Cadeau echtgenote: tips of ideeën??

Nietes. Ik vind het een modernistisch ontwerp.

Niet verheffend, het moet gezegd.

Beter. Jij bent misschien hobbyist, ik neem aan dat je vrouw het niet is.

Tweedehands Cartier tank quartz op staal.

3 likes

Ik heb mijn lieve vrouw een tweedehands Seiko handopwinder gegeven, ze heeft er heel veel schik mee :heart_eyes:

5 likes

Van de Longines lijkt mij de bruine dial ook bij veel kleding te kunnen matchen.
Blijft lastig, zo’n keuze maken voor een ander.

1 like

Ebel inderdaad leuke horloges. Onlangs ook samen met mijn vrouw naar gekeken en zij heeft er een paar gepast. Onderstaande is wel iets boven budget maar ook binnen budget zijn leuke dingen te vinden.

Mijn vrouw had deze om:

5 likes

Ik was het niet van plan, maar heb haar er uiteindelijk toch bij betrokken. Vind het belangrijk dat het echt naar de zin is. Dus

Dat inderdaad :+1:

Ook een ding. Wel besproken; ze ziet wel het mooie van een mechanisch uurwerk in, en kan het waarderen. Persoonlijk denk ik dat een quartz gewoonweg makkelijker is.

Dat risico speelt natuurlijk, maar zoals boven genoemd, ik probeer daar wel bewust van te zijn :grimacing:

Mannen ook hoor :grimacing: Groen zou passen bij veel wat ze draagt, zwart bij alles. Rose is geen probleem.

Interessant punt, niet op gelet (nog). Maar de Longines heeft echt kleine links, daar kan geen micro afstelling tegenop. Maar bedankt voor de tip, zeker iets om in de gaten te houden :ok_hand:

Qua model enerzijds wat te sportief, anderzijds komt 'ie met de gebrushte band teveel in het vaarwater van de titanium Rado die ze draagt.

Toen niet zo goed naar het prijskaartje gekeken denk ik? Een Ebel met natuurstenen dial en diamanten hebben we niet voor 2k hè :grimacing:

Is een no go.

Idem: het zou dan eerder een Dolce Vita worden maar ze heeft het absoluut niet op rechthoekige modellen. Lang verhaal, ik vind het charmant maar mag er niet meer over beginnen…

1 like

Cartier tank een perfect cadeau denk ik maar zo en misschien een :point_down::point_down::point_down::point_down: erbij :rofl::rofl::rofl:

3 likes

Waar is de tijd gebleven dat je nog gewoon een stofzuiger kon geven als cadeau. Mooi he schat? Ja zeker! Nou begin maar in de keuken kan je ondertussen de aardappels aanzetten.

3 likes

Ik waardeer je poging maar met dit soort humor zit je bij mij niet aan het juiste adres, sorry. Daar heb ik net ff teveel respect voor vrouwen voor denk ik…

4 likes

Ik vind ze stijlvol, maar ik geef mijn eindbazin liever geen gebruikt spul kado. Ze mag haar eigen krassen maken. Mocht ze nou helemaal verliefd zijn op zo’n model, dan denk ik er waarschijnlijk anders over - maar da’s niet het geval!

Daarbij, het zou dan wel een gouden kast moeten zijn. Weet niet of ik dan met 2k in de buurt kom van een fris exemplaar.

IMG_3674

Til er niet zo zwaar aan. 9 van de 10 grapjes gaan ten koste van iets of iemand. Een grapje of je die nou wel of niet leuk vind zegt natuurlijk niets over jouw of mijn omgang met vrouwen…

Ps de eerste groene Longines lijkt me een mooie. (Om maar even serieus te reageren)

6 likes

Ik krijg regelmatig gereedschap om dingen in huis te maken cadeau. Is dat niet hetzelfde?

2 likes

Rado Florence, in heel veel verschillende configuraties verkrijgbaar.

4 likes

Wat een zeldzaam afgrijselijk horloge is dat zeg

3 likes

Noem het vintage.

Je hebt gelijk. Als ik TS was zou ik de Swatch groep achter me laten.

@David_Gee : Budget op rekken en dit?

Breitling Chronomat 36 met parelmoeren wijzerplaat en discreet wat ijs. Op Rouleaux band. Super cool ding, en jullie kunnen 'm allebei dragen.

5 likes

Wat dacht je van deze?

1 like

Die van mij heeft een laatst een Tudor 1926 gekocht, verrassend mooi horloge.

6 likes

Mijn stijl is dit niet echt, maar meningen heb ik altijd wel. Van de Longines vond ik eigenlijk direct de bruine eruit springen als goed passend, maar met zwart kom je er altijd wel. Groen springt in het oog, maar op deze renders vind ik de combi minder fraai. De eerste Midos vind ik over the top, terwijl de tweede fraai is maar net als bij de grotere versie vind ik de datum implementatie dan weer minder. Als dat zonder datum zou zijn, zou ik die waarschijnlijk het beste vinden van allemaal. Als het jou niet stoort, dan zou ik deze serieus overwegen.

2 likes

Lieke tip in deze ontwerprichting heel diverse serie. Heb zelfs vierkante en tonneau versies gezien, maar voor OP denk ik zijn de zwarte en bruine op deze two-tone bracelet beat interessant. Meer spanning dan bij de Longines voor mij.

2 likes

Dat is heel belangrijk en goede zet. Dan kan het misschien nog heel anders worden. De richting die je inzette ken ik niet zo goed, dus ik ga nu geen hele andere tips omroepen.

1 like

Ook een hele goede tip. Vind dit zelf al een vee plezierigere stijl. Maar het gaat niet om mij.

Ik dacht dat OP misschien ook bij Michel Herbelin kan kijken. Ik meen op te pikken dat het vooral niet te klassiek moet zijn en misschien een beetje quirky…

2 likes