Camel Trophy Horloges verzamelen

Geinig, dat was ook mijn eerste “echte”, een s/El quartz en ik was trots man. :+1:

2 likes

Leuk verhaal. Bedankt voor het delen.

2 likes

Mooi verhaal en coole verzameling! :+1:

1 like

Wat een mooi verhaal. Dank je wel voor het delen!

1 like

Hoi Roel,

Allereerst van harte welkom op het Horlogeforum!:sunglasses:

Wat een prachtig verhaal… en jouw vader had zeker gelijk!:slightly_smiling_face:

Ongelooflijk mooie collectie en duidelijk met liefde samen gesteld .:ok_hand:

Ik kocht in 1992 een CT nieuw bij een juwelier in België; een Multichrono. Die heb ik nog steeds en draag ik regelmatig. Foto volgt morgen. :slightly_smiling_face:

Dank voor het delen en hartelijke groet,

Harry.

2 likes

WOW…prachtige verzameling :ok_hand: en bij mij net zo’n soort verhaal…Bij mij is de horlogegekte eigenlijk toegeslagen toen ik na 20 jaar een Citizen terugvond en die liep gelijk weer…vanaf dat moment ook losggegaan en nu meer dan 150 horloges verder…
Nu ook verder aan het kijken dan alleen Citizen en Seiko…pffffff…wat een reis! :yum::grin:

Maar welkom hier en veel plezier op HF :+1::grinning:

3 likes

Camel Trophy wordt niet meer gemaakt. Tegenwoordig is het camel active. In 1999 is de productie gestopt. Ja die land rover zou er ook een keer moeten komen.:grinning:

1 like

Jep, die heb ik al kn de collectie :grinning:

1 like

Leuk geschreven, mooi verhaal. Mijn broer had er een, een van de eerste horloges die indruk maakte door de stoere en eigen aanblik. Veel succes en plezier met verder verzamelen!

1 like

Meen me te herinneren dat het heel lang 1.25 was zelfs. Pakje vloei 10 ct. En…50 gram. Maar ja. Toen mocht je nog roken😊

2 likes

Schitterend verhaal. Mooie verzameling.

1 like

Wat een bijzondere en uitgebreide verzameling. Bijzonder in de zin dat deze horloges in mijn jongere jaren erg populair waren, maar niet vaak voorbij komen op het forum. Misschien omdat ze als plak- of modemerk worden gezien zoals Hugo Boss en Guess, om maar wat te noemen.

Na je opmerking

ben ik wel benieuwd naar deze, blijkbaar highlevel, Camel Trophy horloges.
Misschien eens leuk om er eens apart topic aan te wijden, aangezien je de absolute CT kenner bent op het forum?

2 likes

Bedankt voor het mooie verhaal Roel en heel veel plezier gewenst met je passie! :+1:

1 like

Grappig. Dankzij je verhaal herinner ik me ook weer dat dit merk een enorme aantrekkingskracht had. Toen ik klein was stond ik net als jij me te vergapen voor de vitrines van CT. Misschien dat ik er ook maar weer eens één aanschaf :sunglasses:. Mooie collectie heb je inmiddels. Geniet ervan.

1 like

mooi verhaal.

Ik vond de CT’s ook wel stoer, maar vanwege de link met sigaretten (merk) nooit een CT gekocht.

1 like

Hier is mijn CT. Is deze ook bekend bij jou? Hij heeft een kompas en ik heb het van mijn moeder ooit voor mijn verjaardag gekregen. Heb het heel lang met trots gedragen.
Toen ooit het batterijtje verwisseld moest worden maakte een juwelier een enorme kras doordat hij uitstoot met zijn tool. Hij zei er niets over en nadat ik het vastgesteld had en erover begon zei hij dat het niets was en vanzelf weg ging. Ik was te verbouwereerd om iets te zeggen (En te jong ook)…

6 likes

Dat was een fijn stukje leesvoer en je hebt een geweldige verzameling aan CT’S.

1 like

Pracht verhaal en herkenbaar alhoewel niet vwb CT :wink:
Dank voor het delen!

1 like

Bedankt voor je antwoord en een heel mooi verhaal achter! Wens je nog veel plezier met de verdere zoektochten!

1 like

Mooie verzameling. :+1:
Heb vroeger ook veel naar deze horloges zitten kijken; vooral de chronografen vond ik erg fraai, maar er is er nooit een gekomen.
Veel plezier met de verzameling en het uitbreiden en verbeteren ervan!

1 like