Ik zal vast niet de enige zijn die zo iets heeft… Ben zelf erg netjes op mijn klokjes en zo heb ik op het hogere segment soms ook een plakband zitten op m’n clasp. Zo probeer ik deskdive sporen enigszins te voorkomen. Ik zie ook wel eens grove metalen armbandjes naast een horloge…niet zonde voor alle contact krasjes?
Zou wel eens willen weten hoe jullie daar over denken. Wat is jullie afwijking als het komt tot het dragen / netjes houden van je klok of ben ik echt de enige die er zo over denkt ?
Vind ik niet gek. Ik heb mijn hele auto volgeplakband. En mijn vrouw ook. Ik hou niet van krasjes.
On topic: Zo’n plakbandje er op vind ik best een raar gezicht.
Als je de linkermachetten van je overhemden iets ruimer laat maken bij de kleermaker ben je volgens mij ook een heel eind. En zo’n zachte ‘placemat’ op je bureau helpt ook goed.
Dan kan je hem beter in een kistje houden toch en niet aanraken? Plakband op een rolex is idd een rare tik volgens mij. Je hebt toch geen plakband op je glaasje?
Dus aan vraag 1 voldaan
vraag twee: mijn tik is … Veel horloges mooi vinden? Ik weet het zo niet.
Een paar jaar geleden vond ik de krasjes op de clasp ook verschikkelijk. Inmiddels vind ik dat dit erbij hoort en ik weet hoe makkelijk die oppervlakkige krasjes verwijderd kunnen worden middels polijsten.
Zo denk ik er alleen niet over op de kast. Daar laat ik liever gewoon helemaal niet aan polijsten.
Mijn tik is dat ik al mn Omega spulletjes eens in de zoveel tijd tevoorschijn haal en een vitrinekastje helemaal inricht. Dan lijk ik wel een kind die zn speelgoed sorteert (of sorteren kinderen hun speelgoed niet??:P) Alles moet dan recht staan en kloppen. Betrap mezelf erop dat ik dat best bijzonder gedrag vind.
Soms van die dagen dat ik een paar keer per dag van horloge wissel,dat is wel een vreemde eigenschap vind ik zelf(en anderen ook wel)
Een bekende van me zegt tegen me"waarom maak je zo veel foto,s van je horloges,je weet nou toch wel hoe ze er uit zien ?"
Jullie sporen niet!
Ik vind het zelf volkomen normaal om op de wc even flink de flashlight van de mobiel op mijn horloge te richten en dan vervolgens het licht in de wc uit te doen…
Op een verjaardag meegemaakt.
Iemand had een Seiko automaat,en diegene vertelde dat de klok werkte door je hartslag.
Want als je hem afdeed dan stopte hij ermee.
Ik vertelde hoe het echt werkte met rotor ,bewegingen blabla…hij zat me aan te kijken of ik niet goed bij mn hoofd was,en nee hoor…de winkel had gezegd dat het door de hartslag kwam…
Ik liet hem vervolgens een filmpje zien van een automaat op een winder en hij geloofde dan weer wel dat er in dat kistje geen hart zat…en hij bleef het doen!
Ik had ooit last van mysterieuze krasjes op de glimmende bezel van mijn Seamaster 120M, jaren terug.
Nu bleken er aan de binnenkant van mijn jas metalen drukkers te zitten, en met korte mouwen kwamen die regelmatig in contact met mijn klokje. (is trouwens ook bij overhemden met metalen drukkers het geval).
Nu tape ik de drukkers af aan de binnenkant of probeer ze te vermijden…
Als perfectionist ben ik ook voorzichtig, maar mijn horloges afplakken zou me echt te ver gaan.
Wat mij helpt is de volgende nuchtere gedachte: zou ik op mijn sterfbed liggen en terugblikken op mijn leven, zou ik dan spijt hebben van een paar krasjes op mijn horlogeband?
Wie heeft overigens dat jeukwoord ‘deskdive’ verzonnen? Zo’n beetje het lelijkste woord dat ik ken.