Candide's Watch Review: Seiko Turtle VS Seiko Sumo

Leuk stuk en verduidelijkt voor mij veel over deze beide forum-iconen. Ik ben er geen liefhebber van, maar dat hoeft ook niet, ik weet nu wel waar deze horloges over gaan :+1:

1 like

Goede review​:+1::+1:

1 like

Inderdaad weer goed geschreven stuk ide :+1:

1 like

Bedankt voor de leuke review. De turtle zal nooit mijn ding worden. De Sumo daarentegen,…

1 like

Er ontbreekt een duiker in mijn collectie, vind ze over het algemeen simpelweg niet zo mooi.
Maar deze 2 lijken me dan wel weer wat, met name de turtle spreekt me wel aan :smirk:

En ohja mooie en duidelijke review @anon50762135EV!
Dit is waardevolle content voor hf :ok_hand:

1 like

Ik heb een blog aangemaakt waar binnenkort alles te vinden is. Dan kan ik het af en toe aanvullen en bijwerken. Daar komt ook een ‘guide to affordable watches’ op te staan. Betaalbare klokjes (zeg onder de 1500 euro) gesorteerd naar verschillende stijlen (dresser, semi-dresser, diver, pilot/field etc.) en prijsklassen.

6 likes

Ik zie de link wel verschijnen t.z.t. :thumbsup:
Www.idesklokjes.startpagina.tk ? :upside_down: :wink:

1 like

Leest fijn weg! Bedankt voor deze review.

gr, HJR

1 like

Kijk daar kunnen we wat mee! Goed bezig​:+1::+1:

1 like

Bijna goed.

Inclusief onvermijdelijke ‘krant’.

Voor iedereen die enthousiast gaat klikken, er staat nog niks op. Ik zal binnenkort mijn reviews daar even bij elkaar zetten.

@moderators ik neem aan dat dit geen ‘echte’ reclame is zoals bedoeld in de forum regels want het is allemaal HF gerelateerd liefdewerk oud krantenpapier :wink:

Er wordt geen cent verdiend, alleen een hoop tijd in gestoken ten behoeve van de HF community. :joy:

5 likes

Klasse, Ide!:thumbsup:
Top, deze review! Maareh, die conclusie hebben we natuurlijk helemaal niks aan! Welke moet ik nou nemen???:stuck_out_tongue_winking_eye:

6 likes

De blauwe :large_blue_circle: :wink:

1 like

Dank je voor deze informatieve review! :thumbsup:

1 like

Mis na de eerder genoemde batsman, ook de coke versie in het rijtje

4 likes

Verhip. Ik had van die Rochefort af moeten blijven gisteren.

1 like

Maar verder een top verslag😉

1 like

Zo een goed geschreven review dat er zelfs geen commentaar wordt op gegeven. Sterk !

Ook ik heb geen commentaar te geven, maar wel enkele persoonlijke kanttekeningen.

De Sumo is meer afgeborsteld. Letter en figuurlijk. Ook wat meer dressy. En de “afgeborstelde” kast benadrukt de zorg besteed aan detail. De wijzerplaat met shiny randjes rond de indices ziet er edeler uit.

De Turtle is sporty. In vergelijk in met Sumo durf ik zelfs zeggen … wat cheap.
Neemt niet weg dat de Turtle een plaatsje opeist bij de Seiko duiker verzamelaar. Cushions zijn apart, mooi en groot.

Blauwe lume vind ik mooier. Groene lume komen bij mij wat cheap over. Doet mij denken aan de 60 jaar oude wekker van mijn ouders.

De 20mm bij de Sumo vind ik niet storen. Ik ben daar nochtans wel gevoelig voor. De 22mm is mooi bij de Turtle, maar draagt wat minder comfortabel. Een 22mm die versmalt naar 20mm zou ideaal zijn.

007, Turtle, Sumo een must have.

2 likes

Leest heerlijk weg deze review, mooi geschreven!

2 likes

Prachtige review goede uitleg en objectief geweldig Ide :+1::+1::+1::+1::+1:

1 like

Lekker bezig Ide, mooi geschreven.:+1:t3:

1 like