Waarde makkers en makkerinnen!
Laat ons vooral niet vergeten: Ook een horloge is , ook al is ie net zo mooi, slechts een gebruiksvoorwerp!
in plaats van plakband kan je doorzichtige nagellak gebruiken. Als de nagellak gekrast wordt even met aceton erover en terug inlakken.
Zoals ik tot jolijt van velen al eens in een ander topic aanhaalde, heb ik wat moeite met de pushers die je bij sommige horloges moet induwen om bijvoorbeeld de maanfase te verzetten. Je moet daar met een scherp voorwerp in drukken en dan ben ik altijd bang om uit te schuiven en een dikke vette kras te maken.
instellen met een tandenstoker of satéprikker zoals toen voorgesteld lukt ook niet want je moet best hard duwen. Dus vaak doe ik het horloge dan maar zo om, maar na een dag stoort het me zo hard dat de zaken niet goed ingesteld staan dat het horloge weer af gaat…
Rare jongens, die Hollanders.
Ze hebben daar rubber getipte stokje voor. Lijken wat op een stylus uit een bic met rubber kopje.
Ach, mijn Skindiver had ook een bijzondere procedure nodig om krasjes te voorkomen.
De eerste kras is de ergste, net als met een nieuwe auto. Daarna is het “gewoon” een gebruiksvoorwerp en daar mag je best aan zien dat het horloge in kwestie geleefd heeft en gedragen is. Maar ja, mijn prijsklasse is in het algemeen de Vostok Amphibia dus ik heb makkelijk praten…
geen probleem…als jij maar tevreden bent…toch?
Ik ga voor en na het dragen even met doek over het horloge en ook het opladen van de lume doe ik wel eens. Verder niet veel rare dingen, denk ik zelf. Afplakken gebeurd niet. Het is een gebruiksvoorwerp en daar horen krassen bij. Alleen een kras op het glas (bij niet saffier) kan ik niet tegen.
Plakbandjes…waarom moeilijk doen…kan makkelijker hoor
Koop er wel een met aparte vingertopjes zodat je je smartphone nog kunt bedienen
Een andere optie is natuurlijk nog iets kopen uit het lagere segment die ergens op lijkt…kunnen de handschoentjes uit en maak je je ook niet druk over krassen
Ik vind dit echt zo ANWB! Doe je ook stoelhoezen over je autostoelen? En een plastic tafelkleed over je eettafel?
Kom op man, hiermee doe je de klasse, kwaliteit en het gebruiksdoel van je horloge geweld aan.
Tik 1 - Elke ochtend even een brillendoekje over het glaasje van het horloge dat ik die dag ga dragen.
Tik 2 - Ik ‘shake’ meermaals per dag mijn pols, zodat mijn horloge weer wat losser zit en wat meer naar mijn hand toe schuift.
Weet niet of dat echt tikken zijn … of toch …
Tik 2 is relatable! En daarna weer naar achteren laten glijden omdat hij toch weer iets te los zit…
Gr Max
Tja, ik zit ook vol met tics om mijn horloge’s in nieuwstaat te houden.
En toch vind ik dat je @louis hier een punt hebt.
Horloge zelf ben ik supervoorzichtig, maar een band is net als schoenen…
ons bin zunig he !
Ik heb m’n sub nieuw gekocht en ik merk dat ik daar wel voorzichtig mee ben. Ik draag er geen armbandjes naast bijv. en ik draag hem niet tijdens mijn werk om krassen met deskdiven te voorkomen. Ik werk overigens thuis waardoor ik een horloge ook niet zo nodig om hoef.
Ik heb hiervoor meerdere vintage subs gehad en die had ik wel tijden m’n werk om en ook met armbandjes er naast. Daar zaten namelijk al krassen op dus meer krassen er op boeide me niet zo zeer.
Zelf de eerste krassen er op maken kost me wat meer moeite dan een ander die het al voor me heeft gedaan
Nieuw verkoopargument voor in het verkooptopic.
Makkelijk te dragen horloge met reeds ingebouwde “rust”
Mee eens…als ze er al op zitten kan ik er ook wat beter tegen