Cadeau voor vriendin

Hallo allemaal,

Ik geniet erg van dit forum en ben een tijdje weg geweest en nu weer aan het rondkijken/lezen.
Mijn topic heeft een adviesvraag aan jullie kenners en mede liefhebbers.

Ik wil graag een cadeau doen aan mijn vriendin, aangezien we geen trouwwensen hebben dacht ik aan een mooi horloge waar ze de rest van haar leven mee kan doen. Ze draagt nu vooral een DKNY ceramic horloge zie afbeelding.

Het wensenlijstje:

  • minimaal 35 mm
  • tijdloos sportief design (we kennen elkaar via de sportschool)
  • witte dial (of in ieder geval lichtkleurig, geen blauw)
  • metalen band
  • budget €1000 echt de max, liever wat minder

Ik twijfel heel erg om weer een quartz te kiezen of een automaat. Ik wil echt dat het horloge nog kan worden geschonken aan een van onze dochters en dus lang meegaat, wat is jullie advies hierin?

Tot nu toe ben ik deze tegengekomen is een mooie automaat van Longines (ben zelf gecharmeerd van de Hydroconquest) zie hieronder (wel boven budget €1750 kost deze)

Of deze Tissot, wel een quartz, maar aanzienlijk voordeliger.

https://www.tissotwatches.com/nl-nl/shop/t1019101103100.html

Hebben jullie nog merken / modellen die ik zou kunnen overwegen?

Alvast bedankt voor jullie advies!

3 likes

Als zij aangeeft quartz prettig te vinden. Dan zou ik daar voor gaan. Soms worden horloges niet vaak gedragen als ze door stilvallen (zoals bij een automaat) steeds op tijd gezet moeten worden.

3 likes

Als je geen batterijen in het uurwerk laat wegrotten, gaat een quartz misschien wel vele jaren langer mee dan een automaat. Junghans heeft best wat mooie dames horloges die aan je eisen voldoen.

Er zijn hier op het forum wel vaker van dit soort topics voorbij gekomen met goede suggesties (zoek op: vriendin/vrouw). Ik denk dat de Longines een goede optie is!

1 like

Bedankt voor je antwoord.

Ze draagt haar horloges dagelijks en het model zal naast de huidige DKNY dus worden gecombineerd.

Wel even je vriendin duidelijk maken waarom je deze zoekterm gebruikt, scheelt een hoop problemen :joy:

5 likes

Vooral met betrekking tot de TK/TR sectie :stuck_out_tongue:

2 likes

HET vrouwenhorloge vind ik persoonlijk een Cartier Tank. Zo elegant, tijdloos en stijlvol.

4 likes

Valt die binnen het budget dan?

1 like

En deze?

Betref wel een automaat (weet niet ie er met een quartz uurwerk is) / Ø 36mm / stalen band / zilveren wijzerplaat.

Of toch te klassiek?

Hij is er ook in quartz.

Ik heb deze mijn mams cadeau gedaan:
https://goo.gl/images/3PGEHY

Inderdaad op de mesh, prachtig dames horloge.
(Vooral met de opgelegde cijfers)

1 like

Zeker prachtig! En mooi op leer en op mesh!

1 like

Ja zeker. Er zijn zo veel varianten op de markt gebracht (mustdecartier, verguld, massief, zilver, staal, handopwinder, quartz, automaat). Wellicht wel uitwijken naar vintage of quartz, maar zeker te doen voor 1k.

in dat geval stem ik ook voor de Cartier, mooi en tijdloos (:wink: ) horloge

1 like

Ik ga er ooit een voor mijn vriendin kopen. Ze vindt het waarschijnlijk niks, dus kan ik 'm dragen :slight_smile::joy:

3 likes

hahaha ja same, ik heb vorig jaar maar een Rosefield quartzje voor die van mij gekocht, vond ze mooi

1 like

Haha, mijn vriendin heeft twee Fossils :face_with_raised_eyebrow:.
Heb de moed inmiddels opgegeven.

ja achja, zou wat zijn als je haar ieder jaar een rolex cadeau moest doen…

1 like

Zo had ik het nog niet bekeken :joy::ok_hand:

1 like