Vermakelijk, dit item.
Ide, sterkte!
Menno
Dat is bijna zeker.
Ik kan me een duikertopic herinneren waar hij het hele forum aan het zoeken kreeg.
Om vervolgens na weken met een Squale op de proppen te komen die al aangeschaft was, volgens mij, voordat hij het topic opende.
Theaterman.

Elf.
Puur hiervoor zou je een seiko moeten nemen. Nog beter, een grand seiko 

Of zien wij aan de horizon een⦠one piece collection 
Hier heb je wel een punt, ik heb dat jaren geleden ook gedaan en het kan verfrissend werken en zelfs rust in de kop met zich meebrengen waardoor je eerstvolgende aanschaf een weloverwogen besluit kan zijn waar je lang plezier aan kunt beleven zonder de behoefte te hebben om weer te flipperen.
Groeten,
Noel.
Dat je (een poosje) zonder horloge om te hebben de dag door wilt kan ik snappen. Dat je eens een horloge wegdoet die je nooit meer draagt ook. Maar al je horloges wegdoen? Dat is toch het kind met het badwater weggooien!?
UPDATE: alle horloges zijn (bijna) verkocht (inruilers daargelaten, maar die hebben/hadden toch geen plek in de kist) en dan is het zo ver.
Tag Heuer wordt vanavond verkocht, voor de Halios Tropik inruiler is te veel belangstelling om daar een advertentie voor te gaan knutslelen, de Damasko en Squale zijn al verkocht en voor de G-shock is zoveel animo dat ik die uiterlijk komend weekend kwijt ben.
Kortom: Horlogekist en kop leeg, tijd voor nieuwe ideeĆ«n. Het werkt verfrissend. Geen āsysteemā (ik hield lang vast aan de standaard ādresser, diver, field, beaterā gedachte, geen upgraden of afwegen. Gewoon je afvragen wat je een mooi horloge vind en daar voor gaan.
Ik heb nu voor de vierde dag deze week (sinds maandag) geen horloge om, echt een aparte gewaarwording. Komend weekend maar eens wat gaan rondneuzen, whaha! Maar zoals gezegd dus met een ongehinderd leeg hoofd 
Een retraite van een week is ook een retraite natuurlijk
@Allen die zeiden; dat hou je nooit lang vol: āklopt, een week (misschien twee) dusā.
Conclusie: alles weg helpt wel degelijk om nieuwe keuzes te maken, ik heb mijn systeem losgelaten en zit niet meer in de ādie vervangen voor die maar wat doe ik dan met dieā keuzes. Echter, een lange periode (laat staan een leven) zonder horloge om is toch een beetje maf en niet zoān goed plan bij nader inzien.
Ik blijf vrees ik toch liefhebber. Ach, we hebben in ieder geval gelachen in dit topic. Proost!

Good on ya, mate!
Mooi dit inzicht, goed bezig! Benieuwd wat eventueel je nieuwe pareltje wordt.
Volgens mij hou je er dan nog 1 over.
Misschien hou je die zelf?
Ik vond het een dappere poging.
Misschien dat je je Damasko met slechts een kleine opslag weer kunt terugkopen. 
Je hebt iig de gemoederen weer flink bezig gehouden
. Ben benieuwd naar je NA topic!
Dit is een heel vermakelijk verhaal , wat denk ik gaat eindigen met de aanschaf van een dikke klok.
Ik gok 2 wekenā¦
Geweldig topic! 
Sinds ik mān SBDX003 heb (januari 2012), heb ik deze vrijwel unaniem gedragen. Dat was een hele vreemde gewaarwording, dus ik probeerde het te compenseren door andere horloges te kopen⦠Geen enkel horloge wist dit te doorbreken. Na veel flipperen kwam ik tot de conclusie dat het zo goed was, waarna ik drie jaar lang niets meer heb gekocht en de Marinemaster echt unaniem droeg.
Inmiddels heb ik een one-piece collection (jeugdhorloge en simpele G-Shock voor extreme situaties niet meegerekend). Dit geeft heel veel rust en bespaart ook een hoop 
Ik wens je veel wijsheid toe de komende tijd en wie weet vind je die ene klatser die al het andere overbodig maakt 
dat zou bij mij betekenen dat ik in de kroeg met een dresser zou rond moeten lopen of op kantoor/bij de klant met een duiker zou moeten gaan zittenā¦
Duik gewoon de kroeg in 
Dan komt alles goed
Of gewoon met een Speedmaster. Of een Explorer I, ook vrij universeel, wel wat duurder.
Iedereen een beetje Candide opnaaien⦠
Blijft hij heel rustig bij⦠zo ging dat ook ong in die film⦠tot hij psycho ging en een spijkerpistool ter hand nam 
Of allebei⦠
Oeh ja, mooi setje heb je dan! Gaat alleen niet lukken voor +/- 3k.