd ik op, want het topoverleg met de begunstigde is van het grootste belang.

1 like

Nummer 3 …

1 like

Vintage Cartier Santos Galbee, lag vorig jaar voor mijn vrouw onder de kerstboom: blijft een toppertje (en mn vrouw ook​:joy:). Succes met de keuze! :watch:

Kijk ook eens bij Tag Heuer

Mijn vrouw heeft ook een Aquaracer. Is ze erg content mee. Zowel in Quartz als in automaat verkrijgbaar

1 like

De high life is er tevens in two tone

2 likes

https://www.debijenkorf.nl/raymond-weil-tango-horloge-5960-stp-00995-5740090018-574009001800000?&utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_campaign=BIJ-NL-ANM-PMAX-Horloges&utm_id=21132350352&gad_source=1&gbraid=0AAAAADy-qjwI8YHnfTLAoaYcJDHYeeYZk&gclid=EAIaIQobChMIg8Px1_uFigMV5JmDBx2fjwGIEAQYCyABEgKckfD_BwE&gclsrc=aw.ds

1 like

Ze heeft een Rado Centrix,. zoiets :

Dat komt in de buurt.

Helaas. De bodem is met 2k in zicht. Daarbij, en dat geldt voor veel andere suggesties: ze wil geen sportief horloge en een volledig stalen band vond ze niets. Daar is de Mido oa op gesneuveld: 34mm stond minder mooi dan de 29mm van de Longines, 36mm gaat dus helemaal niet werken. Bijvoorbeeld de nieuwe Conquest kon haar ook niet bekoren.

Zeker een knap horloge, maar niet naar de zin. Zie bovenstaand :man_shrugging:

Nomos wel naar gekeken, vanwege de positieve geluiden rond kwaliteit etc. Maar dit type design trekt mij niet (lees, vind het geen porem) en dat zal m’n vrouw niet veel anders beleven.

Reeds gesuggereerd en ook al afgeserveerd. Niet de looks, niet het budget ook :upside_down_face:

Ook naar gekeken, maar dan de meer geklede modellen. Carrera?? Die zijn al te sportief bevonden, de Aquaracer wordt 'm dan ook niet.

Ook bekeken, was zelf ook benieuwd. Vond het zelf ook een erg mooi horloge, maar m’n vrouw vond 'm minder aantrekkelijk dan de Longines.

De Raymond Weil die je laat zien kende ik niet, maar is naar haar smaak te sportief. Dat kan ik inmiddels in elk geval zeggen :slight_smile: Zulke banden vindt ze niet mooi.

2 likes

Update: ik ben inmiddels wat modellen met haar gaan bekijken, waaronder de Mido waar ik zo benieuwd naar was. Of althans een soortgelijk model. Model op zich was aantrekkelijk naar de 33/34mm stond op haar pols een stuk minder mooi dan ~30mm. Mido is daarmee uit de running.

Ook naar modellen van Frederique Constant gekeken, Conquest van Longines, rechthoekige horloges mag ik niet meer over beginnen :face_with_open_eyes_and_hand_over_mouth: Sportievere stalen banden, of banden met grotere schakels (3 links bijv.) die staan haar tegen. Volledig stalen modellen idem. Liever een platte kast dan een dikkere, dus een automaat staat daarmee op achterstand.
Al met al vooral bevestigd wat ik eigenlijk vooraf al vermoedde :grimacing: : die Grande classique de Longines modellen passen haar erg mooi en vond ze qua model toch het mooist.
Dus dan rest mij nog de keuze qua kleur. Wit/parelmoer is fraai, maar haalt ook de eindstreep niet. Groen kan lastig zijn, maar ik draag zelf 2 horloges met groene plaat dus weet precies hoe dat werkt. De zwarte blijft desondanks ook erg goed. Ik hoop ze snel te kunnen bekijken, dan kan ik de knoop doorhakken.
En hoewel ik een hoop afwijs: toch bedankt voor alle suggesties en ideeën! Much appreciated :+1:

2 likes

Maar een niet metalen band ook niet?

1 like

Dit zou goed in de richting komen, tenzij het nu ook neit meer 33mm mag zijn. Toch automaat, redelijk plat. Heb het altijd een van de meer stijlvolle vrouwenhorloges (=marketed to) gevonden.

Of zoiets, wel echt klassiek. Met stalen band, die overigens volgens mij wel erg mooi en sierlijk is:
35e3d34f-frederique_constant_round_art_deco_fc-200mpn2ar6b-cover-e1590083852135

2 likes