Geen gangreserve dan
Herkenbaar!
Zonder hartslag lukt het mij niet om de automaat aan pols te laten lopen
Mijn beste,
Herkenbaar hoor!!
Het is in de loop der jaren bijna een automatisme geworden,
mijn voorzichtige / doordachte bewegingen als ik bv enkele huishoudelijke werken verricht.
Als het ware in een flits bescherm ik mijn horloge bij de handelingen die ik dan doe.
Voorts bekijk ik vrijwel wekelijks mijn horloges op oneffenheden.
Orologio Signaturis Temporis.
LOL!
Daddel.
Zo is er een overbuur familie waarvan de hele familie (ook die er niet wonen!) wel 3x op een dag in de brievenbus kijkt of ze wat gemist hebben en als ze NIET hebben getoeterd bij het wegrijden (ook al staat de familie ze niet uit te zwaaien, want ze wonen op wel een paar km afstand!) zijn ze vast ziek.
Zeer obsessief inderdaad. Maar dit gezegd hebbende, ik denk dat ik vroeger ook wel enkele van dit soort dingen had, ik ben eruit gegroeid.
Daar had ik ook al een hint naar gegeven maar na even denken dacht hij dat de hartslag het horloge had opgeladen…maar precies wist hij het verder ook niet.
tijdens mijn uitleg bleek ook al dat diegene nog nooit van een handopwinder had gehoord,quartz met batterij was het enige bekende.
De jonge man in kwestie was net aan 20 dus tja…dat is net zoiets met grammofoon platen(al is de jeugd daar bekender mee door de dj,s)
Dan vind ik een stuk plakband er toch beter uit zien
Nah, ik kleefde vroeger ook een schermbeschermer op mijn telefoon, deed mijn dure nintendo collectable games in beschermende sleeves, en droeg mijn crockett & jones schoenen niet uit angst om ze te beschadigen…
Ligt allemaal achter me hoor, gebruiksvoorwerpen dienen om te gebruiken. Leuke dingen dienen om je levenskwaliteit te verhogen, niet om je extra zorgen te moeten maken.
leuk topic,
Wat een lunatic’s allemaal: wél erg herkenbaar:
mijn vrouw vraagt zich af waarom ik oude horloges draag die telkens weer
opgedraait moeten worden en na enkele dagen niet de juiste tijd meer aangeven?!
Naast de opmerking: waarom moet je zoveel horloges hebben, je had er toch al een?
Plakbandje gaat er ook weer af hoor als hij de kluis in gaat of bij andere bijzondere gelegenheden buiten het rennen hollen vliegen om…
Een plakbandje op de gesp? Moet niet gekker worden.
Ik poets een horloge altijd even schoon na een dag dragen. Altijd.
Slim, ik doe daar vóór het dragen, blijkt dat die dan wat beduimeld weggelegd is in de doos (in het donker, dus logisch)
Ik heb nog steeds een ouwe doek en een potje saddle dressing in mijn la op werk voor een onverwachte kras op mijn R.M. Williams…
Daddel.
Ik heb ook een enorme hekel aan krassen, maar een plakbandje op de gesp; zo ver ben ik nooit gegaan.
Overigens vind ik het niet zo’n gek idee, alleen zou ik dan een stuk screenprotector pakken en dat in de juiste vorm knippen ofzo zodat je het niet ziet. Dat plakband ziet er wel erg flubberig uit.
Vroeger had ik overigens wel zo’n lelijk hoesje om m’n telefoon om krassen te voorkomen:
Sinds m’n smartphone ben ik daar weer een beetje vanaf gestapt; die zit nog wel in een hoesje, maar dan zo eentje waar je hem voor gebruik uit moet halen. Verder zit er uiteraard wel een screenprotector op.
ik vind een horloge met gebruikerssporen iets hebben. Het horloge moet gedragen worden in alle omstandigheden. Vooral mijn gmt master 2 heeft geen krasvrij band😆 je kan er aan zien dat ik hem met sporten aan heb gehad. ik zeg verwijder het plakband😆