Candide needs attention

Waarde medeforumleden. Het laatste jaar heb ik overwegend een 3 piece collectie met daarin steevast een dresser, diver en flieger waar ik grofweg tussen de 500 en 1000 euro voor heb betaald.

Laatste stand van zaken is/was:

Tag Heuer Caliber 5

Squale 1521

Damasko DA38

G-Shock GW-5000 (vakanties, strand, surival, backpacken)

Stilstand is achteruitgang
Stapsgewijs upgraden kan niet echt, serieuze upgrade is meteen een flinke stap (Tag Heuer -> Aqua Terra, Squale -> Submariner/Black Bay, Damasko -> Explorer/Railmaster). Omdat ik ook nog andere geldverslindende hobby’s heb niet meteen voor de hand liggend.

Recentelijk vroeg ik mij af wat er zou gebeuren als ik al mijn horloges zou verkopen en een periode helemaal zonder horloges door het leven zou gaan. Zou ik een klokje om de pols missen? En zo ja, waar zou ik dan naar gaan kijken? Terug naar de 300 a 400 euro klokjes? Omhoog naar de 2500 piek horloges? En hoeveel zou ik er dan nodig hebben? Eentje voor naar kantoor en eentje voor vrije tijd? Is dat genoeg?

Actie in de taxi
De afgelopen dagen heb ik de daad bij de gedachte gevoegd. De Damasko en Squale zijn verkocht, de Tag Heuer en G-Shock zullen dit op korte termijn ook zijn. En dan ga ik dus door het leven met blote polsen. Ik heb het sinds maandag geprobeerd en het gaat prima eerlijk gezegd. Nu heb ik lange mouwen aan dus valt het misschien minder op. De echte test komt met een t-shirt/polo op een terrasje, dat weet ik ook wel :wink:

Eens kijken wat deze malle hobby interventie gaat brengen, ik hou jullie uiteraard op de hoogte :relaxed:

30 likes

Alles goed en wel, maar mag je wel lid blijven zonder horloge? :grin:

10 likes

Oei, ja daar zeg je wat. :hushed:

tuurlijk mag dat-)

1 like

Ik verklaar je gek :wink:
Alvast succes is je kale pols periode!

1 like

Begrijp het wel 'n beetje. Succes!

Draag hier nu al 4 weken onafgebroken een 1675 GMT Master. Helemaal geen probleem.

2 likes

Mafkees


4 likes

Ik snap 't - nu gewoon een skx007 kopen en bijna dagelijks gaan dragen, je zal zien dat je eigenlijk niet veel meer ‘nodig’ hebt, en voor het investeringsbedrag moet je het niet laten.

Van zodra het geen grote financiele beslissing/impact meer heeft wordt alles leuker hé 

En vroeg of laat loop je dan die liefde tegen het lijf, niet iets rationeels in de trend van ik heb een flieger, een duiker en een dresser nodig, maar gewoon dat horloge dat je meer dan ooit wil hebben omdat je verslingerd bent. Voor mij is dat m’n MKII. Rationeel kan je dat niet noemen, ik heb een afgeragd horloge gekocht voor een prijs waarvoor je een nieuwe Longines Legend Diver kan halen, maar toch voelt 't perfect.

Gewoon rustig alles herevalueren is af en toe nodig. Je hebt makkelijk afstand kunnen nemen van je huidige 3, dus zo diep zaten ze niet?

5 likes

Knop om.

Toch bijzonder om te lezen dat forumleden die al lang actief zijn uiteindelijk een kleine collectie hebben. Of zelfs een horloge vrije periode inlassen.

1 like

Anderhalf jaar, valt reuze mee :wink:

soms moet je al eens herbronnen!

Mooi gesproken :thumbsup:

1 like

Daarvoor nog geen liefhebber??

Een trend die wel heel goed zichtbaar is, en een basisregel die ik altijd al gehanteerd heb, is less is more. Deze hobby is het leukst als je jezelf geen druk oplegt, maar gewoon even lekker ziet welke richting je schip uitgaat.

3 likes

Invicta, Certina chrono duiker, Seiko shzh53 en Citizen Promaster. Liefhebber light.

3 likes

Ik vind het knap :+1:
Ben benieuwd hoe lang je het volhoudt
Suc6 en “keep us posted” :wink:

1 like

Ik doe met je mee. Ik had op zijn minst een SKX op de kop getikt, daar word je op het forum momenteel mee dood gegooid.

Cold turkey afkicken kan ook gevaarlijk zijn. :wink:

Misschien krijg je zelfs spijt van je Damasko. :open_mouth:

1 like

May you BURN

Succes iig

7 likes

ja dat is wel een beetje een gok want die krijg ik nooit meer terug, tenzij ik hem nieuw koop :wink: